groente pakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xprincessx, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Misschien een rare vraag maar iemand maakte me laatst helemaal bang over dat die groente pakket voor bijvoorbeeld macaroni / spaghetti slecht is en je dat eerst helemaal moet wassen. Ik vondt dit eerst maar onzin maar weten jullie Hoe dit eigenlijk zit?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Voorverpakte groenten zijn meestal al gewassen en ik heb ze de hele zwangerschap gewoon gebruikt zonder te wassen.

Gewoon een krop sla die doe ik wel van tevoren wassen maar dat deed ik ook toen ik niet zwanger was.

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Drieka soms is het ook gewoon zo dat iedereen om je heen je probeert bang te maken lijkt het wel

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat is ook zo maar voorverpakte groenten zijn echt wel schoon hier in Nederland dus dat kan geen kwaad ;)

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Als je het gebruikt voor macaroni of spaghetti, dan verhit je het toch ook nog? Mocht er wel iets in zitten, is het dan wel dood.
    Ik mik het ook zo in de pan hoor, ook nog nooit over nagedacht om het anders te doen.

6. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mijn vk moet ik wel voorgewassen sla opnieuw wassen en ik doe dit ook met andijvie, omdat ik deze rauw eet. Een groentepakket zou ik zelf niet wassen, omdat je dat toch goed verhit.
    Moet wel zeggen dat ik echt nooit een groentepakket gebruik, ik koop gewoon prei, paprika etc en was en snij het vervolgens zelf.

7. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was het altijd! En dit vind ik ook wel aan te raden.. Sws bij sla.
    Er kan altijd nog iets in zitten.. En als het een tijd in een dichte verpakking heeft gezeten dan wordt het voor mijn gevoel net even wat frisser mer schoon water.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik gebruik geen macaroni pakketten maar snij alles zelf.
    Soms heb ik wel voorgesneden andijvie en sla. Dat was ik niet opnieuw.

En... Ik leeg nog steeds! En aan het geschop in m'n buik te voelen m'n kindjes ook.

9. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Het enige wat ik was is voorverpakte zakken spinazie dat deed ik.voor de zwangerschap ook, omdat ik de ervaring heb gehad dat er nog allemaal zand in zat.

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik was het niet tenzij ik iets raars in de verpakking tref. Eet ook de voorverpakte sla en salades zonder te wassen. Maar koop niet meer de verpakking met uiterste verkoopdatum en eet ook geen joghurt ed als over datum is. Als goed rook en proeft deed ik dat voor mijn zwangerschap wel.

Sommige maken je idd bang en kramen vervolgens onzin uit. Zo kreeg ik te horen dat cranberrys, pepermunt en minty marroko thee niet mag maar na 12 weken glas drank geen kwaad kan!!!
    Naah stond echt met mijn oren te klapperen. (dame is zelf zwanger) bij haar braaf aardbeien thee gedronken, maar thuis gaat de minty marroko er weer in. En cranberrys door mijn joghurt. En drink ik absoluut geen alcohol.

Doe waar jij je goed bij voelt. Check eventueel de site van voedingscentrum of andere daar staat staat belangrijkste wel vermeld.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ach ja. Er kan iets inzitten. Maar als het echt een bacterie is (denk ehec en kiemgroenten) dan helpt een beetje water natuurlijk geen moer.

Deel Deze Pagina