hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley88, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    wie heeft er in het begin van de zwangerschap al een hoge bloeddruk? wie heeft er ervaring mee? kan het weg zakken of blijf ik er mee lopen?
    ik had een bloeddruk van 134/90 hij mag gewoon niet hoger anders word ik opgenomen.... ik lag met de eerste met 34 weken in het ziekenhuis en hij werd met 35+2 dagen gehaald.

2. Jazzle

Jazzle Lid

21 sep 2009
    6
    0
    0
    Ik heb van mezelf al een hogere bloeddruk. Ben nog niet bij de VK geweest en ben dus zeer benieuwd wat die daar woensdag over te zeggen heeft. Ik kijk dus graag met je mee naar de reacties!

3. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    @jazzle

wat is jou bloeddruk dan? als ik niet zwanger ben is ie 135/85

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Mijn bloeddruk was voor de bevalling ook aan de hoge kant. Rond 130/90. Aan het begin van de zwangerschap is hij meteen flink omhoog gegaan. Hij zat toen bij de gyn op 130/110. Flink aan de pillen en toen is hij wel gezakt maar na een aantal weken toch weer omhoog geschoten. Weer een onderdruk van rond de 100. De medicatie is toen verdubbelt en nu gaat het redelijk goed. 2 weken terug zat ik op 120/85 dus voor mijn doen super. Nu aankomende dinsdag weer en ben benieuwt.
    Heb jij al wel medicatie? Bij mij hebben ze trouwens nog nooit over opname gesproken deze zwangerschap. Wel word elke keer mijn urine ook nagekeken.

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Niet zwanger heb ik een bloeddruk van 130/70. Maar zwangerschappen snapt mijn lijf niet, en reageert daarop met zwangerschapshypertensie. Tijdens mijn beide zwangerschappen dus last van. Eerste keer een paar keer in het ziekenhuis gelegen om op medicatie in te stellen. V.a. een onderdruk van 95 wordt je hier doorverwezen naar de gynacoloog, vanaf 100 opgenomen in het ziekenhuis. Ik weet niet of er een verschil is tussen een zwangerschapshypertensie en een chronische hypertensie. In ieder geval zijn ze tijdens een zwangerschap een stuk voorzichtiger ivm het risico op een zwangerschapsvergiftiging. Heb ik gelukkig niet gehad. En de doorbloeding van de placenta kan verslechteren, waardoor je kinds groei achter blijft. Dat had mijn dochter waarschijnlijk wel, werd geboren met ondergewicht. De 1e keer had ik v.a. 6 maanden medicatie, nu al v.a. 4 mnd... Maar met medicatie gaat het uitstekend.

Deel Deze Pagina