Doof gevoel onderzijde borstkas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 76Chantal, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Misschien herkent iemand deze klachten of kan iemand mij vertellen waardoor ze ontstaan.

Ik heb al sinds begin 4e maand ongeveer last van de ribbenboog.
    Laatste weken heb ik regelmatig ene doof gevoel, pijnlijke huid thv de ribbenboog bij aanhechting van de ribben.

Alleen bij langer staan en zitten, als ik ga liggen zakt het snel weg.
    Het is geen maagzuur, het zit mn rechts, maar laatste 2 weken ook links maar in mindere mate.

Kleinte zit al wel hoog, voel soms de bewegingen ook boven de navel.

Iemand die het herkent en kan verklaren wat het is??

Chantal

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb het onder mijn rechter borst..een tintelend/doof gevoel..niet pijn maar wel irritant...aan de vk gevraagd en het is een zenuw dat bekneld zit door druk en/of bewegingen van de baby, gaat weg na de bevalling..

3. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    aha..
    Bedankt voor je reactie klinkt logisch.
    Verklaart ook waarom ik het vooral heb bij zitten, drukt de buik toch steeds meer tegen de borst aan, zeker wanneer ik niet keurig rechtop zit:D

Bedankt!!;)

Chantal

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook vanaf 20 weken bij mijn vorige zwangerschap gehad. Bij mij zat Finn zo hoog dat hij tegen m'n middenrif zat te duwen en ik had ook zo'n doof of heel pijnlijk gevoel, liggen hielp bij mij ook het beste. Voor de zekerheid even navragen/aangeven bij je gynaecoloog/verloskundige omdat het ook eventueel op zwangerschapsvergiftiging kan wijzen (als je bloeddruk ook hoog is). Maar wij werd ook verteld dat het pas over zou gaan/minder zou worden als Finn in was gedaald.

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ja! ik herken t helemaal, mijn kindje ligt ook heel erg hoog, de fysio heeft t uitgelegd, de aanhechting van je borstbeen, tussen je borstkas, zit een staartvormig aanhangsel van je borstbeen dus, en die geeft dat doffe gevoel. doordat die in de verdrukking komt.
    Kan verder geen kwaad, vervelend is t wel, de kleine is bij mij al wat ingedaald dus ik heb er momenteel even geen last van.
    Als je t niet vertrouwd je vk of arts even bellen. het kan iig niet zo zijn dat t je ingewanden zijn bijv, die schuiven met gemak naar achter, hoogstens een zenuw.

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
  7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik herken het inderdaad ook,,en vroeg me ook al af wat het was!

Deel Deze Pagina