zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mameha, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mameha

mameha Lid

28 sep 2009
    19
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Veenendaal
    Hallo,

Wij weten sinds gister dat er nog een kindje bij komt binnen ons gezin.
    Ik heb al een dochter van 3 en een dochter van 19 maanden.
    Nu moet ik voor mijn gevoel nog wennen aan het idee dat ik zwanger ben. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik niet van het internet af te slaan om van alles te bekijken. Nu heb ik dat geheel niet, ook kan ik normaal gesproken niks voor mij houden. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik iedereen al op de hoogte gebracht voordat ik 6 weken was. Nu heb ik zo iets we wachten wel met het bekend maken tot na onze vakantie zo eind sept. Nu weten mijn ouders het wel en ook mijn broer en zus maar meer niet.
    Komt dit omdat het de derde is en het dus al een beetje normaal is of moet ik echt nog wennen aan het idee.
    Herkent iemand dit?

2. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hi,

Allereerst gefeliciteerd!
    Ik herken het wel een beetje. Hier ook zwanger van de derde, de jongste is ruim 16 maanden. Deze zwangerschap stond ook nog niet helemaal in de planning :).
    De vorige keer hebben wij ook met 6 weken het nieuws aan iedereen verteld terwijl we deze keer in ieder geval willen wachten tot de termijnecho. We hebben deze op 6 september. Dan ben ik dus ruim 11 weken maar voor mijn gevoel er dan nog niet klaar voor om het te vertellen...
    Niet dat het kindje niet gewenst is, absoluut niet. We zijn dolblij. Maar zolang we het tegen niemand vertellen blijft het ook heel erg onwerkelijk...

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ja hier ook hoor! Was voorheen echt haantje de voorste met geboortekaartjes maken en al klaar hebben staan e.d. kleertjes kopen en iedereen wist het al bij 5 weken.

Nu wisten ze het pas bij 11 weken, hebben we alleen het hoognodige in huis en de geboortekaartjes komen pas als het geboren is en nemen we gewoon in de 1e week de tijd voor.

Ben er minder mee bezig qua regelen en meer qua genieten.

4. babyfantasy

3 aug 2011
    57
    0
    6
    zuid holland
    Ja hoor, hier ook
    Voel me na 24 weken pas sinds 2 weken een beetje zwanger
    Maar mijn jongste is nu 14 maanden en ik heb geen tijd om met de zwangerschap bezig te zijn.. bij mn eerste was ik echt dagen van te voren zenuwachtig wanneer ik naar de vk moest en nu denk ik er pas aan wanneer het alarm op mn telefoon af gaat
    Ook hoef ik geen babykamer in te richten want de jongste schuift door naar een andere kamer dus het lijkt allemaal minder byzonder, niet dat dit kind minder byzonder is maar het hele zwanger zijn is gewoon anders en doe je tussendoor lijkt het wel
    Ik kijk ook niet de hele tijd op internet wat ik bij de eerste en tweede wel deed
    Heb zelfs geen babydozen aangevraagd

5. mameha

mameha Lid

28 sep 2009
    19
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Veenendaal
    Ohh gelukkig, het voelde een beetje net of het kindje niet bijzonder is. terwijl we er net zo blij mee zijn als met de meiden maar het gevoel mist nog een beetje. Nu is het allemaal nog erg pril maar toch.
    Ook hier hoeft er niet zo veel geregeld te wordennen op een flat de meiden gaan samen op een kamer maar pas als de baby geboren is. We willen de baby eerst een poos bij ons op de kamer hebben. Qua baby uitzet hebben we nog alles en wat we nog moeten zijn keine dingen. En inmiddels koop je echt wat gewoon nodig is. Voorheen heb ik wat spullen aangeschaft wat niet nodig is maar wel aangeprezen werd in de advertenties. En er zijn nog twee meisjes die gekleed en gevoed moeten worden en ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.

In iedergeval ben ik niet een vreemde met mijn gevoel. kregen jullie nog wel leuke reactie dat je zwanger was

6. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Eerst en vooral gefeliciteerd! Ik denk dat je nog wat onder de indruk bent omdat je nog maar net ontdekt dat je terug zwanger bent. Ik ben nu ook zwanger van ons derde kindje (gepland) en ik doe al die dingen wel.... Die dingen die je deed de eerste en de tweede keer gaan echt wel komen!!!!!
    En ik moet er helaas zeggen dat niet iedereen enthousiast was met deze zwangerschap..... Maar ik trek mij dat niet aan. Het is onze keuze en we kijken al uit naar haar geboorte eind oktober!

Deel Deze Pagina