Hoihoi, Nils eet de laatste tijd als hij de kans krijgt alleen nog maar bananen. Ik bied hem iedere dag iets anders aan; appel, mandarijn (was hij eerst helemaal gek op), druiven (vond hij ook altijd heel lekker), peer, banaan. Als ik hem dus iets anders geef dan banaan, dan eet hij of 1 hapje of helemaal niks. Maar bananen die gaan er altijd in! Maar ja om hem nou iedere dag een banaan te geven lijkt me ook niet echt verstandig. Wat eten jullie 2 jarigen nog aan fruit? En eten ze echt nog iedere dag fruit? Groetjes Inge
Mijn dochter eet heel veel manderijntjes ( is ze verzot op ) en banaan vind ze ook erg lekker ! maar ze eet eigenlijk alle fruit wel liefs
Mijn zoontje heeft nooit veel van fruit gehouden. Tegenwoordig eet hij eigenlijk alleen regelmatig mandarijnen. Soms een paar hapjes banaan en op het kinderdagverblijf 1 stukje peer. Hij krijgt wel elke avond een toetje en dan mag hij kiezen tussen vla/kwark of fruittoetje (frutapura). Meestal kiest ie dan voor fruittoetje, dus op die manier krijgt hij toch nog wel aardig wat binnen.
Kyra is helemaal gek op fruit, ze vraagt er vaak zelf om en kiest echt zelf uit wat ze wil hebben! Meestal leg ik wat op een rijytje en dan pakt ze waar ze zin in heeft! Ze eet: banaan, kiwi, appel, peer, mandarijn, meloen, aarbei, druiven, perzik, nectarine. Ze krijgt dit nog steeds elke ochtend zo rond half 11.
Nick lust heel veel fruit, maar eet bij voorkeur ook bananen. Aangezien ik drie dagen werk, doe ik dit enigszins strategisch. Op de dagen dat hij naar de gastouder gaat krijgt hij van mij fruit mee en dat is so wie so geen banaan. Zo eet hij op die 2 dagen in elk geval wat anders..... Thuis mag hij dan wel banaan en soms leg ik de bananen 's avonds al weg van de fruitschaal om te zorgen dat hij de volgende ochtend geen keus heeft voor banaan....al is hij het daar soms overtuigd niet mee eens. Hij krijgt in principe elke dag fruit, al wordt het wel eens overgeslagen in het weekend als we een dagje weg gaan. Anderzijds is een banaan zo makkelijk mee te nemen dat dat ook niet vaak gebeurd. Het gebeurd hier ook wel dat hij niet zijn hele fruit opeet, met name als het geen banaan is....
Hier ook een jongetje wat dol is op fruit. Hij eet iedere dag tenminste 2 stuks...en het gaat ook altijd op In de zomer veel zomerfruit als meloen,nectarines,aardbeien en pruimen e.d. ´s Winters veel appels,peren,bananen,mandarijnen. En het hele jaar door iedere dag zespri, volgens hem zonder zespri geen leven.ALs hij ´s middags er nog geen gehad heeft, dan vraagt hij erom.
lars wil alles wat ik eet, dus als ik een mandarijn neem wil hij er ook een. ik hou niet van bananen, hij wel, maar daar vraagt hij om als papa thuis is, dan eten ze samen een banaantje. hier ook iedere dag smorgens bij de koffie en vaak ook nog tussen de middag na het brood.
pff ik krijg dat echt niet voor elkaar bij Nils. Ik pak zelf ook iedere keer fruit op het moment dat hij fruit krijgt. En meestal eten we dan hetzelfde. Hij vraagt wel eens om een mandarijn of een appel, maar dan eet hij 1 stukje en dan hoeft hij het niet meer. En op het kdv eet hij gewoon alles! Maar dan ziet hij dat de andere kinderen dat ook eten. Hmm hopelijk komt het wel weer terug want hij heeft altijd goed fruit gegeten tot een maand of 2 geleden. Groetjes
Alles, met bakken tegelijk. Groenten moet ie bar weinig van hebben, maar fruit eet hij echt heel veel. Gelukkig maar Mss is het een fase, gaat je kind vanzelf weer meer eten. Zou me geen zorgen maken hoor...
mijn kids zijn allebei gek op fruit, en dan met name op zelfgemaakte prutjes. Banaan met sinaasappel en liga is dé favoriet! M'z zoontje krijgt nog erg veel prutjes, vaak 2 stuks fruit door elkaar, al dan niet met een gekruimelde liga erdoor. M'n dochter vind dat ook erg lekker, die krijgt het ook nog regelmatig, maar appel en mandarijn enzo, eet ze ook gewoon in stukjes. Ze lusten eigenlijk alle fruit die ik voorschotel, alleen m'n zoontje lust geen kiwi. Ze krijgen elke ochtend fruit, thuis vers en bij de oppas (1xpw) uit een potje.
hier ook twee boys die gek zijn op fruit Ze eten vaak 2x per dag fruit zoals sappig peertje, appel, mandarijn, banaan, druiven, mango
Louise is niet zo'n grote fruiteter maar kiwi/banaan/appel etc. eet ze wel graag. Banaan moet ze niks meer van hebben de laatste tijd, terwijl ze het voorheen graag at.
Hier ook alleen banaan. Ik wissel af met die fruitzakjes uit de supermarkt (die vloeibare), die drinkt hij wel gewoon op. Dure hobby, maar zo krijgt hij wel de vitaminen binnen.
Hier gaat fruit ook moeizaam. Bananen gaan er momenteel ook niet in. Alleen appel, maar soms ook maar een stukje. Het wisselt sterk, soms ineens een tijd achter elkaar mandarijn, dan weer druiven of meloen. Maar ja, heb ook niet altijd alles in huis natuurlijk. Ik probeer het dus wel elke dag, maar hij eet dus lang niet elke dag fruit.
ik weet niet of je een aldi in de buurt heb, maar daar zijn die knijpfruitjes een stuk goedkoper als die van de bekende merken. anders even een appeltje of peertje paar minuten magnetron en dan pureren.evt. beetje melk erbij, rietje erin, kunnen ze het zo opdrinken :-D
Bij Ah hebben ze ook knijpfruit, staat bij de appelmoes enz. Scheeld ook veel met frutpura en nestle.
hier ook alle fruit, alleen appels zijn iets te hard voor haar, ze heeft nog weinig tanden en kiezen. maar banaan is ook favo. sinaasappels vind ze ook lekker of minola's (combi van manderijn en sinaasappel) manderijnen worden nu minder, het seizoen is beetje over, mar straks weer lekker zomerfruit. is ze ook dol op
Kamiel is verzot op druiven, kan als hij wil een hele bak leeg eten. Voorheen vond hij alles lekker, maar nu heeft meneer wel voorkeur. Van teveel banaan kun je obstipatie krijgen, dus ik zou hem dat niet te veel geven...misschien een mix maken van stukjes gesneden fruit? En dan niet laten zien wat je gebruikt aan fruit. Misschien eet hij dan wel wat anders dan enkel banaan.