Buikpijn na slapen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cin22, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en heb sinds ruim een week zo'n buikpijn als ik s'ochtends wakker wordt, ik voel het ook snachts en als ik er dan vaak even uit gaat dan gaat het weer weg.

Heb al dingen geprobeerd als slapen met een voedingskussen maar wordt er niet echt beter van... Weet ook niet zo goed waar de pijn nou vandaan komt. Ik lig niet op me buik ofzo maar als ik op mijn rug lig doet het boven in pijn en op mijn zij doet weer een ander stuk van mijn buik pijn..

Zakt het dan naar 1 kant ofzo? Geen idee...

Nog meer mensen die hier last van hebben/hadden rond deze periode? En dan te bedenken dat die buik nog groter wordt haha

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik had en heb dat ook geen idee waar het van komt, mss harde buiken 's nachts? Het is bij mij meer niet weg gegaan (maar is gelukkig ook weer niet elke nacht). Even opstaan en plassen helpt wel ;)

3. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik moet er vaak uit om 's nachts te plassen en dan begint de buikpijn. Echt heel onaangenaam, alsof al mijn ingewanden pijn doen. De pijn zit niet op één plaats specifiek maar is best wel sterk. Als ik dan weer ga liggen zakt het na een tijdje. Ik vraag me ook wel af wat het kan zijn. Ik heb het overigens alleen als ik 's nachts wakker wordt, 's ochtends heb ik er geen last van. Misschien sta ik 's nachts gewoon te snel op.

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik word met erge buikpijn wakker omdat ik geen seintje krijg dat mn blaas vol zit dus ik kan dan al bijna niet opstaan en dan ga ik plassen en dan trekt alles nog ff extra hard samen als ik uitgeplast ben heb jij daar geen last van?

5. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ik heb dat ook snachts, en dan moet ik echt gaan plassen, want daarna is het gewoon over...
    Ben wel wat verder dan jou, maar misschien is dat het het wel? :D

6. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Dat heb ik ook.. dat komt als je slaapt in 1 houding ligt..Als je heel de tijd op je linke of rechte zij hebt geslapen heb je pijn in je linke en rechte zij... als je op je rug ligt, doet je hele buik pijn.. soort ligpijn lijkt het.. en het kan ook zijn omdat de baby er dan op ligt, alles wordt ook zwaarder in je lichaam en je spieren worden slapper.

Daar moeten we ook allemaal rekening mee houden..
    Alles wordt stijf, ook als ik wakker word dan gaan eerst al me botten kraken en dan wordt van alles weer soepel.

Ik denk dat dat er gewoon allemaal bij hoort, het doet wel heel erg pijn.. ik heb nog de botten er bij (bekken en heupen) ik kan me benen zelfs niet meer optillen als ik in bed lig..

Voel me soms net een oma.. "hihihihihihihih"

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Dat heb ik dus ook als ik te lang op 1 kant lig. Moet regelmatig draaien en vooral niet teveel op me rechterzij liggen want daar heb ik de hele zs al last van.
    Je buik word natuurlijk zwaarder, het word ook steeds moeilijker een goede houding te vinden in bed vind ik.

@cin; je kan het natuurlijk altijd even aankaarten bij je vlos/gyn.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb hier sinds een week of zo ook last van. Ik denk dat het ook komt doordat je buik zwaarder wordt. Ik vind het moeilijk om een fijne houding in bed te vinden en als ik dan een keer lekker lig, voel ik het na een tijdje toch in mijn buik. Ik slaap nu met een voedingskussen maar dat heeft ook nog niet echt geholpen.

9. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer het ook met voedingskussen maar die smijt ik vaak snachts weer me bed uit haha..

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Daar heb ik ook last van, ik word 's nachts niet altijd wakker als ik moet plassen, dus dan doet het extra zeer...

Deel Deze Pagina