6 dagen geleden is onze dochter dmv een keizersnede geboren. Herstel ging super, om 2.48 ks gehad, om 8.00 liep ik al naar het toilet. De dagen erna ging het elke dag beter. Wond amper pijn aan, geen naweeën, alleen veel last van m'n darmen. De diclofenac vanaf dag 2 niet nodig gehad, paracetamol gister 3x genomen ipv 4x. Nu ben ik 2 dagen thuis, en heb sinds gisteravond forse buikpijn. Best heftige krampen in m'n bm en naar gevoel in m'n buik. Heb ook meer bloedverlies. Herkenbaar? Heb ik teveel van m'n lijf gevraagd? Of hoort het gewoon bij het herstel?
Heb je je urine laten checken? Het zou een blaasontsteking kunnen zijn. Even overleggen met je kraamhulp/vk! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Het kunnen ook naweeën zijn.. ik heb 4 januari een keizersnede gehad en heb er nog steeds last van.. een kramperig gevoel die doortrekt tot het schaambot.. Doe je wel rustig aan het is en blijft een buikoperatie dat heeft tijd nodig om te herstellen...
Voelt niet als een blaasontsteking, hoef ook niet vaak te plassen. Ik denk echt teveel gedaan... Nu gaat het beter, maar traplopen bijvoorbeeld doet ook meer zeer dan gister. Dus tandje terug maar geloof ik.
Bij mij was dit vaak een teken dat ik teveel had gedaan. Het herstel van een ks heeft echt tijd nodig!
Klinkt inderdaad als te veel gedaan... Ik was op dag zes zo blij dat ik eindelijk thuis was dat ik ook echt te veel heb gedaan... Daarna naar meteen een bed-dag gepland Van mijn kraamzorg mocht ik overigens echt maar minimaal trap lopen ivm de wond
Na mijn ks had ik ook na dik een week nog bij vlagen erge pijn/steken in mijn buik. Soms dacht ik echt flauw te vallen Dit kunnen naweeen zijn of inderdaad als je teveel hebt gedaan. Ook had ik last van krampen in mijn blaas, nog lang nadat de katheter eruit was.
Teveel gedaan inderdaad. Pas hier de komende tijd wel mee op! Ik ben van dag 4 na mijn keizersnede t/m dag 10 meerdere keren per dag op en neer geweest naar het ziekenhuis omdat onze dochter er nog lag, had dus geen andere keus. Maar dat deed op een gegeven moment zo zeer dat ik licht in mijn hoofd werd en eenmaal thuis met vreselijk veel pijn de trap op kwam. Ik heb er nog lang last van gehad en 6 weken na de keizersnede waren er bij mij weer 2 stukjes in het litteken los gesprongen. Ik denk dat dat verband houdt. Dus pas echt op!
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik denk dat je teveel heb gedaan en je lichaam je nu terug fluit... Ik heb zelf 3x een ks gehad en ik had ook veel buikpijn na mijn middelste,ik ging te snel... Rustig aan en lekker genieten! Succes
Het gaat nu een stuk beter nu ik minder doe. Gister ook teveel gedaan in de ochtend en gelijk gezwollen litteken. Vandaag een bed dagje ingepland en dat gaat prima. Hopelijk het weekend weer wat mobieler.
Fijn dat het al een stukje beter gaat!! Vergeet echt niet dat er zes (!!) weken voor herstel van een keizersnede staat! Pak echt zoveel mogelijk je rust zodra het kan want als het met de wond niet goed gaat ben je veel verder van huis
Is idd helemaal waar. Nadeel is alleen dat mijn pijngrens wat hoog is dus dender al gauw door. Maar ja je hebt wel een forse buikoperatie gehad. Dat moet ik me steeds goed bedenken.
Je hebt denk ik teveel gedaan. Ik werd de eerste maand regelmatig terug geroepen door m'n lichaam. Rustig aan hoor! Meer bloed verlies hoort wel iets bij mobiliseren. Maak je je zorgen, bel dan je verloskundige voor de zekerheid, of meer "teveel" is kunnen wij niet beoordelen!
Rust is idd wel het toverwoord geloof ik. Buik is een stuk slanker geworden. Als ik wat langer sta zwelt het litteken op ben ik achter. Mooie graadmeter om het dan dus weer rustiger aan te doen. Kindje in badje en aankleden is even genoeg. Ik moet dan weer gaan rusten voor ik zelf kan gaan douchen. Ml houdt me enorm tegen in alles, en hij neemt veel van me over zoals nachtverschoningen enzo. Al doende leert men zullen we maar zeggen .
Ik heb 3x een keizersnede gehad. Als je al een kind/kinderen hebt is het inderdaad het gevaar dat je te veel doet. Nu, na 9 maanden na de 3e keizersnede, zijn er nog bepaalde bewegingen waar ik voorzichtig mee ben. Ook als de kinderen op m'n schoot kruipen (of springen ) ben ik nog op m'n hoede dat ze bepaalde plekken niet aanraken. Vooral waar het knoopje van de hechting zit (ik ben gehecht met oplosbare hechtingen, maar weet dat dat in verschillende ziekenhuizen op verschillende manieren gebeurt) is een gevoelige plek. Neem je rust. Als je voortdurend druk uitoefent op je wond, heeft het geen rust om te genezen. Ik hoop dat je wat extra dagen kraamhulp hebt gehad?
O dat duurt dan een hele poos zeg! Kraamhulp.... Verhaal op zich. Hadden een k.. kraamhulp. Die is hier 4 ochtenden geweest, geen reet uitgevoerd. Ze heeft nog geen glas drinken voor me gepakt. De vierde ochtend had ik om 11.00 nog niet ontbeten en niks gedronken ( was druk met de zorg voor onze dochter, en vk en consultatiebureau die langs kwamen). Toen heb ik de zorg beëindigd. Dus heb geen kraamzorg meer nee. Ml en m'n moeder hebben do en vrij geholpen.
Ik heb dat nu bijna 2 jaar later na de 3e ks nog hoe jij dat omschrijft, ik had alle 3 de keren oplosbare hechtingen en denk ook dat t altijd gevoelig zal blijven , t is toch een operatie geweest en dat x 3..
Jeetje wat kl*te zeg.... dan snap ik wel dat je te snel te veel doet... weet niet of je bv geeft maar dat vergt nog meer energie van je lichaam.sterkte meis en vraag zo veel mogelijk hulp
Hier ook onderhuids gehecht met een paar krammetjes er overheen. Ja die kraamzorg was echt een stress factor op zich. Totaal nutteloos. Ik geef idd BV. Ook dat is een moeizame toestand geweest want R dronk niet uit de borst tot 4 dagen terug. Dus een week aan het tobben geweest met cupjes, vinger voeden, en uiteindelijk kolven en dat met een fles geven omdat ze teveel afviel. gelukkig drinkt ze nu volledig uit de borst, dat scheelt een hoop toestanden.