IVF: hoeveel embryo's zijn er bij jou ingevroren?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door williebb, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na een pauze van een paar maanden gaan we volgende week beginnen met prikken voor onze eerst IVF (hebben vorig jaar 6 keer IUI gedaan).
    Ik ben nu heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met hoeveel embryo's er konden worden ingevroren.
    En hoeveel van deze embryo's konden ook daadwerkelijk later worden teruggeplaatst? Want ik heb begrepen dat het bij het ontdooien van een ingevroren embryo alsnog mis kan gaan?

Ervaringen en tips zijn erg welkom!

2. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hoi williebb,

Bij ons is de situatie iets anders (want wij deden phd/ embryo selectie) maar hadden 9 eitjes geoogst, 7 waren er bevrucht. Na de genetische test bleven er 4 over. 1 is teruggeplaatst, 3 zijn er ingevroren. Van de 3 ingevroren is er 1 teruggeplaatst (en nog 2 in de vriezer). Ik heb begrepen dat 90% van de embryo's goed ontdooit, kans op zwangerschap is 15%.

3. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Suc6 met de behandeling!!

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ah, interessant.
    Geen positieve eerste reactie helaas.
    Bij beide icsi's zijn bij ons geen embryoos ingevroren, wegens onvoldoende kwaliteit.
    Mijn arts vertelde me dat er vaker geen embryoos kunnen worden ingevroren dan wel. Ik ben eigenlijk dus ook wel benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier bij alledrie de pogingen ook helaas noot iets ingevroren. Simpelweg omdat ik maar weinig eitjes heb en alles teruggeplaatst werd. Ivf en ICSI zijn trajecten waarbij je van stap naar stap moet bekijken hoe het gaat vind ik. Eerst maar zien of je eitjes genoeg hebt. Is niet lullig bedoeld, maar het is een lastig traject. Weet ik helaas uit ervaring...

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier 9 eitjes geoogst. 6 bevruchtingen, waarvan 4 top.
    1 verse teruggeplaatst, 3 ingevroren. Uit de verse terugplaatsing werd mijn oudste dochter geboren.
    Van de drie ingevroren zijn er inmiddels 2 ontdooid. 1 daarvan werd mijn jongste dochter, van de ander zit ik nu in de wachtweken.
    Bij ons zijn cryo's dus zeker een succes te noemen, zelfs als deze (waarvan ik nu in de wachtweken zit) zou mislukken...

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Bij onze eerste icsi 9 bevruchtingen en er konden er 7 ingevroren worden. De verse tp werd onze zoon 2011. Daarna slechts 2 van de 7 goed ontdooit.

In juli weer nieuwe poging gehad van de 5 eicellen 5 bevrucht en 4 ingevroren. Tot nu toe 1 niet goed ontdooit en nog 1 over waar we volgende week een tp van hopen te krijgen.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik had uit de 1e ICSI geen cryo's. De kwaliteit was niet goed en dus vernietigd.
    Uit ICSI 2 hadden we 10 bevruchte eicellen, vanwege de overstimulatie (22 follikels), gingen ze eerst de vriezer in.
    Ze zijn alle 9 goed ontdooid en teruggeplaatst.

9. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    #9 Sdi86, 23 feb 2014
    Laatst bewerkt: 23 feb 2014
    Heb pas een punctie gehad dus succesverhaal heb ik (nog) niet.
    Uit de punctie zijn 14 eitjes geoogst waarvan 9 bevrucht.
    Er is er 1 teruggeplaats. Van de 8 die nog over waren, waren er 7 geschikt om in te vriezen.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier 13 eitjes, 10 bevruchtingen. Hiervan 1 teruggeplaatst en 2 cryo's.
    Van de laatste cryo deze maand zwanger geworden.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Icsi 1,2 en 4 geen cryo's. Icsi 3, 4 cryo's waarvan 3 niet goed ontdooid.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben heel veel geluk gehad. Er werden bij de punctie 19 eicellen gevonden, daarvan werden 17 bevrucht. Van de 17 embryo's konden 12 worden ingevroren en ben ik zwanger van de verse terugplaatsing. Er zijn dus maar 4 embryo's verloren gegaan. De Gyn sprak wel van een uitzonderlijk succes.

Heel veel succes met jullie poging!!

13. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Hier 5 eicellen, 3 bevruchtingen waarvan 2 op de natuurlijke manier en 1 door icsi, 2 terug geplaatst en 1 de vriezer in. Ik mag morgen voor de bloedtest gaan ....

@merah.... Kan het zijn dat ik me jou nog herinner van een paar jaar geleden, hier op het forum?

14. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik heb 5 icsi's gehad. Hieruit zijn ontzettend veel bevruchtingen gekomen (weet niet precies hoeveel, maar schat minimaal zo'n 50) hier van zijn er 9 vers teruggeplaatst (eerste poging 1, daarna altijd 2) en uiteindelijk 4 (!!) ingevroren) heel erg weinig op het totaal dus. Deze zijn wel allevier goed ontdooit en de laatste is ook blijven plakken.

Succes met jullie poging!

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan heel goed Nic 1. Wij zijn in 2009/2010 in de malle molen begonnen....

16. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Ik zat er toen ook in, Merah 👍. Ik zie dat jij een van de succesverhalen bent! Super, meid, hardstikke goed!

17. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    @Merah, ik zie dat jij ook in de ww zit. Wanneer mag je bloedprikken? Ik morgenvroeg....😖

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons doen ze niet aan bloedprikken. Moet gewoon zelf een urinetest doen. Maar moet nog zeker 5 dagen wachten...
    Ik zie dat jij een geschiedenis het met icsi en nu Iui doet. Vanwaar deze bijzondere omslag?
    Spannend hoor!

19. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    @Merah, ik had geen eisprong. Vandaar de icsi in 2007, daar is mijn tweeling uit geboren. In 2010 opnieuw icsi, tijdens de 2e poging gestopt omdat het volgens de gyn niet meer mogelijk was eitjes op te wekken. Toen bleek ik vorig jaar ineens spontaan zwanger, mk 8 wkn. 2 maanden later weer spontaan zwanger, mk 5 weken. Toen ging bij mij de deur naar een broertje of zusje weer wagenwijd open. Opnieuw naar een fa, die dacht dat het met iui ook zou kunnen lukken. Niet dus. Nu weer ivf/icsi.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat een verhaal! Extra spannend voor jou dus!
    Succes morgen!

Deel Deze Pagina