onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleur1, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi Dames,
    Lang geleden dat ik hier een vraag heb gesteld maar we zitten in de onzekerheid.

Ik heb 5 weken geleden de prikpil gehad. Nu zeiden ze dat als je de eerste dag van je men. hem laat zetten hij gelijk veilig is maar wij hebben voor de zekerheid een cyclus gewacht. dus nu hebben we ongeveer 2 weken zonder condoom gedaan.
    Maaaaaaaar nu ben ik sinds 3 dagen verschikkelijk misselijk echt het gevoel van de zwangerschapmisselijkheid en zit weer onder de vlekken die ik iedere zwangerschap in me gezicht heb.

Hoe groot is de kans dat ik nu weer zwanger ben?
    Kan ik een gewone test doen of word deze beinvloed door de prikpil?

Hopelijk krijg ik snel een antwoord want we hebben er een beetje de zenuwen in.

Groetjes Fleur

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fleur,

ik snap je onzekerheid. Ik kan het je eigenlijk niet zeggen. Ik denk dat je morgen even de HA moet bellen over de bijwerkingen van de prikpil (want dat kan ook die dingen die jij beschrijft wellicht veroorzaken) en even vragen hoelang het duurt dat je lichaam gewend is aan de prikpil. Ik dnek dat jullie niets verkeerd hebben gedaan en dat het bij de hormonen van de prikpil hoort, mar helemaal zeker weten doe ik het dus ook niet. En een test zal je toch uitsluitsel kunnen geven, die test het hCG en dit zit niet in de prikpil.

Groetjes Brigitte

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    de HA heeft gelijk het ziekenhuisgebeld nadat uit de zwangerschaptest bleek dat hij positief is kon een half uur later al terecht bij de vk van het ziekenhuis daar is bloed afgenomen en kreeg al vrij snel een bericht dat ik idd zwanger ben. Morgen krijgen we een echo en een gesprek met de gyn. is de kans erg hoog dat dit een miskraam zou kunnen worden? of maakt dat niet zoveel uit?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Gefeliciteerd met deze onverwachte verrassing! Dit kindje wil erg graag komen blijkbaar en ik denk dat je miskraamrisico niet groter is dan bij een ander. Als het goed is heb je de echo al gehad vandaag en weet je al een hoop meer.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina