Wel of geen commode?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sukke, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn ventje is nog geen peuter maar stel mijn vraag toch hier.

In december wordt hij 2, 2 mnd later ong zal de baby komen. Nu was in eerste instantie het idee om een extra commode te kopen die bij ons op de kamer komt, baby zal het eerste half jaar bij ons slapen.

Nu vond manlief het toch ineens niet nodig omdat te doen. Ik heb ook even zitten denken en als we ons bed anders neer zetten kan de commode van zoon wel bij ons op de kamer. Maar is het handig? Een net twee jarige niet meer op de commode? Ik kan hem dan natuurlijk altijd op onze kamer omkleden en evt nog verschonen als de baby wakker is?

Wat zouden jullie doen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het niet doen, misschien is hij wel zindelijk tegen die tijd (hier zindelijk met 26 en 23 mnd) of korte tijd daarna. Een 2 jarige kun je ook prima beneden op het aankleedkussen op de bank of op tafel verschonen. Ga je nu nog elke keer naar boven om te verschonen? Ik verschoonde altijd beneden en aan kleeede deed ik ook beneden.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben t met je man eens. Mijn zoontje ligt amper nog op de commode, maar gewoon op t vloerkleed of de bank om verschoond te worden.
    Zonde van t geld om een commode te kopen. Kun je weer andere leuke dingetjes van kopen.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben gewoon een laden kast gekocht voor op zoons kamer en hem daarop verschoond / aangekleed. Ik vond het toch wel heel handig om nog een tijdje zoiets te hebben (hij werd grote broer met 21 maanden). Op de kamer van de kleine heb ik hem nooit verschoond en op bed e.d. vind ik erg lastig dus een 'commode' bood wel uitkomst.

Oja, hij was dagzindelijk met 23 maanden dus om die reden was het niet nodig .. gewoon handig met aankleden / afdrogen etc.. maar het is natuurlijk maar net waar je je zelf aan went.

maar dan wit en leuke blauwe knoppen erop gezet

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had de baby bij ons op de kamer, peuter in haar eigen kamer en de commode op de babykamer (die toen alleen gebruikt werd voor de commode en de klerenkast van de jongste). Werkte prima, want zo konden ze allebei slapen in hun eigen bedje, en toch had ik altijd een commode als ik het nodig had en hoefde ik niet de ander te storen. Voor mijn oudste gebruik ik al tijden (en nog steeds soms) de commode alleen na het douchen, verder verschonen deed ik op bed, op de grond, op de bank, etc. Overdag loop ik zeker niet naar boven om te verschonen, ook voor de jongste niet.

Dus ik zou er niet een hele kast bij kopen, gewoon lekker op een handige plek neerzetten en eventueel een extra verschoningskussen bij je oudste onder het bed leggen, of beneden, zodat je hem daarop kunt verschonen als het nodig is?

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ga nu idd niet iedere keer naar boven maar dat heeft meer met mijn rugklachten en harde buiken te maken waardoor ik op het tillen moet letten. We zijn hier al een maand of drie bezig met plassen op de wc dus ik hoop stiekem dat hij idd (dag)zindelijk is als de baby komt.
    Ik kan de commode niet ergens anders zetten want we hebben een kamer mee vrij.
    Ons huis staat te koop, dus we willen niet te veel geld meer in dit huis stoppen. Mochten "de mensen" volgend jaar zomer nog niet ontdekt hebben dat ons huis te koop staat kunnen we altijd de zolder nog tot kamer omtoveren maar dan is het natuurlijk helemaal niet meer nodig om voor zoon een commode te gebruiken.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik verschoon de jongste hier net zo gemakkelijk op de bank, op het kleed of op haar (peuter)bedje. Het went snel vind ik. Commode staat er nog wel, maar die staat in de verkoop op marktplaats.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor ons is deze vraag even niet meer actueel, helaas. Maar wij waren ook van plan onze zoon een kamer zonder commode te geven en dat zijn commode dan weer naar de babykamer zou gaan.

Ik moet zeggen dat ik nu wel altijd de commode gebruik hoor. Hij krijgt meestal nog meer drie keer per dag een schone luier, en dat zijn momenten dat we meestal toch al boven zijn. ('s ochtends na het wakker worden, voor of na zijn middagdut en voor hij 's avonds weer naar bed gaat.) Maar ook al gebruiken we hem nu nog wel, ik zou het voor die paar keer niet meer de moeite vinden er een nieuwe commode voor bij te kopen.

En inderdaad: wie weet hoe snel hij zindelijk is. Onze zoon is nu nog wat gammel van de waterpokken, maar we willen er een dezer weken maar wel eens aan beginnen.

9. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ik ga ook niet iedere keer naar boven. Heb gewoon een extra aankleedkussen gekocht. Die ligt in de trapkast en als ik die nodig heb pak ik die.

10. beccie

beccie Niet meer actief

Ik heb de commode van mijn zoontje ongeveer uit zijn kamer gehaald toen hij 2,5 was,
    ik verschoon hem nu gewoon op zijn bed met een handdoek eronder als ik boven ben,
    en anders doe ik het gewoon op de bank,
    ik vond de commode ook gevaarlijk worden voor mijn zoontje omdat hij over de randen wou hangen enzo.
    nu heeft hij een leuk tafeltje met stoeltje ervoor in de plek

ik zou het zonde vinden om voor zon korte tijd nog een nieuwe erbij te kopen.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik zou het niet doen. Verschoon hem op de bank of op bed. ik had een aankleedkussen beneden te liggen toen, en die had ik met het verschonen even op de tafel te liggen, zodat ik niet met kromme rug stond. heb met 2 jaar ong. de commode van zijn kamer afgehaald.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier binnenkort verhuizen en dan gaat de commode van de oudste naar de jongste (die heeft nu geen eigen kamer). De oudste verschoon ik zolang het nog nodig is wel gewoon op bed ofzo.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

wij hebben bij ikea een simpele comode gekocht, nu wel erg blij mee...had niet zo zin in rugpijn, en dat is zo slecht, vooral als ze lekker 'meewerken' en straks leuk als opberplaats voor speelgoed!

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    K gebruik m'n wasmachine als commode en oudste gaat er nog altijd op, hij luistert beter op die hoogte.. Op bed of bank is altijd Ern gevecht, althans niet echt strijd maar gaat ie grappig doen en schiet gewoon niet op
    Ff een luier verschonen wel maar echt aankleden en helemaal opfrissen haartjes tandjes blabla .. Maargoed k hb die 'luxe' dat m'n wasmachine in m'n badkamer staat

Commode gebruikte ik voor jongste wel in t begin maar vaak doe k hem ook in de badkamer .. Of de bank juist
    Maar die gebruikte ik voor de oudste ook al niet meer sinds ie 10 mnd was ofzo , vind hem recht voor me makkelijker aankleden en verschonen ipv de zijkant

15. adi

adi Niet meer actief

Ik gebruik de commode al heel lang niet meer. Sinds de kinderen loslopen worden ze op bed of bank verschoond en verzorgd, en dan zittend en staand aankleden. Vind ik ook veel gezelliger en knusser, op schoot zitten voor bovenkleding en broekpijpen, en dan even voor me staan om de broek op te hijsen en de boel te fatsoeneren.

Deel Deze Pagina