Tijn is al sinds november continu verkouden. Veel snotteren niezen. Nu werd er toen door de huisarts gezegt: volkomen normaal, is weerstand opbouwen. Zo rond begin maart, kwam daar naar zijn oortje grijpen en een traan oog bij. Maar geen koorts. Ik weer naar de dokter, en weer werd er gezegt: weerstand opbouwen, geen ontstekingen, geen koorts. Maar..nu sinds een week is meneer ook extreem aan het hoesten. hij wordt er wakker van. Hij heeft er duidelijk last van, in de zin van: na een hoestbui moeten huilen. Nu is het zelfs zover dat er hele slijmproppen naar boven komen tijdes het hoesten. je hoort het helemaak vast zitten, gorgelen, en hij blijft echt doorhoesten omdat hij last heeft van het slijm. Nu denk ik dat ik maar weer naar de dokter ga, maar hij heeft dus geen koorts! Heb nu al het idee, dat ik zo weer terug naar huis wordt gestuurd! Wat vinden jullie? kan de dokter hier iets aan doen, of zijn er dingen die ik zelf kan doen? ik wordt er ondertussen een beetje gek van, en vind het sneu voor Tijn. Ik gebruik al pilletjes van VSM, tegen verkoudheid en om weerstand op te bouwen. kus miek
Britt was pas geleden ook super verkouden, traan oogjes oortjes vriemelen...ze roggelde ook heel erg naar een week heb ik toen bisovon druppeltjes gekocht en het hielp heel goed om haar slijn los te krijgen.Ik heb in die tijd ook iets minder melkproducten gegeven omdat dit alleen nog maar meer slijm veroorzaakt. Succes er mee maar volg je eigen gevoel... als jij zegt ik wil naar de huisarts dan moet je dat zeker doen
Hier ook een mannetje (en mama) die enorm aan het hoesten zijn. Ikhoor het heel veel om mij heen en iedere ha reageerd er anders op. Mijn ha zegt lekker uitzieken, heb wel bisolvon gehaald maar naar mijn idee werkt het neit. Bij andere zie ik dat ze pufertjes krijgen of een kuurtje. Je kan beter teveel dan te weinig naar een ha gaan is mijn mening. kan nooit kwaad om naar de longen te laten luisteren. Ik moet ook volgende week weer met me kleine man
Hebben jullie die gewone Bisolvon, mag dat voor baby's? Hier hoest ze ook al lang. Ben vorige week naar de huisarts geweest, maar kreeg hetzelfde advies, uitzieken tenzij ze er koorts bij krijgt. Maar als je weinig vertrouwen hebt in je eigen huisarts, wacht dan nog een dagje en ga van het weekend naar de huisartsenpost, dan tref je weer een ander met een andere mening. Behalve als hij erg benauwd is hoor, dan zou ik eerder aan de bel trekken.
Gewoon naar zijn longetjes laten luisteren of die schoon zijn. Liever 1 keer te vaak, dan 1 keer te weinig!
bisolvon heeft ook een baby variant, dat zit in een flesje waaruit je kunt druppelen. Het fijne is dat je het ook door het drinken kunt doen als ze het niet van een lepeltje af willen happen. Wat ik nog wel eens doe (ik woon vlak bij een apotheek) is naar de apotheek gaan en het probleem uitleggen, vaak hebben hun wel oplossingen die je zonder recept kunt krijgen Wat ik bij Kylian ook opmerkte dat hij als er tandjes door kwamen hij altijd verkouden was. Groetjes Anita
Nova heeft in november het RS virus gehad. Sindsdien is ze altijd verkouden, de ene dag erger dan de andere. Ze blijft maar rochelen, hoesten, niezen verstopte neus. Komt mede ook door KDV. Volgens HA en CB is dit allemaal heel normaal. Heb een puffertje voor als ze heel benauwd is. Maar ondanks dat ze nu weer veel en lang moet hoesten, kan ze het gelukkig wel zelf weghoesten. Ze krijgt ook hoestdrankje voor slapen gaan van VSM. Het schijnt dat kindjes in hun eerste jaar wel 10 tot 12 keer verkouden zijn/worden. Ik denk maar zo; Goed voor de weerstand. Als jij het gevoel hebt dat je er naar moet laten kijken; gewoon weer naar HA gaan hoor! Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling!
ik zou ook eerst even bij de ha langs gaan, als die je er niks voor geeft kun je vsm kopen tussikind, echt super spul, na anderhalve dag te hebben gebruikt ging het slapen hier weer stukken beter
Zoë heeft ook vaak last van extreem hoesten. Tis net alsof ze niet echt neusverkouden kan worden en dus maar alles haar keeltje in loopt ofzo. Als het een wat drogere hoest is gebruiken we Daro tijmsiroop, want dat verzacht de keel een beetje. Bij vastzittende hoest gebruiken Tussikind van VSM, werkt ook prima. En als ze bij het uitademen begint te piepen dan gaan we naar de dokter en moet ze haar pufapparaat weer gebruiken, want dan speelt de bronchittus of luchtweginfectie haar parten! Wat ook helpt is het hoofdeinde van het bedje iets hoger zetten, het temperatuur verschil in de slaapkamer iets kleiner maken tov de woonkamer en inderdaad niet te veel zoete of melkproducten gebruiken. Maar ik ga ook liever een keer te veel dan te weinig naar de dokter. Niets van aantrekken hoor, we krijgen tenslotte ook niet de handleiding van ons kindje bij de geboorte erbij! twinny