Groeien eitjes door na zetten van Ovitrelle?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinderr, Jan 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

zoals het onderwerp al zegt; groeien eitjes nog door na het zetten van de Ovitrelle?
    Ben gewoon even benieuwd, kan het zo niet op Internet vinden.

Groetjes Vlinderr

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ja, als je Pregnyl/Ovitrelle gespoten hebt, groeien je follikels door tot het moment van de eisprong. Soms kunnen ze door de injectie zelfs nog een groeispurt krijgen.

Hier vaker gehad dat er na het zetten van de Pregnyl een aantal follikels bij kwamen, waarvan eerst gedacht werd dat ze niet mee zouden doen qua grootte. Dit was wel met de IVF-ICSI behandelingen en ik spoot 10.000 IE Pregnyl. Tussen de Pregnyl en de punctie groeiden ze dan ineens heel snel.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klopt als een bus, ze groeien nog (versneld) door voordat ze springen door de Ovitrelle.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Oke super! Thx meiden

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ben vandaag bij de gyn geweest en heb 2 eitjes. 1 van 17mm en 1 van 15 mm. Vanavond de Ovitrelle zetten en maandag de IUI. Ik hoop zoooo dat beide eitjes zullen springen en nog ff een flinke boost krijgen van de Ovitrelle!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heel veel succes!!

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
  8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik verwacht dat die van 15 mm wel gaat meedoen, hoor. Ze groeien nog even door tot de eisprong. En hij zit nu op een grootte dat 'ie vaak wel doorgroeit en niet gaat krimpen. Met een dubbele eisprong heb je een ietsjes grotere kans van slagen, echter geen dubbele kans. Het scheelt maar een paar procent. Succes!

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Thx Jippie! die van 15mm was eergisteren 12mm, dus is 3mm gegroeid in 2 dagen. Ik hoop dat het die groei vast houdt. we wachten het af... hoe groot moeten ze zijn om echt te kunnen springen dan?

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een follikel moet minimaal 17 mm zijn ten tijde van de eisprong. Bij 17 mm zijn ze rijp en springen ze, als je Pregnyl/Ovitrelle zet. Tussen de meting van vandaag en de IUI zitten bijna twee dagen, dus ik denk dat 'ie de 17 mm wel gaat halen. Zeker omdat de injectie het groeiproces vaak nog iets versnelt.

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ow super, fijn dank je voor je reacties!!!! :)

Share This Page