hoe moet ik tellen? van af 22 dec? dat was mijn laaste mensturaie dag. of van af dat die teller ding aan geef? wand dan is het al 8 week? wie kan me dat vertellen?
Vanaf mijn verjaardag want ik ben 22 dec jarig haha. Altijd de eerste dag van de laatste menstruatie aanhouden tenzij je weet wanneer je eisprong was of al een termijnecho hebt gehad. Weet je wanneer je eisprong is dan pak je de dag precies 14 dagen voor je eisprong.
Als je een onregelmatige cyclus hebt geld de regel van eerste dag van je laatste ongi niet. Ik had een cyclus van 140 dagen , dus als ik zo zou rekenen zou ik al 6 mnd zijn ofzo haha. Maar ik reken zo en dat klopt precies : 3 feb had ik mijn ei. 3 feb + 14 dagen =NOD. Dus 17 feb was mijn nod. Hier was ik dus 2 weken zwanger + de 2 weken die je cadeau krijgt = 4 weken zwanger op 17 feb. Dus eigelijl vanuit je eisptong afgaan bij een lange cyclus Liefs daantje
Ps; je had al een echo gehad toch? En geen hartje op te zien? Dan kan je ook nooit zover in je zwangerschap zijn. Bij 6w en een paar dagen kun je het bij sommige al zien, dus met 9 weken zeker. Of heb je de echo enkele weken geleden gehad? En kon de vk of gyn niet zien hoever je was? Liefs daantje
Ik heb een echo gehad omdat mijn zwangerschap onduidelijk (afgelopen donderdag )was, ze konden niet duidelijk zeggen.. was gewoon op rungerafdeling..moest over 3a4 week weer komen en het zat nog laag.. zegt me niets
Ik snap het al. voor dokter 6 week zwanger voor normale telling 8 bijna 9 week.. dus heel kort zegt Je bent nu in de: 9e week Dat betekent dat je dus 8 weken zwanger bent. Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Gerekend vanaf jouw ovulatie ben je 6 weken zwanger zo zit het dus nu snap ik het dan klopt het wel weer met dat hartje verhaal
Dus als ik het goed begrijp ben je niet 40 weken zwanger maar 38, en om de een of andere reden zijn de twee weken vóór je eisprong er bij in gegooid? Ik dacht altijd dat zwanger was als een eitje bevrucht was...weer wat geleerd, wel vreemd. Stel dat je eitje bevrucht word, dan ben je gelijk 2 weken zwanger Vraag me af wie dat zo verzonnen heeft.
Idd emmy @shirl; Je arts rekent die 2 cadeau weken er altijd bij. Dus als hij tegen je zegt dar je 6 weken zwanger bent dan zitten die 2 weken hier al bij gerekend, dus als de dokter van 6 weken uitgaat ben je helaas geen 8/9 weken zwanger. Als je 8 of 9 weken wad had je ook allang een kloppend hartje moeten zien. Dus denk dat je minder ver bent