buikpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door yolanda20, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yolanda20

yolanda20 Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    Huisvrouw
    Emmen
    Hallo, ik slik de pil 2 maanden teurg ongeveer had ik een blaasontsteking.
    daar heb ik antibiotica voor gekregen. heb gewoon gemeenschap gehad met mijn vriend gee condoom gebruikt. mij was niet verteld dat antibiotica de werking van de pil kan beinvloeden. nu zou ik 20 oktober ongesteld zijn geworden. ik heb de eerste dag een paar druppels bruinig slijmerig bloed verloren. dat wa songeveer een halve dag daarna helemaal niks meer. maar sindsdien heb ik heel veel last van mijn onderbuik. het lijken wel menstruatiekrampen. het spant zich samen zeg maar. het is nu al zo,n 2 a 3 weken aan de gang de buikpijn. ik ben ook wel moe de laatste tijd. en heb erg veel last van hoofpdijn. ik ben dinsdag naar de ha (huisarts) geweest. voor een onderzoek ik had last van me vagina :bloos: hij wist niet wat het was.. ik had erg veel jeuk. hij heeft het bekeken, en hij vond dat ik erg veel afscheiding verloor. wit brokkelig is het nog steeds verlies ik het meer dan voorheen. hij heeft een kweek gedaan is naar labratorium gestuurd. heb vandaag d euitslag maar er is totaal niks gevonden. heb ook me bloed laten prikken op me lever,nieren,suikerspiegen noem maar op. helemaal niks aan de hand. alleen mijn eiwit was ietsjes te hoog. nou is het ondertussen 10 november en nog steeds last van me buik. en nog steeds ging ongesteldheid gekregen. ik heb een test gedaan maar die wijst negatief uit. heb ik te vroeg getest mischien? of wat kan er zijn? want me menstruatie blijft weg, en heb last van me buik, veel afscheiding. de dokter wil geen bloed daarop laten prikken. ik heb nu wel antibiotica van hem gekregen. voor me buik. mag je antibiotica wel gebruiken als je zwanger bent? aangezien ik het niet zeker weet. hij wil me ook niet verder helpen. kan ik zwanger zijn? ondanks de test die negatief uitwijst? sorry voor het lange evrhaal. maar moest wel duidelijk zijn. waar ik mee zit. in iedergeval ebdankt voor je reactie. groetjes Yolanda

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Yolanda,

ik snap je vraag. In prinipe mag je antibiotia wel hebben in het begin van een zwangerschap, je hebt waarschijnlijk een breedspectrum AB gehad(amoxiciline bv) en dit kan zonder al teveel risico worden ingenomen. Dat de test negatief is, wil zeggen dat je op dit moment niet aanwijsbaar zwanger bent. Heb je de pil weer wel geslikt afgelopen cyclus? Want als je een beetje met de hormonen hebt gehannest, ook die cyclus met de antibiotica was rommelig dus, kan je lichaam anders reageren dan normaal. Met anders bloedverleis en andere lichamelijke klachten. Ik dnek dat je toch gewoon nog even moet afwachten. Wellicht over een week nog een test doen en als die nog negatief is, moet je lichaam zich weer gaan reguleren dit kan wel 1 of 2 cycli duren. Nog even onzeker dus, maar er zit niets anders op dan afwachten.

Groetjes Brigitte

3. yolanda20

yolanda20 Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    Huisvrouw
    Emmen
    hallo bedankt voor je antwoord. ik ben vandaag ongi geworden dus dat zit goed. ik ben met de pil gestopt. maar me ongi is goed aanwezig. vanmorgen contact met de ha(huisarts) gehad. krijg nu antibiotica blijk een baarmoeder ontsteking te hebben. vandaar die pijn in me onderbuik. ik vroeg mij dan wel af... ik ben nu gestopt met de pil omdat w egraag samen een kindje willen. maar hoe wete ik nou waneer ik een eisprong heb wat mijn vruchtbare dagen zijn. wat is de beste manier hiervoor? ik heb namelijk een onregelmatige cyclus altijd al gehad de ene keer 28 dagen de andere keer 31 dagen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Gelukkig is je menstruatie gekomen, is die onzekerheid in ieder geval weg. As je tussen de 28 en 31 dagen zit is je cyclus niet zo onregelmatig hoor. Neem gewoon een vruchtbare periode, bij jouw dan van dag 14 tot dag 17, en heb dan om de dag gemeenschap. Dan zit je goed.

Groetes Brigitte

5. yolanda20

yolanda20 Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    Huisvrouw
    Emmen
    oke bedankt voor je antwoord. ik dacht dat je dan een onregelmatige had. dus om de dag gemeenschap hebben is de meeste kans. hartstikke bedankt. groetjes yolanda

Deel Deze Pagina