zwanger en migraine met aura

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jenny80, Jul 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jenny80

jenny80 Lid

May 4, 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    hallo,

ik ben een beetje ongerust, sinds nu 3 weken heb ik iedere week een migraine met aura...

eerst beginnen de uitvallingsverschijnselen, zicht die verdwijnt langs de rechter kant, dan mijn rechter hand die slaapt, achteraf mijn spraak die verdwijnt (kan geen deftige zin meer uitspreken) en soms ook mijn tong en lip langs de rechter kant die in slaap valt...en daarna serieuse hoofdpijn...en dit nu ook al 2 maal op het werk...

wel dat die hoofdpijn deze 3 keer redelijk vlug voorbij zijn... hoogstens 1 uurtje slaap en ik ben ervan af... een chance want ik neem niets in. Maar die gaan blijkbaar steeds samen met de hoogste t° in die week... eens boven de 30°C krijg ik zo'n migraine...

Nu maak ik mij zorgen, ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger, kan dit kwaad voor ons boeleken? heb ergens gelezen dat zo'n migraine gepaard gaan met een vermindering van hormonen? merkt ons boeleken daarvan iets? kan het schade brengen? heb ik dan ook een bloeddruk-vermindering? kan het met die ozon-concentraat te maken hebben?
    Ik heb ook gelezen dat het normaal zou moeten verminderen? waarom heb ik er nu meer?

Verlede keer is de HA langs geweest, en mijn bloeddruk was dan daarachter wel in orde... en hij maakte zich niet ongerust...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en mij wat zouden kunnen geruststellen... ik maak me echt weer zorgen... 3 keer in 3 weken is echt niet meer normaal...

bedankt voor jullie hulp

groetjes

Jenny

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jenny,

het kan geen kwaad voor de baby, het is alleen voor jou heel vervelend. Het is goed dat je geen medicijnen gebruikt, je mag wel paracetamol nemen, dat kan geen kwaad in de zwangerschap. Veel drinken is ook belangrijk. Niet bij iedereen verdwijnt migraine in de zwangerschap, bij de een wordt het juist erger, bij de ander minder erg. Veel mensen hebben er met warm weer meer last van, dus je bent niet de enige. Doe rustig aan en maak je geen zorgen, je kunt er verder niet veel aan doen en het kan dus geen kwaad.
    Ik weet niet of je bloeddruk lager wordt bij zo'n aanval, als dat gebeurt is het niet erg.
    Bij mijn weten heb je meer kans op migraine bij extreme hitte, ik dacht niet dat het met ozon te maken heeft.

Mirjam

3. jenny80

jenny80 Lid

May 4, 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    ik heb wel vaker migraine met aura... normaal zo'n 6 maal per jaar... deze zijn meestal gelinkt met mij op te winden of met het weer, maar heb me net herinnerd dat ik verlede jaar in oktober net hetzelfde heb meegemaakt, 4 x in 3 weken (2 maal op 1 dag)... en toen was ik er voor 6 maanden vanaf...

Toen is het mij opgevallen dat ik mij niet goed voelde met de seizoenswisseling...was depri, slecht gevoel, draaierig, en dan die aanvallen, ik had er zo schrik van, dat mijn omgeving dacht dat ik ze zelf opwekte zonder dat ik ervan wist. Toen was het ook nog zo warm in oktober, en voelde er mij echt niet lekker bij...

Nu vraag ik het mij ook constant af of ik er deels niet de oorzaak van ben, of ik ze zelf niet opwek doordat ik er zo schrik van krijg om er nog eentje te hebben, ik denk er alle dagen aan... en woensdag is het weer zo'n warme hete dag... ik zie het allemaal even niet meer zitten,

Probleem is niet die migraine, want die zijn redelijk vlug voorbij, maar de last dat ik aan andere breng, deze aanvallen vallen meestal op t'werk voor, dus kan ik niet rijden, moet iemand mij komen halen en moet daarna iemand mijn wagen aan het werk komen ophalen en thuis brengen... ik haat het zo voor iedereen een last te zijn...

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om dit te voorkomen...

Bedankt alvast voor je geruststellende woorden, t'is al een gans pak van mijn schouders te weten dat het niets aan ons boeleken doet... dat hij gespaard blijft van deze miserie...

Groetejs

Jenny

Share This Page