Hoi dames, Omdat wij al langere tijd bezig zijn en om wat druk bij manlief weg te halen, ben ik geïnteresseerd in zelf inseminatie. Dus gewoon op de normale manier doen, maar daarnaast als het normale klussen niet zo uitkomt, manlief een potje te laten vullen, zeg maar. Nu ben ik heel erg benieuwd naar wat de beste methode is. Ik heb al veel gelezen en weet wat ik ervoor nodig heb, maar wat zijn nu de beste handelingen? Het sperma even laten staan voor het inbrengen, gelijk inbrengen, enz. Ik hoop zoveel mogelijk succesverhalen te horen Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nog geen enkele reactie blijkbaar, dus dan gooi ik mijn eigen ervaring (kuch) er maar even tegenaan. Wij hebben nog maar 1 ronde gehad, vandaag ongesteld, dus poging mislukt. Wij maken gebruik van een 'eigen' donor, een hele goede vriend die ook al een ander donorkindje heeft bij een lesbisch stel. Dat wisten we, en omdat hij al sinds de middelbare school een goede vriend van mijn vriend is, hebben we ook besloten om hem te vragen. Hier ging het eigenlijk de afgelopen periode als volgt: We hadden berekend dat de 14e mijn ovulatie zou zijn, dus 12-13-14-15-16 juli kwam donor dagelijks 'zijn donatie' in een potje langsbrengen. De ene keer ging hij direct weer verder (werk) en de andere keer bleef hij met vriend een kopje thee drinken terwijl ik met een spuitje in bed lag te klooien. Hoe romantisch. Maar goed, het gaat om het resultaat. De komende periode wilden we het eigenlijk om de dag gaan doen, en dan wat eerder voor en langer na de berekende eisprong. Geen idee of dat beter is voor de kwaliteit van het sperma, maar goed, je probeert wat. Veel meer info kan ik je helaas ook niet geven, want verder nog niet echt ervaring.
Hier geen ervaring met zelfinseminatie en deze reactie is dus geheel off topic. Maar @Orselia ik zou je toch wel adviseren om ovulatietesten te gaan gebruiken om je eisprong op te sporen want je eisprong berekenen is echt ontzettend onbetrouwbaar. Je weet namelijk niet op voorhand hoe lang je cyclus zal zijn en je weet niet hoe lang er tussen je eisprong en ongesteldheid zit. Dat is "volgens het boekje" 14 dagen maar kan in de praktijk heel erg afwijken. Bij mij is dat bv. 10 a 11 dagen. Als je dan uitgaat van een berekening mis je dus je eisprong. En als je afhankelijk bent van de inseminatie is timing nogal essentieel. En ik kan me voorstellen dat het zo ook een beetje veel wordt voor de donor als het meer rondes gaat duren. Hopelijk natuurlijk niet, en hopelijk ben je snel zwanger!
Mijn cyclus is eigenlijk standaard tussen de 28 en 30 dagen, vandaar ook dat we om die berekende eisprong heen nog wel gewoon wat langer insemineren. (Klinkt heel naar zo, insemineren...) Ik ben al een hele tijd niet meer aan de anticonceptie, want mijn vriend is vorig jaar gesteriliseerd. Ik ken mijn cyclus inmiddels dus wel zo'n beetje
Ja je moet het natuurlijk zelf weten maar een regelmatige cyclus zegt niets over het moment van je eisprong. Zoals ik al zei is de fase (luteale fase) tussen eisprong en ongesteldheid volgens het boekje 14 dagen maar het kan ook 8 of 18 dagen zijn. Met een cyclus tussen de 28 en 30 dagen kan je eisprong dus vanaf dag 10 tot dag 22 zijn. Eigenlijk moet je dan al vanaf dag 8 insemineren om hem zeker weten niet te missen... Hoe dan ook, hopelijk heeft het snel resultaat!
Ah op die manier! Hmm. Ja dan zouden ovulatietesten e.d. wellicht geen overbodige luxe zijn. Ondanks dat de donor een goede vriend is, zie ik hem nou niet wekenlang dagelijks heen en weer racen met zijn potje. Juist omdat we al werken met inseminatie, wilde ik de spanning van al die testen achterwege laten... maar wat jij zegt, klinkt ook logisch. Dankjewel voor de tip, en ook voor de uitleg!
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou je ook echt aan willen raden ovulatie testen te gebruiken en eigenlijk ook nog wel om te gaan temperaturen.
Ik snap je hoor! Heb ook echt respect voor dat jullie dat met z'n drieën zo aanpakken . Zwanger worden is "op de gewone manier" al niet niks... juist daarom zou het zo zonde zijn als het allemaal voor niets is. En als je na een paar maanden merkt dat je eisprong wel altijd rond de zelfde periode is, wat heel goed kan met een regelmatige cyclus, en het is nog niet gelukt, kun je ook overwegen om de testen dan weer het raam uit te kieperen.
@sunshine1981 Wat ik ook al gelezen heb op een Engels forum is dat je het aantal tussenstations moet beperken. Met een potje en een spuitje heb je al twee mogelijke besmettingsfactoren. Rechtstreeks lozen in een spuitje (door het spuitje op de urineopening te plaatsen) en dan direct inspuiten zou beter zijn. Maar ik denk niet dat daar ooit studies rond gedaan zijn eerlijk gezegd en ik ben er absoluut niet in thuis. Mij lijkt het iets waar de artsen eerder negatief tegenover staan, niet? Wat vindt je partner zelf? Als hij druk ervaart om in je te komen, waarom zou hij dan niet dezelfde druk ervaren om in een potje/spuitje te komen? Lijkt me toch ongeveer hetzelfde qua prestatiedruk?
Ik doe t zelf ook this zelfs al keer gelukt wat hellaas een mk werdt. Ik doe t omdat mijn vriend t niet altijd lukt op comando laat ik zo zeggen . Alles is steriel schoongemaakt steeds. Dus nooit met sopje ect schoonmaken .
Ik zou ook zeker gebruik maken van ovulatie testen. Zodra mijn ovulatie test positief was, hebben we die dag en de volgende dag geïnsemineerd. Alle beide keren is het gelukt, eerste wel helaas een miskraam geworden, maar nu weer in verwachting. Heel veel succes!