Lady-comp/Baby-comp

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kyana, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kyana

Kyana Lid

May 6, 2009
    10
    0
    0
  2. yojo66

yojo66 VIP lid

Oct 27, 2007
    8,608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Lijkt me een heel fijn apparaatje...jammer dat het zo duur is.
    Maar wel fijn dat je dan geen hormonen meer in je lichaam hoeft te stoppen!!

3. Phoenix

Phoenix Actief lid

Aug 17, 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Als ik het goed begrijp, is het alleen een kwestie van je temp. meten?
    Dat kan je zelf toch ook?
    Dat betekend dan dat je gaat klussen als je een lage temp hebt, dat lijkt me net zo risicovol als "voor het zingen de kerk uit".
    Hmmm het lijkt mij dus niet echt veilig.

Groetjes..

4. yojo66

yojo66 VIP lid

Oct 27, 2007
    8,608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Als je alles goed leest zie je ook dat het net zo betrouwbaar is als de pil.
    Als je het simpel bekijkt is het idd gewoon tempen maar dan doet dat computertje al het werk voor je en geeft aan of je vruchtbaar bent of niet.
    Mij lijkt het wel makkelijk. Zeker omdat ik bij de pil veel last heb van vervelende bijwerkingen.

5. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    lijkt me IDEAAL!!!!!...

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb me er toevallig vanavond ook in zitten verdiepen op RefoWeb - Christelijk-Reformatorische jongerencommunity aangezien het voor 'Streng' Christenen een goed anticonceptiemiddel is. De prijs houd mij een beetje tegen, maar het idee vind ik wel heel interessant... Ik weet alleen niet of wij de discipline hebben om adhv dat apparaatje te zeggen; nee we moeten een paar dagen wachten met vrijen... En om dan die dagen condooms te gebruiken, tsja, kan, maar dan kan je bijna net zo goed aldoor condooms gebruiken...

7. Laust

Laust Niet meer actief

Dit is een beetje hetzelfde idee als de persona denk ik. Bij de persona plas je 8 keer per cyclus over een staafje op de dag dat je computer dat aangeeft. De computer meet het aantal hormonen en bepaalt aan de hand daarvan of je vruchtbaar bent. Ook verteld hij wanneer je ei sprong is. Hij bewaard je gegevens en op die manier leert hij je heel goed kennen en krijg je steeds meer groene dagen.

De laatste dag van mijn menstruatie sloeg hij op rood en hield dat vol tot ongeveer dag 24 van mijn cyclus. 5 dagen later was ik weer ongesteld. Dat ik die 5 dagen niet vruchtbaar ben had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ik wilde een anticonceptiemiddel en dit leek meer op geheelonthouding.

Wie weet werkt het bij anderen beter.

Share This Page