Harde buiken/weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EnBee, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Misschien een stomme vraag, maar als je weeen hebt, heb je dan ook altijd een harde buik? Ik heb er nu nog niet mee te maken, maar ik vroeg het me af.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik lees even mee, ik vraag me dat ook af!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nooit afgevraagd, maar ben wel benieuwd;)

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Yep! Bij weeën wordt je buik knoerdhard en zakt dan ook weer af. Wanneer je zwakkere weeën hebt (verweking en de eerste 3 cm's ontsluiting) voel je de harde buik opkomen en dan de golf van de pijn erover heen. Naarmate de weeën sterker worden voel je de 'harde buik' niet meer doordat je meteen die sterke golf van pijn hebt.

5. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0

Ja.. Dat omschrijf je goed zeg.

Een wee is eigenlijk een harde buik, maar dan vele malen sterker:D

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

haha dat komt omdat ik het al twee keer eerder heb mogen mee maken en over 7 weken voor de derde keer:D.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ja, want een harde buik wordt veroorzaakt door het samentrekken van je baarmoeder en dat gebeurt bij weeën precies het zelfde.

Er zit wel verschil in. Een harde buik is een willekeurige samentrekking waarbij je buik ook bijv aan 1 kant nog soepeler kan zijn. Bij weeën werken al je spieren in je baarmoeder samen en kan je het echt voelen als een golfbeweging, eerst onderin en het trekt dan naar boven, op dat moment wordt je wee op zn hevigst.
    en in het soort weeën kan je ook weer verschil voelen, indalingsweeën voel je vooral onderin, ontsluitingsweeën is die typische weeën met golfbeweging, dan twijfel je ook niet meer of je aan het bevallen bent en persweeën zijn zo heftig dat je niks anders kan dan eraan toegeven en meepersen (dat heeft de natuur wel handig geregeld ;) voor het geval je in afrika in the middle of nowhere woont)

8. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Tja en toch kan ik me van mijn eerste bevalling die golf beweging niet zo goed meer herinneren. Zowiezo ''het gevoel'' vind ik maar moeilijk om weer voor de geest te halen. Pas als het moment weer echt daar is zal ik het vast wel weer herkennen.

9. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Ohja hoor, tijdens een wee wordt je buik een bowlingbal...is echt wel pijnlijker dan een gewone harde buik.
    T verschil zul je echt wel van zelf merken.

mamavan

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja maar voelt zo'n bevalling net zo als een vette ongesteldheid of zo?? Vraag me dat echt af. Ik heb wel eens een spriraal in me gehad (niet prettig, kan je melden) En had daar zo veel pijn aan dat ik dacht dat ik een ware bevalling mee maakte. De pijn kwam ook als een golf beweging zeg maar. Kon niet zitten niet staan en niet lopen of liggen, Heb het werkelijk weg moeten puffen. Had echt het idee dat ik dat ding er uit moest persen.
    (toen hadden ze dat ding net er in gedaan en het was een koperspiraal)

GR

11. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Ah jij ook zo'n last gehad van het koperspiraal! Hier nog 1! Ben ook wel benieuwd of die pijn te vergelijken is, maar hou mezelf voor dat weeën nog wel even een tikkie erger is!

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja daar hou ik ook rekening mee dat het toch wel iets erger is.... Maar toch jeetje wat een pijn..haha

13. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hier ook de 3de en herrinner me heus wel wat maar niet alles meer de pijn er van ben ik ververgeten weet wel dat ik afentoe dacht ppff daar begin ik niet meer aan hihihi maar ik ben dan zo in me zelf gekeerd en als ik dan bevallen ben en weer met 2 benen op de grond beland ben denk ik ow oke nou dat was het al weer ik sla in een kompleete roes teminste de voorige 2 keer !!! dus kan het eigenlijk niet zo goed uit leggen weet wel toen ik het voelde ik meteen wist oke het is begonnen ;) die pijn is echt nergens mee te vergelijken om dat indd heel je buik mee doet !?

maar ik zelf vraag me steeds af wat nou elk kwaaltje is om dat me zwangerschap comleet anders is dus vraag me ook echt af hoe het nou en wanner het gaat gebeuren want ik heb totaal geen vergelijkenis met de andere 2

Deel Deze Pagina