Blaasje in baarmoeder 3/4 dagen na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noordbrabant1981, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Hoi allemaal,
    Een vraagje☺. Afgelopen woensdag moest ik voor het eerst naar de gyn. Ik had een doorverwijzing gekregen van de huisarts omdat ik al 4x rond nod positief getest had maar daarna gewoon ongesteld werd. Ze dacht even laten checken kan nooit kwaad.
    Dus ik kreeg woensdag een echo en alles zag er goed uit alleen in de baarmoeder zag hij een blaasje. Hij wist niet wat het was zei hij en hij was maar aan het turen op het scherm en het aan het opmeten. Ik schrok een beetje natuurlijk dus durfde niet veel te vragen. Hij vroeg wel of ovulatie testen gebruikte. Ja zei ik en heb als het goed is 3/4 dagen terug mijn eisprong gehad. Daar reageerde hij niet op. Toen we weer aan tafel zaten zei hij dat hij eerst dacht dat het een vruchtzakje was maar dat het leeg was. Ik heb bloed moeten laten prikken op vanalles en ook op hcg. Weet iemand of dat een standaard iets is bloedprikken om het hcg te bepalen?
    En weet iemand wat dat blaasje zou kunnen zijn? Via Google kom ik niet echt verder. 31 jan kon ik pas weer terug. Eerder is er geen plek. Hij zei ook nog dat het blaasje misschien wel na de volgende menstruatie weg is. Vind het zo spannend!

2. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Als ik bloed moet prikken (ook op hcg) krijg ik diezelfde dag nog de uitslag via een belafspraak. Ik zou gewoon bellen en vragen naar de uitslag van het bloedonderzoek

3. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Maar 3 dagen na eisprong heb ik nog geen hcg want dan is het nog niet ingenesteld mocht het bevrucht zijn. Maar hoort dus bij het standaard onderzoek?

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Of bedoel je bloedprikken na je mola zwangerschap? Ik heb geen mola zwangerschap gehad maar moest in 2011 na een missed abortion ook elke week bloedprikken op hcg omdat het hcg bij mij te lang in het bloed bleef. Die uitslag kreeg ik ook snel.

5. Make it happen

13 dec 2016
    98
    2
    8
    Vrouw
    Wat een onzekerheid voor jou zeg! Vervelend ook dat je nog moet wachten tot 31-01! Ik zou ook inderdaad gewoon bellen voor de uitslag, want deze is echt al wel bekend.

Ik mag bij bloedonderzoek (voor andere hormoonwaarden) dezelfde dag nog bellen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben.

Ik heb geen ervaring met een blaasje in de baarmoeder en het prikken van HCG. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

6. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Dank je, uitslag hcg is toch negatief want een eitje is nog niet ingenesteld na 3/4 dagen. Toevallig net weer buikpijn gehad alsof ik ongesteld ging worden. Nu is het weer weg getrokken. Misschien wil hij weten of ik standaard hcg in mijn lichaam heb wat blijkbaar meer mensen hebben maar heb ook ooit witte testen gehad dus dat heb ik niet standaard. We wachten af. Hoop dat het blaasje iets positiefs betekent.

7. Make it happen

13 dec 2016
    98
    2
    8
    Vrouw
    Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn van het testen. Toch vreemd dat je die buikpijn blijft houden. Kan het ook niet zo zijn, dat er geen eisprong is geweest en het lichaam het opnieuw probeert? Ik heb hier wel eens iets over gelezen. Maar dat blaasje kan ik dan weer niet verklaren.

Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

8. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Heb eigenlijk nooit buikpijn alleen als ik positieve testen heb. Het gevoel dat je baarmoeder groeit zeg maar. Zijn meer steekjes. Ik heb ooit een ma gehad met 9 weken en na curretage bleef het hcg heel lang in mijn bloed. Duurde 4 maanden voordat het op 0 stond. Het was geen mola zwangerschap maar mocht vanaf dat het op 0 stond een half jaar niet zwanger worden. Heb nu al 4x positieve testen gehad rond 4 weken en misschien wil hij daarom ook op hcg prikken gezien mijn geschiedenis. Het klopt dat als je eisprong bijv niet springt dat ie het later dan nog een x probeert. Mijn cyclus is heel regelmatig (precies twee weken na positieve test). Heb nu weer de krampjes sinds een paar dagen dus denk wel dat ik over een paar dagen weer positief test. Nu hopen dat ie blijft plakken 😉. Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina