Baby heeft groot hoofd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1982Eva, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb dit verhaal ook op het gewone forum geplaatst, maar vind het bij nader inzien wel zknvol(ler) dat ook hier te doen, in de hoop dat jullie wat tips voor me hebben:

Nu de bevalling nadert, begin ik me ineens enorm zorgen te maken.

Bij ons wordt standaard een groeiecho met 30 weken gemaakt. Ons baby'tje deed het prima: echoscopist schatte 7 pond en hij had de code "p42". Echter, hij had best een flink hoofd: dat stond helemaal "bovenaan" de grafiek met de code "p97". Ik heb daar toen niet zo bij stilgestaan, maar nu hij er bijna uit moet wel... Begrijp ik nou goed dat dit betekent dat er van de 100 babies maar 3 met een groter hoofd zijn dan hij?!

Ik ben nu dus heel bang dat dit tijdens de bevalling niet blijkt te gaan passen. Ben zelf "gemiddeld" slank, maat 38/40, maar volgens mij zegt dat niet veel/alles over je bekken..? Ben heel bang dat ik 36 uur lig te proberen straks en. Dan, als ik al helemaal kapot ben, een
    Spoedkeizersnee moet...of dat het een totaalruptuur worde. Begin dus ineens heel erg tegen de bevalling op
    Te zien... Wat zijn jullie ervaringen hiermee..?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi 1982Eva,

nee hoor, niet te druk om maken. Het is inderdaad op dit moment een flink bolletje, maar het is een moment opname en het zegt eigenlijk niets over de bevalling. Want inderdaad zegt je kledingmaat niets over je bekken en dat is wel het belangrijkste bij de bevalling. Je weet van tevoren nooit of het past. De een heeft moeite met een hoofdje op de p40 en een ander heeft 'geen' moeite met een hoofd op de p95. Ik snap je ongerustheid wel hoor, maar wij zien dit formaat hoofd niet als een indicatie dat de bevalling misschien niet vaginaal lukt. Pas helemaal op het eind van de bevalling of bij stagnatie kan het een bijkomend issue zijn en mede het beleid bepalen. Helaas dus niet van tevoren te zeggen. Hopelijk kun je het een beetje loslaten.

Groetjes Brigitte

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik heb dit ook met m'n eigen vk besproken en zij zei eigenlijk precies hetzelfde. Ook veel reacties op het forum die er een groot hoofd gewoon "uit kregen". Ik ga proberen niet meer te piekeren, kom maar op! ;)

Deel Deze Pagina