hallo iedereen ik ben nieuw hier en heb veel vragen want ik snap niks meer ik weet nooit wanneer me eisprong is maar kan zijn dat het dit maand eerder is gekomen ik was niet aan de pil dus ik ben altijd overtijd ik denk dat ik me eisprong vorige week zaterdag heb gehad maar vorige week had ik en me vriend onveilig sex deze hele week had ik een misselijk gevoel de hele dag hoofdpijn moe sinds eergisteren lichte ongi krampen die komen en gaan heb nergens zin in ook niet om te eten ik moest gisteren ongesteld worden maar zoals ik al zei ben ik altijd overtijd wat denken jullie want ik ben nieuw in dit gebied en ik en me vriend willen graag een kindje greatzz
ja ik zou ook testen want als je altijd overtijd bent is het erg lastig om zo te beoordelen.... dus misschien een test?
ik voel nu pas dat me borsten zwaarder zijn geworden en ik vergeet iets heel snel ik zalhet dan volgende week nog eens proberen
Het kan dus zijn dat je een lange cyclus hebt. Niet iedereen heeft een cyclus van 28 dagen. Met de pil heb je idd een regelmatige cyclus. De ene vrouw heeft dus wel 28 dagen en de ander 32 dagen. Mss is het handig om bij te houden hoe lang iedere cyclus is van jouw. Dan heb je er ook goed inzicht in, ook i.v.m. je eisprong.
ik had ook nog zo een griepirig gevoel nu heb ik het weer het begint altijd bij mij met of een droge keel of me keel doet pijn nu heb ik die gevoel
Als jij altijd overtijd bent, ben je niet overtijd, maar is je cyclus gewoon langer. Om te bepalen wanneer je kunt testen, moet je twee dingen weten: hoe lang duurt je cyclus altijd, hoeveel dagen? (dus: hoeveel zit er tussen eerste dag ongesteld en volgende keer eerste dag ongesteld altijd?) En: wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? Je telt het aantal dagen van je cyclus op bij de eerste dag van je laatste menstruatie en dan weet je vanaf welke dag je in principe kunt testen... Sowieso: als je pas vorig weekend je eisprong daadwerkelijk gehad zou hebben, zul je op z'n vroegst komend weekend met de gemiddelde doorsnee-test kunnen testen. Maar de vraag is of je eisprong toen ook echt was. Die is meestal 14 dagen voor je eerste menstruatiedag... Dus, als jij komende zaterdag ongesteld zou moeten worden, dan heb je idd ongeveer rondom vorige week zaterdag je eisprong gehad. Maar je schrijft niet wanneer je normaal gezien weer ongesteld zou moeten worden?
nee doe ik normaal niet maar me cyclus varieert tussen 32 en 40 dagen het duurt soms echt 6 weken dan denk ik dat ik een maand heb overgeslagen ofzo ik heb echt zo een hevige hoofdpijn
Hmm, als je cyclus soms 6 weken duurt, kun je in principe ook pas 6 weken na je laatste menstruatie testen. Misschien dat je wel eerder test dan dat hoor, als je een vroegere eisprong hebt gehad, wat mogelijk je symptomen nu verklaart. Maar eigenlijk kun je dus nog wel even wachten met testen. Wanneer was je laatste menstruatie?
hallo... ik zag dat je al wat meer berichtjes had gepost.. ik begrijp heel goed dat je graag een kindje wil.. maar zou je niet nog heel even wachten? misschien klinkt dit bod maar las dat je pas 15 bent! ik hoop dat je hier wel heel goed over na hebt gedacht meid! suc6! liefs marieke
hahaha ja dat was eigelijk mijn gedachte ook maar dacht ik houd t nog netjes want wil niet degene zijn die iemand meteen afvalt.. maar ik vind 15 wel errrug jong
@Female: mét een kindje kun je ook goed 'leven' en genieten hoor! Maar ook ik vind 15 nog veeel te jong! Meid, ga eerst eens een paar jaartjes samenwonen met je vriendje en kijk of alles dan nog net zo lekker gaat. Ik had op m'n 15de ook al verkering met de man waarmee ik inmiddels al weer 16 jaar samen ben. En ik wou toen ook al heel graag een kindje. Maar ik ben maar wat blij dat we nog even gewacht hebben! Rustig de tijd gehad om om diploma's te halen en gewoon een stukkie wijzer te worden. En de zekerheid te hebben dat je samen een band hebt voor het leven. Je vriend heeft al een kindje. Ik neem aan dat hij ook bijdraagt in de kosten van zijn kindje? Dan krijgt hij een extra zware taak om zijn kindje, jullie kindje én jou te ondersteunen! Want jij bent 15 en hebt dus nog geen recht op uitkering o.i.d. Jouw ouders zullen dan voor de kosten moeten opdraven. En die zijn er wel degelijk als je een kindje krijgt! Als ik jou was zou ik eerst nog een paar jaartjes aan de pil gaan. Maak je school af (want je bent nog leerplichtig) en zoek werk. Spaar je baby-uitzet vast bij elkaar. Er is nog zo veel te ervaren voordat je dat aan je eigen kindje kan leren! Succes!
sommige meisjes hebben moeder gevoelens net als ik zo jong ik had het al eerder 2 keer zelfs maar heb het allebei de keren uitgesteld nu zijn die gevoelens weer trg en ik heb zo iets van alles wat ik voel dat ik wil hebben moet ik hebben dus krijg ik ook nog me school maak ik nog af dat wil zelfs me vriend ook en ik heb al eerder een kindje verloren me eigen domme schuld daar wil ik ook liever niet over praten hoop dat jullie me begrijpen
hej meis ik zal de laatste zijn of je het af te raden, maar realiseer je wel wat een kindje allemaal inhoud. het is niet allemaal leuk en lief en tutterig. ik was 19 toen ik zwanger was van de oudste. en dat viel me zo tegen toen ezra er eindelijk was. nu draai ik mn hand er niet meer voor om maar ik had echt een zwangerschap op een roze wolk en kon me niks mooier voorstellen dan lekker tutten met die kleine en er voor zorgen. maar dat valt zwaar op je dak hoor! en kleintjes kosten geld heel veel geld, en hebben een stabiele omgeving nodig. ga lekker te werken en sparen nu en lekker genieten van je leeftijd,vriendinnen, stappen, shoppen en dat soort dingen en als je nu al hele sterke moedergevoelens hebt zal dat alleen nog maar sterker worden, echt! maar zet nu ff je eigen ik op de voorgrond, maak je school lekker af en wacht rustig even af.
ik waardeer het van jullie maar ik het echt geprobeerd om te wachten maar ik kan niet meer wachten ik weet wat het allemaal meebrengt want alles wat jullie nu tegen mij zeggen heb ik al eerder gehoord
ik heb altijd met poppen gespeeld.. ik heb altijd gezegd dat ik moeder wilde worden.. maar om nou met mn 15e serieus met kinderen te beginnen had ik niet eens durven denken... wat zeggen je ouders ervan? of die van hem? die zin van jou: "en ik heb zo iets van alles wat ik voel dat ik wil hebben moet ik hebben dus krijg ik ook nog" vind ik wel heel raar overkomen. je hebt al eerder een kindje verloren door je eigen schuld? hoezo was dat je eigen schuld dan?
Goh, hoe zou dat nou kunnen komen dat je dat allemaal al eens eerder hebt gehoord? Misschien omdat het de waarheid is?