ik weet sinds maandagavond dat ik zwanger ben en ben meteen begonnen met proberen te stoppen inmiddels rook ik er ongeveer nog 5 maar valt me zwaar nu ik niet zo misselijk meer ben..hoe doen jullie dat?
in het begin vond ik het ook heel moeilijk. Tot een vriendin van me zei dat het een kwestie van karakter en doorzettingsvermogen was en als ik zou blijven roken had ik dat dus niet... nou dat liet ik niet over mijn kant gaan natuurlijk hihi... ik ben gestopt toen ik 5 weken en 6 dagen was. De eerste dag was mega moeilijk. Maar de 2e dag was al zo van zonde om weer te gaan roken en vanaf dag 4 is het veeeeel makkelijker. Eigelijk is 5 per dag roken veel moeilijker want je houdt de verslaving in stand. Als je van de verslaving af bent is het niet zo moeilijk meer. Tuurlijk denk ik er nog wel eens aan. Maar dat is echt eens in de paar dagen... Succes!
Hoi Debby! Bedankt voor de snelle reactie! Ja dat is dan weer even harde realiteit he? :S Tijd om mijn karakter en doorzettings vermogen in te zetten.. elke sigaret voel ik me zo ontzettend schuldig :S Wat een rot verslaving he? Ik heb veel lollies en kaugum gekocht hopelijk sleept me dat er doorheen stiekem wilde ik dat de misselijkheid terug was dat scheelde zoveel lol
ik had niet echt dat schuldig gevoel omdat ik me niet echt een beeld kon vormen bij het kindje. Het was meer van als ik nu niet stop dan rook ik over een paar maanden nog! Als ik jou was zou ik maandag helemaal stoppen. Dan zijn er 3 ongelooflijke rotte dagen waarop je je heel zielig en rot mag voelen. En daarna voel je je echt beter... alsof sigaretten nooit belangrijk zijn geweest...
Ja ik dacht zelf ook aan maandag want morgen is het zondag en dan is er haast geen afleiding van die 5 ben ik al mega onrustig :S eerlijk gezegd was ik ook bang dat het pas zou lukken na de eerste echo want nu is het alleen nog maar een paar positieve testen :S maar hoe eerder ik stop hoe beter mijn vriend die rookt zelf niet en zegt steeds die 5 sigaretten zijn 5 pakjes voor de baby :S geeft me dan ook weer zo'n rotgevoel maar ik ga er maandag voor!
Ik rookte zelf aardig wat, maar direct na een positieve test heb ik geen enkele sigaret meer aangeraakt. Soms wel lastig, mijn vriend rookt ook, en soms toch wel trek in een sigaret. Maar als ik dacht aan dat kleintje wat in me groeit, besefte ik dat een sigaret opsteken gewoonweg geen optie voor mij is. En dat heb ik mezelf altijd voor gehouden vanaf dat moment, het gaat niet meer om mij nu, maar om dat kleintje wat afhankelijk is van mij. Begrijp me goed, ik ga geen vingertje wijzen hoor, ik wens je heel veel succes met stoppen. Het is echt een kwestie van een knop om zetten. Ik hoop echt dat het je lukt!
Ik stond er ook voor een tijdje terug......nee ben niet weer begonnen inmiddels wel bevallen Maar echt ik het drie dagen op mijn kop gestaan, van ellende stress etc etc..........daarna ging het beter. Dan denk je echt nou als ik nu weer begin is het zo zonde Tenminste zo werkte het bij mij. Kost je drie dagen wat stress en dan moet het meestal wel lukken. Succes!!
Bedankt voor de reacties wat is 3 dagen dan he? dat werkt trouwens wel heel motiverend ik was bang dat het veel langer dan dat stress zou brengen en dat was dan ook weer niet goed voor het kleintje dus daar worstelde ik ook een beetje mee.. maar ik ga ervoor en dan begin ik nooit meer met roken hahaha
Ik ben ook met 4 weken gestopt. De eerste dag was hel! Krabte bijna het behang van de muren van frustratie, dag twee was heel erg en vanaf dag 3 ging het beter. Maar voelde me tegelijkertijd ook zo trots dat ik dit mooi even aan het doen was. Ik heb heel veel baat gehad bij Tic Tacjes en heb mezelf de eerste 4 weken van het stoppen alles toegestaan qua eten. Vond het belangrijker te stoppen en die paar kilo zou ik er later wel weer af krijgen. Kan tenslotte niet alles tegelijkertijd doen. Heb ook veel afleiding gezocht, veel buiten gaan wandelen, want dan was ik bezig. Ook op zo'n stoppen met roken site een dagboek bij gehouden en daar kreeg ik ook heel veel steun van mede-gestopten. Ik was echt een behoorlijk zware roker met ruim 1,5 pakje per dag en heb het ook voor elkaar gekregen. Begin er ook niet weer an omdat ik nooit meer door dat proces van stoppen heen wil (en nooit meer zo wil stinken). Heel veel succes meid! Ik hoop zo dat het je gaat lukken!
Ik heb gelukkig geen behang haha maar dat is ook een goed idee een online stop dagboek bijhouden! hartstikke bedankt voor alle steun dames met deze goede tips MOET het gewoon gaan lukken!! ik ga als ik er vanaf ben ook nooit meer beginnen!!! wou dat ik zo wijs was geweest toen ik 14 was en begon :S
Zal nog eens wat motivaties opschrijven: - Nooit meer om 02.00uur snachts naar het 24uurs tankstation om sigaretten te halen. - Niet meer je hele dag plannen om sigaretten - Ik heb zowaar ineens tijd om mijn brood op te eten op het werk, ipv alleen maar staan te roken. - Ik voel me echt zo fijn dat ik geen verslaving meer heb (behalve dan nog chocolade en cola). Ik kan zelf weer bepalen hoe en wat ik doe. - Ik heb het geld wat ik me bespaarde door het stoppen met roken de eerste maanden allemaal uitgegeven aan babykleertjes en andere spulletjes voor de baby. Dat was meer dan 5 euro per dag. Mijn dochter heeft een kledingkast....niet normaal!
ja dat is het vooral he het beheerst eigenlijk je hele leven..walgelijk maar het is maandag en dag 1 is net begonnen het gaat nog aardig wil nog niets kapot maken lol maar ja dat zal later op de dag nog wel veranderen.. maar ik moet toegeven collo, dat zijn hele goede motiviaties!!
vandaag rond 6 uur opgestaan en nog niet gerookt wel veel rokers om me heen gehad op het station enzo maar ik hield me in! dit gaat helemaal goed komen =)
Ik heb jarenlang een kinderwens gehad maar financieel was het niet verantwoord... Toen mijn vriend en ik onszelf dan eindelijk groen licht hadden gegeven, ben ik direct gestopt met roken (ik rookte 1 xxl pakje PallMall per dag)! Ik was aardig verslaafd maar ik wist waar ik het voor deed en had dit er dus dubbel en dwars voor over. Ik heb er geen eens moeite mee gehad! Dat had ik, en iedereen om mij heen, nooit van mij verwacht! Maar jij zit misschien in een andere situatie... Misschien waren jullie niet bezig met het krijgen van een kindje en dan als je eenmaal zwanger raakt (ik zeg trouwens niet dat het bij jullie niet gewenst is hoor) en dan moet je ineens stoppen met roken... Dan kan ik me voorstellen dat het ff een hele stap is. Maar goed meis, je weet waar je het voor doet! En het zal misschien even moeilijk zijn maar echt, dat overleef je ook wel weer hoor! Heel veel succes!!!
Meid, als je de eerste 24 uur hebt gehaald heb je het allerergste al gehad. Het blijft nog een paar dagen echt moeilijk en dan wordt het iedere dag een stukje makkelijker. Goed dat je al zover bent gekomen!
Ik heb de eerste 24 uur niet gehaald maar de eerste 28 uur!! haha ja dit gaat helemaal goed komen ik heb de knop omgezet en eigenlijk valt het inderdaad heel erg mee!! zelfs toen ik gister in een zeer stressvolle situatie terecht kwam en echt zo graag even een sigaret wilde roken gaf ik niet toe. Ik dacht ben nu zover niet weer verpesten nu =) hartstikke bedankt voor alle adviezen het heeft me zeker geholpen!! -dikke knuffels-
Hoi Linda, Wat goed dat je bent gestopt!!! (jij zit toch ook bij de aug 2011 mama's?). Ik heb net mijn laatste sigaret gerookt. Ik was al verminderd naar 4 sigaretten per dag en voor de positieve test rookte ik ongeveer 15 sigaretten per dag. Het lukte me niet om meteen te stoppen, bah, elke sigaret voel ik me schuldig en ik schaam me kapot. Vooral omdat ik voor Roos 3 miskramen heb gehad en nu weer bang ben voor een miskraam. En door te roken verhoog je alleen maar de kans op nog een miskraam. Dus ik ben gewoon dom bezig. Nu ben ik het helemaal zat. Ik ben bij Roos meteen gestopt toen ik een posi test had en daar totaal geen moeite mee gehad. Moet me nu toch ook lukken!!! Ik heb net een half pakje weggemikt en heel diep onder het afval in de prullenbak gestopt. Gaat het stoppen bij jou nog steeds goed? Misschien kunnen we elkaar ff door de eerste moeilijke dagen heen helpen! Al heb je er zo te lezen niet super veel moeite mee. Knap hoor!!! Nou, succes!!!!!!!!!!
ook ik moet stoppen, ik weet dat het slecht is voor de baby mensen zeggen vaak; denk eraan wat je je kindje aandoet, dat moet een motivatie zijn! natuurlijk zit er zeker een kern van waarheid in, maar mensen vergeten ook vaak dat je verslaafd bent! natuurlijk wil ik stoppen, maar het zal heel moeilijk worden
Nog steeds niet gerookt, maar wel echt heeele erge zin.....pffff, valt niet mee, aangezien het pakje sigaretten van vriendlief in de keuken liggen...maar ik doe het NIET!!!!!!!