Wanneer menstruatie na miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by essiegio, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. essiegio

essiegio Actief lid

Jan 11, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    zwijndrect
    hallo ik heb 8 feb een miskraam gehad en heb een 5 dagen gebloed. Ik heb nu al een aantal keer gemeenschap gehad en mijn vraag is wanneer kan je na een miskraam een menstruatie verwachten? En als ik zwanger zou zijn opnieuw wanneer kan ik dan het beste gaan testen want ik weet totaal niet wanneer ik ongesteld moet worden na een miskraam. Ik ben het altijd elke 6de van de maand geweest.
    Hoop snel antwoord te krijgen van jullie.
    alvast bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de eerste cyclus na een miskraam kan hele lang duren, wel -8 weken. Je hebt geen idee wanneer je eisprong is, dat kan ik je helaas ook niet voorspellen. Testen heeft niet veel zin, dan heb je waarschijnlijk heel wat ovulatietesten nodig. Als ik jou was zou ik deze cyclus gewoon vrijen en dan maar zien. Als je na 6 weken nog niet ongesteld bent zou ik een test doen. Is die negatief dan wacht je weer een week, ben je dan nog niet ongetseld dan doe je weer een test. Blijf ondertussen gewoon doorgaan met foiliumzuur. Meestal is je cyclus na 1 of 2 keer na de miskraam wel weer hersteld.
    Succes!

Mirjam

Share This Page