zwanger? eigenlijk niet mogelijk of toch?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jikke27, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

hallo,

Eerste kerstadag heb ik met 8,5 week een miskraam gehad. Ik heb toen twee weken erna (cd18) een echo gehad. Hierop was alles schoon, de gyn dacht toen zelfs dat ik snel weer ongie zou worden (ze had het over drie lagen zichtbaar op echo???) vond dit al vreemd, want dat zou wel heel snel zijn na een miskraam.
    Nu hebben mijn man en ik op cd 16 gemeenschap gehad (dus 2 dagen voor de echo), dit zou normaal gesproken ook onze vruchtbare dag zijn, maar mijn ovutesten waren heel deze cyclus negatief, ik ging er dus van uit, deze cyclus geen eisprong te hebben gehad. Op cd 26, 27 en 28 verloor ik wat oud bloed en op cd 29 wat rood bloed, mijn ongie dus precies op de dag dat ik inderdaad ongie moest worden (als ik uitging van mijn vorige cyclussen). Nu was ik weer begonnen (ronde 2 na miskraam) met ovutesten, deze zijn steeds positief, dus een zwangerschapstest gedaan; vet positief! Maar er zijn zoveel tegenstrijdigheden dat ik zwanger zou kunnen zijn:
    1. ik had geen posi. ovutesten
    2. de gyn dacht dat ik snel ongesteld zou worden, had zij toen geen gesprongen eitje o.i.d moeten zien op echo (de echo was dus net na de eisprong denk ik)
    3. ik ben ongesteld geworden, precies op de dag af, dit was wel heeeeeeeeel weinig
    4. maar wel al twee dagen een vette positieve test (oh ja twee weken na mijn miskraam was de zwangerschapstest negatief, dus ik denk dat het niet van de vorige zwangerschap is...)

Wat denk je hiervan? Ik ben zo onzeker na de vorige miskraam, ik snap er even helemaal niks meer van...
    Alvast bedankt voor je antwoord, liefs Jikke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik denk dat je toch zwanger bent. Je ongesteldheid was inderdaad heel weinig, je zw. test is eerst neg geweest en nu positief. Je cyclus na de miskraam is heel anders geweest waardoro je de eisprong gewoon gemist hebt met de testen, die heeft op een ander moment plaatsgevonden.
    Hoe ver je nu zwanger bent is heel onduidelijk. Ik zou een afspraak maken voor een vroege echo zodat je weet waar je aan toe bent.

Mirjam

Deel Deze Pagina