Hallo dames, Ik heb even gezocht of dit onderwerp er al is. Maar dat zijn hele oude topics. Dus ik gooi er een nieuwe tegen aan, in de hoop dat er mensen zijn die hier mee bekend zijn. Wij zijn aankomend januari 2 jaar bezig en al bij de gynaecoloog geweest en de eerste onderzoeken zijn goed. Dus moet je het zelf proberen. Ik heb dus het een en ander gelezen over aspirine slikken voor de ondersteuning van de innesteling. Het schijnt dus dat je bloed daar dunner van wordt en dat het dan beter kan innestelen. Ik wilde dat gaan slikken maar vond dit toch wel eng om zo maar te doen. Dus ik heb ik de huisarts gebeld, die kende het niet maar zei hebben weer contact gehad met de gyn. En vandaag werd ik terug gebeld dat ik die zeker mag slikken. Maar dat je die de dag voor de vermoedelijke datum van ongesteldheid moet nemen. Ik dacht dat dit voor de eisprong moest. De assistente van de huisarts vond het ook wel gek maar volgens de afdeling was dit wat je moest doen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??
Als je het slikt voor de ongesteldheid, ben je misschien alleen sneller van je bloed af omdat het dunner is.. Denk dat gyn je niet heeft begrepen en dacht dat je het tegen menstruatiepijn wilde slikken. Volgens mij kan het geen kwaad maar het zal alleen helpen als de oorzaak dat innesteling niet lukt, te dik bloed is. Het zal geen extra kansen geven.
Ik heb ascal geslikt om zwanger te blijven dit omdat mijn stolling te hoog is maar voor de innesteling te bevorderen heb ik utrogestan gehad dit is progesteron wat de baarmoeder rustig houd. Ik begon pas met ascal als ik een positieve test had.
Niet dat ik er ervaring mee heb maar op de apotheek site staat het volgende ; Zwangerschap Bent u zwanger? Overleg eerst met uw arts voordat u dit medicijn gebruikt. Gebruik dit medicijn NIET vanaf de zevende maand van de zwangerschap, want dan is de kans op bijwerkingen bij de baby te groot. Overleg met uw arts als u dit medicijn wilt gebruiken tijdens de eerste zes maanden van de zwangerschap of als u zwanger wilt worden. U heeft door dit medicijn iets meer kans op een miskraam of aangeboren afwijkingen bij de baby. De kans hierop is zeer klein, maar neemt toe bij een hogere dosering en bij langduriger gebruik. Als u dit medicijn gebruikt, heeft u bovendien iets minder kans om zwanger te worden.
Ik dronk na de eisprong van die flesjes POM 100% granaatappelsap! Kosten wel 3,99 per flesje, maarrrr die maand was ik wel zwanger!
Wij hebben deze vraag afgelopen maandag aan de gynaecoloog gesteld. ( dit omdat mijn dochter al 3 miskramen achter elkaar heeft gehad en nog geen goede zwangerschap ) Deze raadde dit ten zeerste af zolang er geen stollingsprobleem is aangetoond. Het slikken van aspirine kan namelijk ook kwaad, juist omdat het je bloed dunner maakt. Ik zou eerst goed navraag doen, voor je hier zo maar aan gaat beginnen.
Aspirine en dan de variant die ook wel 'kinderaspirine' wordt genoemd is volkomen gebruikelijk in de MMM. Het gaat dan NIET om sinaspril, maar om echte aspirine in een lage dosis (80-100 mg). Dit wordt ook wel voorgeschreven als bloedverdunner. En dat is ook precies de reden dat het kan werken om de innesteling te bevorderen. Als je bijvoorbeeld een bloedstollingsprobleem hebt, dan kan het helpen. Zoek maar eens op "aspirine ivf" en dan vind je een heleboel informatie. Ik heb het zelf een poging geslikt en werd toen niet zwanger. Voor de volgende poging kreeg ik toen een bloedonderzoek en bleek dat ik geen stollingsproblemen heb. Ik heb toen geen aspirine meer geslikt. Maar het is dus zeker geen ongebruikelijk middel bij zwangerschapswens. Edit: En ik denk dat ze willen dat je start vlak voor je menstruatie begint, zodat de bloedverdunnende werking meteen vanaf de start van de opbouw van nieuw bms aanwezig is. Zou mijn gok zijn.
Ik had hier nog nooit van gehoord. Daarom even wat rond gekeken op internet en dit tegen gekomen: Catharina-ziekenhuis onderzoekt invloed aspirine op reageerbuisbevruchting - Nieuws | Ziekenhuis.nl Aspirine helpt niet om een embryo bij IVF beter in te laten nestelen - VUmc Maar goed, daar tegenover kan ik ook argumenten vinden dat het wel helpt. Maar dat kan ik niet op sites van ziekenhuizen vinden. Mijn conclusie: ik zie geen reden om het te gaan proberen (zit nu in ronde 8)
In internationale onderzoeken vind je bijvoorbeeld: Bron: Effects of low-dose aspirin in in-vitro fertilization De wetenschappelijke bewijzen zijn er niet of onvoldoende, dat is waar. Maar dat geldt ook voor tarwekiemolie of granaatappelsap. Mijn reactie was vooral bedoeld om aan te geven dat het middel wel degelijk gebruikt wordt tijdens dit soort trajecten.
He dames super bedankt voor jullie reactie's. Ik vind het ook wel gek hoor, heb van alles gelezen op internet behalve deze variant. @Nephthys ik ga ervan uit dat ze het goed hebben begrepen want ik heb dus eerst de huisarts gebeld en het uitgelegd als bevordering voor de innesteling. En zei heeft de gynaecoloog gebeld en die vertelde dit. Ik en mijn partner dachten dat inderdaad ook, dat het bloed dunner wordt dus sneller ervan af bent ofzo. Maar dat zou ook weer niet helemaal kloppen want ik moet het de dag voor de vermoedelijke menstruatie slikken. Dan ben ik nog niet ongesteld. @minimuis: ik heb geen idee of mijn stolling te hoog is. Dat hebben ze volgens mij niet onderzocht de laatste keer dat ik bij de gynaecoloog was. Hoe kom je hierachter dan? @nlovesn: Wat is dat granaatappelsap? Waar helpt het voor ik heb er nog nooit van gehoord. En dronk je dan elke dag zo flesje vanaf de eisprong? @carola36: Ik snap wat je zegt, daarom heb ik ook eerst de huisarts gebeld en niet zo maar zelf begonnen. Maar op internet lees je ook dat er verschillende meningen over zijn van gynaecologen. Dus ik vind dat wel lastig, waarschijnlijk denken ze er allemaal anders over. De gynaecoloog had gezegd dat het in ieder geval geen kwaad kon. @Hilly1980: Ik heb inderdaad de gewone aspirine niet de sinaspril dat had ik gelezen. Ik heb alleen dus geen idee of ik een stollingsprobleem heb. En inderdaad ik zei gister nog tegen mijn partner misschien willen ze dat ik het slik een dag voor de menstruatie zodat het dan de volgende cyclus beter loopt. Maar dan neem ik toch aan dat je het de hele maand slikt en niet alleen die ene dag voor de menstruatie zoals nu werd gezegd.
Ik heb dit toevallig aan twee gyns gevraagd in aparte ziekenhuizen en beide raadden het zeer af. Het is inderdaad niet bewezen en sterker nog, zij gaven beide aan dat het juist innesteling kan tegenwerken. Het is natuurlijk je eigen keus maar ik vertrouw op hun advies. Lastig want wij zijn ook ook al lang bezig en je wil alles aangrijpen maar bij twijfel niet doen.
Ik moet het slikken (100 mg) van de gyn in Gent vanaf eisprong, icm met andere medicatie. Maar niet voor de innesteling, maar om evt. stolseltjes in placenta te voorkomen. Het kan dus geen kwaad neem ik aan, maar geen idee of het ook voor de innesteling helpt.
Zowel de gyn in NL als de gyn in Gent adviseren het in voorkomende gevallen. En op fertiliteits-gebied staat zeker Gent zo hoog aangeschreven... Die zouden dat nooit doen als het negatieve reacties zou geven.
@TS het 1 dag slikken is nergens goed voor. Als je het vanwege bloedstolling slikt (en dat is waarbij het dus met innestelen helpt), dan moet je het echt langer slikken.