Ik merk sinds kort dat ik al snel buikpijn krijg als ik iets heb getild. Niet zozeer harde buiken, maar voornamelijke een kramperig gevoel van onderen wanneer ik weer zit nadat ik heb getild. Is dit normaal voor deze termijn, of betekent het dat ik nu eigenlijk al niet meer moet tillen? Zou wel erg jammer zijn, want er valt zoveel te tillen, wasmanden, net boodschappen gedaan etc.
Ik denk zelf; toch rustiger aan doen! Dit lijkt me dat het van je banden vandaan komt. Ik laat mn man vaak de wasmand de trap op en af tillen en anders loop ik 2x met een minder volle mand. Ook de boodschappen doe ik in kleinere tasjes. Heel soms ben ik eigenwijs en til toch nog teveel, dan heb ik direct pijn ( Maar ik ben ook al 36 weken zwanger en heb last van mn bekken )
M'n vriend is 12 uur per dag weg, en soms zijn er van die dingen die naar mijn idee eigenlijk niet kunnen wachten. Maar ik besef ook wel, dat als het niet gaat dat het dan gewoon niet anders is. Kan je van bandenpijn ook ongesteldheidskrampen hebben dan? Ik dacht alleen zo'n stekend zeurderig gevoel.
Wat ik tegenwoordig doe omdat ik dus ook na het tillen echt zeurende pijn heb en dan echt even rustig moet zitten voor ik weer wat kan ondernemen is de was gewoon beneden vouwen (wasmachine is benede) en dan loop ik wat vaker van beneden naar boven met stapeltjes was scheelt mij een hoop tillen en doet veel minder zeer als dat ik de hele wasmand naar boven til om de was op te bergen in de kasten. Boodschappen doe ik ipv grote tassen vol neem ik 1 of 2 extra tassen mee en verdeel ik het wat meer dat de tassen wat minder vol zijn. Wij hebben een boerderij en ik zet nu ook mijn auto gewoon pal voor de deur en dan scheelt het weer bijna 30m lopen met die tassen dus je moet het jezelf zo makkelijk en licht mogelijk maken dan kan je dat pijnlijke gevoel een beetje rekken zeg maar en kun je langer wat doen. Helaas speelt bij mij mijn bekken ook al even op en moet ik gewoon heel veel laten maar er zijn gewoon ook dingen die ik niet kan laten en dan moet het maar zo makkelijk en simpel mogelijk. En als dat betekend dat ik dan 2x meer moet lopen voor minder pijn dan loop ik liever 2x meer. Heel veel succes en misschien heb je er iets aan.
Bedankt voor je reactie, dat van de was kan ik misschien wel iets mee idd. Ik krijg minder last van traplopen dan van tillen, is nog eens goed voor m'n conditie ook Met boodschappen is het sowieso heel lastig hier, omdat we de auto niet bij het huis neer kunnen zetten. Moet altijd wel een stukje lopen. Ik moet ook een babybelt aanschaffen, misschien dat de buikpijn dan ook minder wordt?
Ik heb zelf helaas erg weinig profijt van de babybelt ondervonden, vind hem eerder vervelend omdat de band irriteert onder mn buik, maar het is het proberen waard... Hij is alleen vrij duur en ligt hier maar te liggen in de kast!
Hoi Ik heb het ook heel erg, vooral omdat ik op me werk ook het een en anders til en de hele dag buk enzo..... gewoon even rustig tussendoor bakkie drinken. Boodschappen doen ik al (als vriend er niet is om te dragen) gewoon per dag, 1 fles drinken per keer ofzo en het eten, dan valt het wel mee. mja de supermarkt ligt hier om de hoek. succes ermee, en gewoon proberen rustig aan te doen (wet dat het moeilijk is, ik ben ook erg eigenwijs wat dat betreft)