Ik ben 9 jan bevallen van een gezonde mooie zoon. Nu is er aan het einde van de bevalling een knip gezet omdat ik dreigde te scheuren en omdat de baby de navelstreng strak om zijn nek had en hij zo snel mogelijk geboren moest worden om de navelstreng eraf te kunnen halen. Inmiddels zijn de buitenste hechtingen opgelost en heb ik amper last van pijn of iets dergelijks aan de knip gehad maar toen ik van de week tijdens het douchen nieuwsgierig was over hoe het er uit zou zien daar heb ik even gevoelt enik voelde dat de binnenste hechtingen er in zaten en de rand van de wond waar de buitenste hechtingen gezetten hebben wat open stond. Ook is de knip iets verder open als mijn eigen ingang van de vagina. De knip is richting mijn lichterbeen naar mijn bil gezet. Ik hoop dat 1 van jullie iets uit mijn verhaal kan opmaken want ik ben echt bang dat deze knip niet goed geneest en ik dadelijk met een rare knip zit en het dadelijk niet mooi heelt zoals het hoort Het ziet er verder rustig uit en netjes uit maar ik kan dus echt de blauwe hechtingdraadjes van de inwendige hechtingen zien en alleen het uiteinde van de knip (gok paar mm zit netjes dicht de rest word bij elkaar gehouden door de inwendige hechtingen en waar de uitwendige draadjes zaten staat dus open over bijna de hele knip,er vallen geen gaten tussen de inwendige draadjes maar toch maak ik me zorgen.
ik zou het voor de zekerheid even met je verlokundige bespreken/laten zien. Tot 6 weken na de bevalling kun je bij hun terecht met vragen over je baby en jezelf, tenminste , dat was bij mij zo. Zou het dus gewoon voor de zekerheid laten controleren .
Ik heb mijn huisarts gebelt vanochtend en die zei het zelfde dus heb ik contactgehad met mijn vk net en ik mag morgen langs komen om even te laten zien hoe het eruit ziet want het is erg moeilijk uitleggen welk deel nou los is en hoe het eruit ziet,dus leek het haar beter om even te kijken niet dat we er over een maand pas achter komen dat het helemaal niet goed geneest ookal heb ik er geen last van of ziet het er netjes uit.
Ik heb mijn eigen verloskundige er naar laten kijken. De wond is iets gaan wijken en ze vond het knap dat ik het zo snel in de gaten had. Het voelde gewoon niet oke ookal doet het geen pijn en ziet het er rustig uit en daarom hield ik het zelf met een spiegeltje in de gaten voor zover ik dat zelf kan natuurlijk. Over 2 weken moet ik opnieuw voor controle. Waarschijnlijk zal het litteken breder worden als verwacht maar het zal gewoon goed genezen alleen kan het misschien een beetje langer duren met genezen maar dat hoefde niet
Fijn om dit te lezen! Ik kreeg vandaag te horen dat mijn wond iets is gaan wijken, heel licht dat wel en ik maakte me dus al helemaal druk. Maar zo te horen hoeft dat dus helemaal niets ergs te zijn. Morgen laat ik de kraamzorg er nog ff naar kijken en woensdag de vk zelf nog een keer, de andere vk
hoi, ik heb het ook gehad. Ik had een flinke knip gehad en bij mij was ook de wond open gaan staan. Je zag duidelijk de onderhuidse hechtingen zitten, die hielden het nog een beetje bij elkaar maar het zag er echt erg uit vond ik. Volgens de kraamhulp en de verloskundige zou het allemaal goed komen en dat is ook gebeurd! De wond geneest van binnenuit zeg maar, het heeft wat langer geduurd en het zal een wat lelijker litteken zijn (vond ik nou niet zo belangrijk ) Ik heb er verder geen last van (gehad). Let er goed op dat het niet rood word en gaat irriteren, houd het schoon door veel te spoelen onder de douche en laat het, als het kan, aan de lucht drogen...dus...met de billen bloot . dan komt het vast wel goed!
Zelf plas ik nog steeds onder de douche (dag 6) ik wil het gewoon zo schoon mogelijk houden. Google is zo slecht voor de mens, je typt in wijkende wond na knip en je krijgt horrorverhalen te lezen van hier tot tokyo.... Ik ga er maar vanuit dat de kraamzorg en vk weten waar ze het over hebben en als het licht wijkt moet het meevallen denk ik. Hoop ik... Ik wil geen bende daar beneden
Mijn knip is enorm gaan wijken (vk had in 11 jaar nog nooit zoiets gezien), maar zelfs dat gaat volgens de gyn weer mooi genezen, alleen duurt dat twee maanden.
Komt wel weer goed! Genezen duurt wat langer, mogelijk wat breder litteken en wat meer littekenweefsel. Als het goed genezen is, kun je het wat masseren met vaseline zodat het wat soepeler wordt. HIer was mn knip na 10 weken pas dicht en is gelukkig ook goedgekomen. Goed schoonhouden en ik zou op bed zonder onderbroek/verband slapen op zo'n matje uit je kraampakket. Kan het goed aan de lucht drogen en bevorderd het genezingsproces.