Ik ben bezig met mijn vierde ivf, voor het eerst nu in UZ Gent. Ik vroeg me af hoe het kan dat mijn AMH laag is (0.87) maar ik toch redelijk veel follikels heb. Weet iemand dat? Tijdens het bespreken van de uitslagen van de bloedonderzoeken in februari gaf de arts aan dat ik blij moest zijn met 5 eicellen. Bij m'n eerste follikelmeting had ik 12 follikels en vandaag bij de tweede meting 16 follikels. 4 follikels zijn in principe klaar voor de punctie, 8 hopen ze nog mee te krijgen (tussen 13 en 16 mm nu) en 4 follikels zijn 10 tot 12 mm dus die gaan waarschijnlijk niet meer meedoen. Morgen heb ik m'n derde meting. Ik krijg sowieso geen verse tp omdat ik eerst geopereerd word aan mijn niche en daarna een jaar moet herstellen maar ik moest zo snel mogelijk starten met ivf en alles laten invriezen vanwege m'n lage AMH. Dit zijn m'n eerdere opbrengsten: Poging 1: 10 follikels - 5 eicellen - 2 blasto's Poging 2: 12 follikels - 6 eicellen - 3 blasto's Poging 3: 6 follikels - 9 eicellen - 7 blasto's Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe hoog is jouw AMH en hoeveel follikels en eicellen had je uiteindelijk?
Hi Krv, ik ben een tijdje geleden actief geweest op deze site en heb daarna een lange pauze genomen, maar ik geloof dat we een tijdje in dezelfde groep hebben geschreven. Wat een mooi resultaat tot nu toe! Kan me voorstellen dat je verbaasd bent. Wat ik heb begrepen is dat AMH kan variëren en dat het geen goede parameter is voor je eicelvorraad. Daarom wordt er vaak ook gekeken naar AFC en dan nog kan het zijn dat je de bij de ene poging 4 follikels krijgt en bij de andere 10. Ik heb een amh van 2 en heb bij mijn laatste poging 7 follikels en maar één blasto gehad. Mag ik vragen welke medicatie je gebruikt en of het een kort of lang schema is? Ik ben toevallig ook naar Gent gegaan en begin als het goed is volgende week met een poging. Groetjesss
Hee Luna! Dat klopt inderdaad! Wat verdrietig dat het bij jullie ook nog steeds niet gelukt is dus.. Echt balen. Hoe voel je je nu? Ben je klaar voor de nieuwe poging? En ook in Gent dus, ik ben wel heel tevreden over de aanpak maar moet nog steeds wennen aan de grootte van het ziekenhuis. AMH zegt inderdaad niet alles, ik heb een maand aan de pil gezeten voor de bepaling van m'n AMH en las dat dat er ook voor kan zorgen dat het wat lager uitvalt. Ik heb geen AFC gehad bij deze poging, een maand ervoor wel en toen zagen ze 11 follikels wat ook best prima is maar ik weet ook dat niet elke follikel een eicel hoeft te bevatten. Het blijft toch een soort loterij hè. Maar 1 blasto op 7 follikels verwacht je ook niet.. Ik heb elonva gekregen op cyclusdag 2, dit gebruiken ze vaker in Gent voor low responders. Dit werkt 7 dagen. Na 5 dagen heb ik orgalutran geprikt als onderdrukker en vanaf cyclusdag 9 ook 300 eh puregon. Kort schema dus, dat zou beter zijn icm laag AMH omdat je de cyclus niet helemaal stillegt. Heb jij al meer info gekregen over je schema? Heel veel succes!
Ik heb ook een laag amh, familiair bepaald. Toch ook een mooi aantal follikels gehad per ronde en ik heb uiteindelijk 5 kinderen gekregen. Er is nog zoveel onbekend over die vervoegde overgang en de amh waarde. Bij mij zagen ze wel duidelijk dat ik al kleinere eierstokken had dan gemiddeld wat wel degelijk iets zegt over het verouderingsproces. Maar heel eerlijk, ik en jij zijn wel een uitzondering. In de meeste gevallen gaat een lage amh waarde wel degelijk gepaard met heel lage eicelopbrengst na stimulatie.
Dankjewel voor je reactie, wat fijn dat je 5 kindjes hebt mogen krijgen! Ik kan ook alleen maar verhalen vinden over lage opbrengsten, verder heb ik ook geen tekens die wijzen op een vervroegde overgang.. Regelmatige menstruatie (cyclus van 28 a 29 dagen), m'n moeder kan zich geen enkele klacht van de overgang herinneren helaas dus dat weet ik niet. Het is afwachten.
Met mij gaat het goed. De laatste poging was vorig jaar in juli en is best zwaar geweest, zowel fisiek als mentaal. Mijn man en ik hebben toen besloten om naar Gent gegaan en we hebben een pauze genomen tot onze intake in december en moet zeggen dat het een goede beslissing is geweest. Ik ben in die periode afgevallen en heb me gefocust op mijn nieuwe baan . Volgende week donderdag gaan we alle uitslagen bespreken met de arts en heb de volgende ochtend een afspraak met de vroedvrouw. Dit valt precies samen met het begin van mijn cyclus dus we gaan meteen beginnen, maar weet nog niet met welke medicatie. Ik verwacht wel elonva te krijgen want heb begrepen dat het de beste optie is voor low responders. Heb je last gehad van bijwerkingen?
Wauw zo bijzonder, wij hebben zo ongeveer hetzelfde tijdspad bewandeld. Juli had ik m'n laatste tp, tot december moeten wachten op de intake. Die verplichte pauze heeft me meer dan goed gedaan en daardoor heb ik er nu ook vrede mee dat ik na mijn operatie nog lange tijd geen terugplaatsing zal krijgen. Eerst lichamelijk alles op orde krijgen (en daarmee ook mentaal, het is echt pittig af en toe) en dan weer verder. Ik ben eigenlijk alleen heel erg moe geweest, af en toe wat emotioneel. En nu heb ik wel echt behoorlijk last van pijnlijke eierstokken maar dat lijkt me niet zo gek met dit aantal. Ik heb duidelijke instructies meegekregen om alert te zijn op overstimulatie dus ik doe het heel rustig aan nu. Ik hoop heel erg dat Gent ook goed gaat bevallen voor jullie, ze zijn zo lief en meedenkend. Ben enorm blij met de overstap. Heel veel succes volgende week en ik ben heel benieuwd hoe jullie traject verder gaat verlopen. Liefs! Edit: hier ook met m'n lijf aan de slag gegaan hoewel het afvallen echt heel langzaam gaat. Ik zie dat jij ook schildklier problemen hebt. En ook een nieuwe baan toevallig haha! Wat knap dat het jou gelukt is om af te vallen!
Wat een mooi aantal! Ik heb wel ervaring met amh dat na een paar jaar opeens hoger uitviel. Vlak voor ons eerste kindje was amh bepaald op 1,55. 3 jaar later was dit 2,55. Ik ben wel gluten- en lactosevrij gaan eten vanwege intoleranties en ik las ergens dat dit invloed kan hebben. Heel vreemd, maar zo zie je maar dat het kan schommelen en dat wie weet de pil destijds bij jou invloed had op de waarde. Fijn dat het in ieder geval meevalt, hopelijk straks een goed resultaat!
Dankjewel!! Ik hoop het ook. Zojuist gebeld dat ik toch nog 1 dag door mag stimuleren en zaterdag de punctie. Ik dacht echt dat AMH alleen maar zou dalen en niet meer kon stijgen maar zo zie je maar, ze weten blijkbaar toch nog niet alles en daar ben jij ook het bewijs van.
AMH is ook geen vaste waarde he, zo vaak gelezen dat dat op willekeurig moment een andere waarde kan geven, ook per lab nog verschillend. Daarom prikken ze in NL eigenlijk niet standaard je AMH omdat follikeltelling veel meer zegt. Ik had 0.64 (maar 1x gemeten) en toch ook tussen de 8 en 12 zichtbare follikels.. Wat je uiteindelijke opbrengst is heeft ook veel te maken met je leeftijd en FSH, als die nog mooi laag is dan ben je goed te stimuleren (ik vermoed dat dit bij jou het geval is). Al met al geeft die amh vaak meer onrust dan dat het je echt iets brengt...
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik baalde best wel toen ik het hoorde, er zit al zoveel tegen in ons traject en telkens kregen we weer slecht nieuws. Ik had het liever niet gehoord want ik heb me (onterecht?) zorgen gemaakt. Bij de AFC kwam ik meestal rond 10 follikels uit, die heb ik deze poging overigens niet gehad. Ik ben wel moeilijk te stimuleren (in Nederland dan, nu gaat het wel hard). Met 225 eenheden gonal f had ik maar 6 follikels bij de laatste poging. En die poging is alweer 1,5 jaar geleden. Dus vandaar dat ik ook zo verbaasd ben dat het nu wel veel follikels zijn. FSH weet ik niet hoe hoog het was, ik ben 31 jaar dus qua leeftijd wel gunstig.
Met 16+ follikels is het niet gek dat je last van je buik heb Inderdaad bijna hetzelfde tijdspad, wat toevallig..en ik ook schildklier problemen, haha. Ik heb vorig jaar een lang schema gehad met de pil en na 3 weken de pil te hebben genomen is mijn tsh van minder dan 1 naar 5 gegaan en mijn ft4 naar 11. Uiteindelijk 3 maanden de pil genomen todat mijn waarden weer een beetje normaal waren. Ik heb last gehad van bijwerkingen van deca en menopur, maar ik denk dat de pil nog erger was. Na die poging had ik het gevoel dat ik zo weinig controle had over mijn leven en afvallen heeft het een beetje teruggebracht...ook het feit dat ik niets uit mijn kledingkast pastte is een goede motivatie geweest Ben je van plan om te overnachten in Gent voor je punctie of ga je vroeg in ochtend die kant op?
Hopelijk vallen de bijwerkingen van de hormonen dit keer mee voor je! Het is niet fijn als het allemaal zo schommelt. Ik ga gewoon vroeg die kant op, ik woon op een klein uurtje afstand dus dat is goed te doen! Is het voor jullie ver?
Wauw, wat bijzonder dat je zoveel follikels ontwikkelt hebt!! Ik wens je heel veel succes komende zaterdag en hoop op een paar hele mooie bevruchtingen. Wat spannend! En dan straks de OK.... Wat een geduld heb je moeten hebben vorig jaar, fijn dat het dan nu eindelijk kan plaatsvinden!!! Zet m op!! En houd je dromen vast.
Heel lief, dankjewel! ❤️ En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, dat is ook een erg stressvolle periode voor jullie geweest.
Hi, Voor ons meer dan 2 uur rijden dus we overnachten in Gent. Alle bloedonderzoek en echo's gaan wel in NL gebeuren dus dat scheelt. Hoe voel je je vandaag?
Dankjewel! Ik ben heel moe dus heb het rustig aangedaan vandaag, zelfs wat geslapen (des te sneller is het morgenochtend haha). Fijn dat jullie ook deels in Nederland kunnen blijven want telkens zo'n lange rit maken is ook slopend.