Ik ben zwanger en heb sinds een paar dagen last van jeuk! Pff.. vooral op m'n rechterbeen! Kan dat door de zwangerschap komen? Want ik zat gister bij m'n schoonzus en ze zag dat ik telkens zat te krabben, toen vroeg ze me: Ook jeuk aan je been? dus ik zeg: ja... hoezo dan? Vertelde ze: Mijn vriendin is ook zwanger en die heeft ook zo'n jeuk... Heeft het er iets mee te maken? Of kan dat niet? Liefs Gerieke
Hoi! Ja hoor , de jeuk kan zeker van de zwangerschap zijn. Ik heb tijdens de laatste maand van mijn zwangerschap ontzettende jeuk gehad. Over mijn hele lijf en heb me gek gekrabt. Van alles geprobeerd om er vanaf te komen, maar het enige dat bleek te helpen was de geboorte van mijn dochter. Zodra ik bevallen was, was ook de jeuk weg... Succes en geniet van je zwangerschap! Groetjes
Ik heb het voornamelijk om mijn borsten en buik, heb al zo veel gekrapt dat de velletjes er aan hangen.
Ik heb echt zo vreselijk jeul gehad, benen en armen vooral, ik werd er gek van! En mijn man ook, die heeft maanden op zolder geslapen want ik deed geen oog dicht. Via de huisarts en gyneacoloog uiteindelijk bij een dermatoloog terecht gekomen maar ook die kon niets zinnigs zeggen. Meerdere keren geweest en uiteindelijk een grote pot met een soort mentolzalf gekregen (bij de apotheek gemengd) en dat gaf enige verlichting... ik smeerde me dan ook gek! Met de geboorte van mijn zoontje verdween de jeuk, nooit meer gehad! Frustrerend genoeg zeiden alle deskundigen (artsen) dat de jeuk niet aantoonbaar met de zwangerschap verband hield, achteraf weet ik wel beter! Succes ermee, misschien heb je wat aan de mentolzalf?