Buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kaatje1986, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje1986

Sep 18, 2009
    21
    0
    0
    Laborant
    Westervoort
    Hey allemaal,

Ik zit nog niet zo lang op dit forum maar ik lees al wel sinds mijn zwangerschap met jullie mee.

Heb een vraagje (iets wat me eigenlijk de hele nacht en dag al dwars zit) Weet wel dat jullie geen verloskundigen zijn maar misschien weten jullie antwoord :)

Ik ben 28 weken zwanger en heb redelijk veel last van buik en rugpijn. Werk ook nog maar 2 uurtjes per dag.
    Vanacht was verschrikkelijk. Heb bijna geen oog dicht gedaan.
    Veel buik en rugpijn. De buikpijn was anders dan normaal. Het deed echt vreselijk pijn. In een kwartier tijd kreeg ik 4/5 keer enorme krampen/steken (moeilijk uit te leggen) Zo erg zelfs dat elke beweging pijn deed. (kon wel janken) Dit duurde zo'n 1 minuut en dan trok het weer weg.

Nu is mijn vraag, is dit normaal?
    Het is mijn eerste kindje dus weet totaal niet wat ik moet verwachten. Kunnen het voorweeen zijn? En Wanneer bel je je verloskundige in zo'n situatie?

Verder ben ik alweer 5 weken k...misselijk maar daar maak ik me niet druk om :D

Hebben jullie dit ook gehad of weten jullie wat het is?

Groetjes Karin

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Lijkt het op menstruatiepijn en gaat het gepaard met een harde buik?

3. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou even bellen met de vk. Het hoort namelijk niet zo heftig te zijn.
    Ik had het van de week ook. Bij mij was er wel wat activiteit te zien, maar niet zo hoog in pieken (dus ook niet effectief). Ik hoorde dat ik bij de pijn die ik nu had niet meer hoefde te bellen, maar dat het WEL heel goed was DAT ik had gebeld. Mij werd nog maar eens duidelijk gezegd dat het altijd goed is om te bellen als je vreemde pijnen hebt.
    En nee, wat jij hebt, hoort niet echt.

4. Kaatje1986

Sep 18, 2009
    21
    0
    0
    Laborant
    Westervoort
    Menstruatiepijn heb ik nooit echt gehad :) dus is moeilijk te zeggen maar het gaat wel gepaard met harde buiken. Ik heb maandag een afspraak bij de verloskundige, als het vanacht weer gebeurd dan bel ik eerder.

Tnx voor de reactie's

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou zoals je het uit legt zouden het best eens weeën kunnen zijn..... ik zou dus NU bellen en niet afwachten. Beter teveel dan te weinig controle hoor!

Ik had zon zelfde buikpijn en zat ook te twijfelen om te bellen. Heb toch de huisartsenpost gebelt midden in de nacht en sinds toen lig ik in het ziekenhuis want bij mij waren het dus weeën....
    Luister goed naar je lichaam, pijn heb je niet voor neits!

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je regelmatige en/of pijnlijke harde buiken hebt, is dat zeker op jouw termijn een reden om meteen te bellen.

Share This Page