Hoi hoi, Begin januari ben ik gestopt met de pil. Meteen 2 maanden een vrij duidelijke cyclus 29/30 dagen. 3e maand: zwanger. 10 Maart ben ik voor het laatst ongesteld geweest, 8 april had ik mijn NOD. 10 april positief getest (ClearBlue 2-3 weken zwanger).. 2 mei eerste echo (7w5d volgens mijn berekening) op deze echo was alleen een vruchtje te zien met een grootte van 5w1d... Dit kan niet... dat zou betekenen dat ik 3w1d echt zwanger zou zijn en dat is precies op de dag dat ik positief testte (2-3 weken volgens ClearBlue). Mijn verloskundige heeft alleen gezegd dat ze nu nog niets kan zeggen... helemaal niets... Ik zelf geloof er totaal niet in, want volgens mijn berekeningen is het simpelweg onmogelijk... Ik mag over een week terugkomen, maar ik ben mezelf helemaal gek aan het maken. Gevoelige borsten had ik alleen in de week dat ik positief testte, zowel daarvoor als daarna niet meer. Verder wel af en toe een wat zeurderige pijn onderin mijn buik. Mijn vraag: is dit mogelijk of kan ik maar het beste uitgaan van het negatieve? Ik heb mijn vraag al gesteld op dit forum, maar vraag het graag nog aan een professional. Bedankt voor je tijd. Groetjes
Hoi, Als je er van uit gaat dat je regelmatig ongesteld was de laatste maand zou het inderdaad onwaarschijnlijk zijn dat je zo pril zwanger bent. Echter kan het ook echt zo zijn dat je die maand net niet regelmatige was en dat je cyclus langer was. 10 april had je een positieve test, stel je eisprong was later dan verwacht, dan kan je op de echo inderdaad een veel kleiner vruchtje zien dan verwacht. Ik weet niet of het mogelijk is gezien de tijden van gemeenschap met je partner? De verloskundige heeft er geen uitspraak over gedaan omdat je soms echt versteld kan staan van dit soort situaties. Ik zou je dan ook niet met zekerheid kunnen vertellen of dit een miskraam is. Zoals je verhaal klinkt denk ik wel dat de kans daarop groter is dan dat het goed zit helaas. Maar je weet het nooit. Heel veel succes! Laat het nog even aan me weten groeten evelien
Dank je voor je snelle reactie. Ik laat het je weten.. En hoop zo dat het een wondertje is.. (Gemeenschap weet ik niet, heb ik niet bij gehouden) Groetjes