Ik snap er niks meer van

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bertje, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertje

Bertje Lid

27 dec 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Even een gekke situatie waarvan ik hoop dat u er antwoord op heeft. Ik ben sinds juni niet meer aan de pil, we gebruiken condooms. Ik heb pas mijn menstruatie gehad. Deze was anders dan anders. We hebben in mijn vorige cyclus onveilige seks gehad maar dit was twee dagen na de eisprong. Nu had ik tussen de ei en menstruatie steken in mijn borsten ( dit heb ik eigenlijk altijd wel iets) Een paar dagen voor de menstruatie hield dit op. Vijf dagen voor mijn menstruatie kreeg ik al licht bruin verlies ( normaal komt dit twee dagen ervoor, ik hoopte op een in innesteling ) toen kreeg ik mijn menstruatie, eigenlijk twee dagen te vroeg en anders dan anders. Wel rood bloed maar niet donker rood, ook zat er steeds bruin tussen. Deze menstruatie (rood) was korter dan normaal. Normaal zon 5 dagen nu maar drie. Voor de menstruatie kreeg ik ook de bekende menstruatie kraampjes. Dit hield op dag twee op maar op dag 4 kreeg weer lichte krampen, dezelfde alsof over een paar dagen de menstruatie door moet breken en kreeg ik last van mijn borsten, een soort jeukend gevoel wat net achter mijn tepel zit, van binnen dus. Nu is mijn menstruatie helemaal voorbij (dag 6) alleen heb ik nog slijmerig bruin ( wat normaal meer droog bruin is) en heb ik nog steeds kriebelende tepels. Dit kan naar mijn idee nog geen eisprong zijn aangezien ik altijd goed regelmatig ben, het varieert tussen 28 dagen en 31. Wat kan dit toch zijn? Mijn menstruatie is net een dag weg afgezien van het lichte bruin en heb kriebelende tepels en steken links en rechts in mijn buik/liezen en het gevoel alsof ik alweer ongesteld zou moeten worden. Zou ik misschien zwanger kunnen zijn en toch tegelijk ongesteld geworden zijn of zou het een pijnlijke innesteling geweest zijn? Of is het misschien helemaal niks? Ik word een beetje horendol van elke maand allerlei dingen te moeten voelen terwijl er niks aan de hand is. Nu maak ik me in het bijzonder een beetje zorgen omdat ik dit soort dingen normaal gezien alleen heb tussen de eisprong en menstruatie. Nu is het al meteen na de menstruatie terwijl mijn ei er pas over zon tien dagen is... Zou u me hier alstublieft meer over kunnen vertellen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik zou allereerst een test doen want het bloedverlies wat je hebt gehad kan ook een innesteling zijn maar ook een menstruatie.
    Ben je niet zwanger dan was het bloedverlies een menstruatie.
    Helaas is ook niet alles wat je voelt te verklaren. Zeker als je bezig bent met zwanger worden of evt. zwanger zijn, kan je bij veel klachtjes denken dat je zwanger bent terwijl dat niet is.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina