zwanger of afkickverschijnselen door stoppen met roken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suus2008, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    pfffff.

ik ben sinds een paar dagen gestopt met roken en ik heb het er best moeilijk mee.

ik heb ook nogal wat klachten de laatste tijd.

ik heb sinds een ruime week last van een soort spierpijn/lichte kramp onderin mijn buik. niet heel erg pijnlijk, wel nieuw, nooit last van menstruatiepijn gehad ofzo.
    heb veel last van mijn rug, maar dat heb ik wel vaker, al duurt het nu wel erg lang, ook ruim een week/2 weken. begint al als ik smorgens wakker wordt.
    daanaast moet ik heel veel huilen en ben erg aangebrand.
    ben ook erg moe en kan snachts niet goed slapen.

allemaal van die dubbele klachten die het een of het andere (of beide) kunnen betekenen.
    heb al getest, maar negatief, tenminste...ik ben niet zo goed in vage streepjes zien, dat zie ik op de foto's op dit forum ook nooit staan :confused:

hebben jullie nog tips om het stoppen vol te houden?
    en wat denken jullie van de klachten? zwanger? afkickverschijnselen? beide? geen van beide? pffffff

liefs suus

2. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Ik rookte ook, tot ik er achter kwam dat ik zwanger was, ben ook nooit meer begonnen. Voor mij was het wel wat makkelijker ik rookte nog niet zo lang en mijn man rookt niet, dus mocht ook niet binnen roken.... enne als het zo'n k*t weer is als vandaag dan ga je ook niet buiten staan :)

Um ik heb eigelijk geen idee van je 'kwaaldjes' ik hoop natuurlijk dat je gewoon zwanger bent!
    Maar ik zou het niet weten, sorry :oops:

Enne tips... pff ik heb eigelijk geen idee :oops: :oops:

Succes meid en je kunt het!

Liefs

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    hoi hoi,

Als je behoefte hebt aan steun en aanspraak is www.rookloos.nl een erg leuk forum.....
    Ik ben een tijd geleden 5 weken gestopt geweest en was daar vaak te vinden. Helaas ben ik weer begonnen maar ben natuurlijk wel van plan om weer te gaan stoppen.

Je moodwisselingen en rusteloosheid zou ik denk ik wel wijten aan het stoppen met roken, maar volgens mij krijg je daar geen buik en rugpijn van. Hoe lang ben je gestopt met de pil? Zou het ontpillen kunnen zijn?

Sterkte meid, hou vol he :)

4. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    nee, ik rookte ook niet binnen, dat vind ik zo vies! en mijn vriend is vorig jaar al gestopt, toen zou ik eigenlijk ook al stoppen :oops:
    maar goed, nu dus echt gestopt, omdat het ook weer zoveel duurder wordt!
    maar heb er best moeite mee zo nu en dan, vooral als ik zo verdrietig ben om niks :( wat dan ook weer samenhangt met het niet roken, zucht. het valt ook niet mee allemaal ;)

maar ik denk dat wanneer je zwanger bent, je minder moeite hebt om er af te blijven en als het kindje er eenmaal is, dan wil je toch ook niet meer stinken naar zo'n vieze stinkstok! dat houdt ik dan ook maar in mijn achterhoofd.

bedankt voor je reactie iig!

liefs suus

5. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    hey doe mee dan! dan kunnen we elkaar helpen! mijn vriend helpt me ook niet echt, omdat die vind dat ik al veel eerder gestopt had kunnen zijn..... beetje jammer, maar oke hij heeft gelijk! loop al een jaar achter op hem. maar dan nog! wil ook effe zeuren en klagen af en toe!

6. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Ja dat is wel waar, als je zwanger bent dan wil je dat alles goed gaat met je kindje en is het idd een stuk makkelijker.
    En ik had ook zo iets van als het kindje er eenmaal is begin ik niet weer...
    als ik mijn ouders soms ruik BAH BAH ik wil mijn kinders dat niet aan doen.

Liefs

7. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Hey Suus
    Ik heb ook gerookt ben imiddels al 5 jaar gestopt maar ik ben gewoon van de 1 op de andere dag gestopt en heb nergens moeite mee gehad en ik was echt een ketting roker ik heb 5 jaar achter elkaar gerookt.
    Groetjes

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Heb met mezelf de afspraak gemaakt: op het moment dat ik posi test (of het moet nog te lang gaan duren) maar ik ken mezelf goed genoeg...ik heb nog niet genoeg om aan vast te houden. Heb in het verleden meerdere stoppogingen gehad en niets bleef me gemotiveerd houden. Als ik straks over het leven van mijn kleintje moet beslissen, weet ik eigenlijk wel zeker dat ik er een stuk minder moeite mee heb. maar zolang ik nog geen kleintje in mn buik heb.......tja....is gewoon psychologisch, maarja....

Ach wie weet, stop ik heel snel :)

9. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik begrijp heel goed dat er vrouwen zijn die stoppen zodra ze een positieve test in handen hebben.

Maar denken jullie ook aan bv of het invloed kan hebben op je vruchtbaarheid of dat als je een test in handen hebt je minstens 3 wk zwanger bent en dus toch gerookt hebt tijdens je zwangerschap?

Ik ben alleen benieuwd naar hoe jullie hierover denken en val dus niemand aan.

@topicstarter: voor jou hoop ik dat het zwangerschapsverschijnselen zijn. Maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.

10. 051108

051108 Lid

18 nov 2008
    8
    0
    0
    Hoi allemaal,

Die buikpijn en rugpijn komen idd denk ik niet door het stoppen met roken! Wat betreft die vage streepjes op je zwangerschapstest, op de websites waar ze die dingen ook verkopen staan vaak plaatjes met uitleg bij streepjes en vage streepjes :)

Zelf wil ik ook stoppen met roken omdat ik graag zwanger wil worden maar mijn vriend wil nog niet stoppen dus dat wordt extra lastig. Zie ik hem in de tuin roken terwijl ik met n bolle buik binnen zit :p

Succes met het stoppen! Als het gelukt is.. laat dan even wat tips achter ;)

11. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Hoi Hope,

Ja ik denk daar op zich wel aan, maarja...heel egoistisch van mij, maar ik MOET eerst een posi test in handen hebben. Of het moet gewoon niet lukken, dan wil ik wel gaan stoppen met roken.

Bij mijn vader is een half jaar geleden longkanker met uitzaaiigen geconstateerd...ongeneeslijk....en nog zijn we niet gestopt met roken bij ons thuis (mn vader wel, wij roken netjes buiten) en ja...noem het egoistisch, noem het eigenwijs...tis gewoon een rotverslaving.

Maar er komt een moment dat ik stop....beloofd (en nee niet als ik dood ben :))

12. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Oh jeetje Kweb, wat naar van je vader. Sterkte ermee. Maar eigenlijk toch zoooo slecht dat je dagelijks geld uitgeeft om jezelf ziek te maken (dat gebeurt) en rook naar binnen te ademen. Maar idd, als dat van je vader niet aanzet tot stoppen... Maar het blijft natuurlijk een verslaving en daarom heel moeilijk er zomaar mee te stoppen. In elk geval succes ermee. En hopen dat je positieve test er snel aankomt :D

13. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    hahaha ja dat hoop ik zeker van die posi test en ik BELOOF hierbij plechtig dat ik GELIJK stop bij een posi test...op mn EREwoord :)

Mijn paps, tja, tis niet makkelijk, maar het gaat goed met hem naar omstandigheden.

14. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    ik heb er ook nog best wel moeite mee. dit is dag 4 en die is al weer bijna voor bij, dus op zich gaat het best goed.
    maar op de momenten dat ik het zwaar heb, helpt ook de gedachte aan een babytje nog niet genoeg. dan blijft nog steeds dat gevoel van, ik heb zin in een sigaretje.....

maar ik heb toch zoiets van, naast dat het weeeeer duurder wordt, als ik nu stop, voordat ik zwanger ben, sluit ik eventuele schade of iets dergelijks tijdens de zwangerschap uit.
    en daarbij helpt het niet echt mee aan de vruchtbaarheid, dus dat speelt ook wel mee, zou het verschrikkelijk vinden als het niet zou lukken door die k*t sigaretten.

maar goed, ik zeg dat allemaal wel heel stoer, maar kan af en toe gewoon huilen omdat ik mezelf zo zielig vind dat ik niet meer mag/kan/wil roken. best triest eigenlijk haha.

liefs suus

15. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    @kweb, wat erg trouwens van je vader! verschrikkelijke ziekte is dat toch!
    ik hoop dat het in ieder geval niet snel achgteruit gaat met hem, en dat hij ooit jouw kindje nog kan zien opgroeien!

liefs suus

ps: het is trouwens wel zo dat roken je vruchtbaarheid kan beïnvloeden. dit is voor mij ook wel een reden om nu te stoppen. gewoon proberen joh!
    ik kan niet zeggen dat het een makkie is, heb het best zo nu en dan effe zwaar, maar als het goed is ben je er met 2 weken zo goed als doorheen!

16. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Wat bij mij erg goed helpt/hielp.. ik heb een rekening geopend en daar wekelijks op gespaard en op de moeilijke momenten ging ik lekker naar de stad en alles opmaken! Ik spaarde toch al gauw 200 eur per maand! Ben er nu dik 3 maanden vanaf en het gaat super. Succes en hou vol!

Deel Deze Pagina