Wij zijn nu deze week 5 weken zwanger (banner staat nog niet helemaal goed) Maar ik heb de hele dag door een lichte buikpijn, kan dit normaal zijn? Ik heb de verloskundige gebeld, krijg al een vroege echo ivm een eerdere miskraam. Krijg de echo bij 7 weken. Nu kunnen zij helaas niks voor mij doen, dat begrijp ik ook, kans is 50%. Maar zijn er meer meiden die toch wel de hele dag door buikpijn houden? Geen heftige pijn, maar toch een lichte pijn en drukkend gevoel. Aventoe even een steekje wat wat pijnlijker is. Ook het plassen is wat pijnlijk? Voornamelijk aan de eierstokken lijkt het wel? Beetje trekkend gevoel / menstruatie gevoel. Ben er benieuwd naar jullie ervaringen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Duurt dan lang om te wachten tot de echo he... Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook heel de dag door buikpijn, constant een zeurende pijn en regelmatig steken. Volgens de verloskundige kwam dat voorl door het oprekken van de baarmoeder. Als plassen pijnlijk is kun je misschien even urine inleveren bij de huisarts om te laten controleren op een blaasontsteking? Succes! Hoop dat je over 2 weken een mooie echo hebt!
Bibo, heel erg bedankt voor je reactie! Stelt al een beetje gerust om te weten dat er nog iemand is die toch wel de hele dag door last had hiervan. Dankjewel!
Bij een zwangerschap hoort plassen niet pijnlijk te zijn. Wat dat betreft zou ik urine inleveren voor eventueel een blaasontsteking, daar zouden de klachten ook kunnen verklaren. Qua buikpijn, heb ik ook de eerste weken gehad. Inderdaad baarmoeder die groter wordt en dat je darmen een andere ligging/plaats moeten zoeken. Ook je bekkenbodem heeft wat te verduren en de spieren/pezen die hieraan zitten kunnen pijnklachten geven bij onderrug en onderbuik en banden.
ik zou gezien je klachten met het plassen zeker even je urine laten testen op een blaasontsteking. Dat geeft ook deze symptomen en het is wel goed om er zo snel mogelijk bij te zijn
misschien blaas ontsteking?.. de hele dag wat buikpijn en zo nu en dan wat steekjes heb ik ook gehad hoor! blij dat ik daar nu vanaf ben..hoort er allemaal bij! ik zou alleen wel ff urine inleveren ivm jou'n pijn bij het plassen.
Bedankt voor jullie reactie's. Gelukkig is de pijn met het plassen helemaal weg. Gisteravond nog wat buikpijn gehad, dat is erna ook gezakt en nu ook weg, dus daar ben ik wel blij om Nu gewoon nog een beetje zeurderig gevoel in mijn buik.
Menstruatiegevoel hoort wel bij de vroeg zwangerschap hoor, dat is het oprekken van je baarmoeder. maar houd de pijn bij het plassen wel in de gaten.