zwangerschapsdiabetes en vergoeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by Shirleytje26, Feb 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb zwangerschapsdiabetes en was benieuwd tot hoever dit vergoed word.
    Ik heb een basis verzekering van ohra en heb tot nu toe 400 teststrips en 400 lancetten gekregen dat was het max zijden ze.
    Nu vandaag ben ik gebeld dat ik insuline moet gaan spuiten.
    Word dit nu ook nog vergoed of niet meer omdat ik die teststrips heb gehad?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Wat vervelend! Klopt dat is bij mij ook wat er vergoed word. Ik spuit ook insuline maar niks over extra vergoeding gehoord. Maar van andere meiden weet ik dat zij het wel vergoed krijgen mits daar een verwijzing voor is gemaakt. Weet niet hoe ver je bent? Ik red het namelijk wel met wat ik vergoed krijg.

3. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben nu 33 weken zwanger
    Maar je krijgt dus nog wel de insuline vergoed bovenop de teststrips en lancetten.als het goed is krijg ik maandag een recept mee van de internist voor de insuline maar aangezien ik ook al 400 strips heb gekregen twijfel ik of ik het wel krijg

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    even de diabetesverpleegkundige om een machtiging vragen. Vaak is het zo dat een bepaald aantal vergoed worden als je dus niet insuline afhankelijk bent en dat er een hoger aantal vergoed wordt op het moment dat je wel insuline afhankelijk bent.

IK krijg zonder insuline ook iets van 400 strips en 400 lancetten vergoed. Maar met insuline is dat 1850 met als het nodig is op machtiging van de dvpk nog eens 1850 denk dat ik daar de komende 20 weken wel mee door kom

5. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Maar geld dit voor gewoon diabetes of voor zwangerschapsdiabetes want als het goed is gelden daar weer andere regels voor.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Ik las niet helemaal goed. Bij mij word de insuline vergoed, misschien iets van eigen risico dat weet ik niet. Want daar moet je wel rekening mee houden, gaat wel van eigen risico af als je zwangerschapssuiker hent

7. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Oke dat is mooi dat het van me eigen risico afgaat is niet zo erg het is meer dat ik dan weet of ik maandag geld mee moet nemen naar het ziekenhuis.

Share This Page