hoi, ik heb een paar jaar geleden een zware operatie aan me rechterschouder gehad. dit is tevens mijn gebruikersarm. Nu weet ik na jaren therapie en aanpassingen dat die schouder nooit meer hetzelfde wordt. De draagkracht en trekkracht is erg laag geworden en vooral de duurzaamheid van handelingen is miniem. Dit wil zeggen dat ik mijn baby straks wel kan tillen maar langer dan 10 minuten ga ik een paar dagen last van hebben. Ik had met mijn fysio al ideetjes uitgewisseld zoals een voedingskussen zodat ik de fles of de bay niet zolang op me arm hoef te leggen, en een stoeltje voor in het badje zodat ik de bay daar niet hoef te ondersteunen. Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben?iemand nog goede ideeed?ik wil graag borstvoeding geven enzo maar wat is dan de beste manier zodat de baby lekker ligt en ik niet mijn schouder de verdoemenis instuur? en die draagzakken/doeken,werken die lekker, ook bijvoorbeeld in huis? graag wat tips groetjes laura
Hoi Laura, Ik heb een auto-ongeluk gehad en daar een wiplash aan overgehouden. In die tijd was onze oudste nog net geen jaar en moest ik dus veel tillen maar dat ging absoluut niet meer. De eerste tijd veel hulp van familie gehad en toen hij zelf ging lopen werd het makkelijker. Verschonen op d egrond ipv op het aankleedkussen, zelf de trap oplopen enz. Toen mijn nek en arm meer rust kregen werde de klachten ook wat minder. Toen onze tweede geboren werd begon het van voren af aan. Beneden verschonen zodat ik haar niet te vaak naar boven hoefde te tillen, liggend borstvoeding geven of op een kussen leggen zodat z ehoger lag en beter bij de borst kon. Een draagzak kon ik niet dragen ivm mijn nek en schouder hier kreeg ik al heel snel last van maar heb uiteindelijk een wikkeldoek van tricotslen gekocht waardoor je zelf kan bepalen waar je het meeste gewicht draagt. Maar eigenlijk gebruik ik die niet zo vaak omdat ik het toch niet zo lang vol kan houden zeker nu ze weer wat meer gaat wegen. Nu hebben we inmiddels nog een kleintje gekregen en denk wel eens waar ben ik aan begonnen qua lichamelijke klachten maar ach....draag haar nu veel met mijn andere arm om mijn zwakke kant te ontlasten en de pijn weegt niet op tegen het geluk wat ik ervoor terug krijg. Straks wordt ze ook weer zelfstandiger en wordt het allemaal weer wat makkelijker.