Heeyhallo! Ik ben nieuw hier, en ik zag dat je vriendelijk geholpen wordt, dus wil ik mij vraag hier ook stellen.. Eind Oktober ben ik gestopt met de pil, 6november was de eerste dag van me laatste menstruatie. En ik zou 3decemeber de volgende krijgen, maar ben het nog steeds niet.. Ik ben regelmatig misselijk, rare smaak in me mond, heel er moe, rommelende darmen, telkens gevoel van honger hebben, trek in ander eten, en meer plassen.. k weet dus niet wat ik nu moet doen... gewoon afwachten of nu testen?? Please een reactie?! missie1993
Als je het echt zeker wil weten moet je gaan testen. Je klachten kunnen van een zwangerschap zijn maar net zo goed van het "ontpillen". Al hoop ik voor jou dat je gewoon zwanger bent natuurlijk. Ik zou morgen een test doen. Als je zwanger bent zou een test heel duidelijk moeten zijn.
Tja, heel simpel antwoord misschien, maar als je het zeker wil weten zul je toch een test moeten doen
het kan even duren voor je lichaam weer op gang komt. nog niet ongesteld worden en zwangerschapsklachten horen hierbij. dus een test doen is de enige manier, als ie negatief is ben je niet zwanger maar aan het ontpillen.
hoi missie... belangrijkste vraag: heb je afgelopen maand onbeschermde seks gehad? want je typt een verdrietig gezichtje bij "ik ben het nog steeds niet", dus ik neem aan dat je niet zwanger wil worden? Als je deze maand niet onveilig hebt gevreeen lijkt me de kans dat je zwanger bent heel erg klein. En als je dat wel hebt gedaan terwijl je niet zwanger wil worden moet je daar volgende maand ab-so-luut mee stoppen! verder: ze leren je zo leuk bij biologie dat de maandelijkse cyclus van de vrouw 28 dagen duurt, maar dat kan bij jou, net als bij een hoop andere vrouwen, ook prima bijvoorbeeld 35 dagen zijn, in dat geval is er dus nog niks aan de hand. Dus afhankelijk van of je onveilige seks hebt gehad zou ik nog eventjes afwachten (pas als je tegen oud en nieuw nog niet ongesteld bent geweest is er misschien iets aan de hand) of een zwangerschapstestje doen. sterkte ermee
Testen is natuurlijk de enige manier om echt wat duidelijkheid te krijgen (zolang je niet ongesteld wordt natuurlijk) Je kan bij de kruidvat 2 zwangerschapstesten kopen voor 5 euro, ze zitten in een wit doosje. Wat eerder gezegd is, als je nog maar kort geleden gestopt bent met de pil, is je menstruatie vaak nog niet zo heel regelmatig en kan je ook vanalles aan je lichaam voelen.
HeeyHeey, Bedankt voor de reactie. Uh, ja mijn situatie is een beetje anders. Mijn schoonfamilie is heelheel erg gelovig, vndaar dt gezichtje. En jha ik heb onveilig gevreeen, en mijn cyclus is 27/28 dagen.. Vndaar.. dus ik denk dat ik van het week-end een test doe. Bedankt voor de reactie.
HeeyHeey, Bedankt voor het reageren. Ontpillen, weet k niet. Want dit is neit de 1ste x dat ik gestopt ben met de pil. En dit heb ik eerlijk gzegd niet meegemaakt.. duss.. is denk gewoon even afwachten tot het week-end xx
Succes met de test! Laat iets weten als je getest hebt!!! Hoe reageert je vriend? Gaan zijn ouders ook niet blij zijn voor jullie?
euh...je schoonfamilie heel gelovig...en zelf ben je 17? ( vanwege je naam missie1993) ben je eigenlijk bewust gestopt met de pil? verder kun je na een maand gestopt te zijn nog niet zeggen hoe je cyclus is...het kan best dat de 2e ongi veel langer op zich laat wachten...dus de enige mogelijkheid om het te weten te komen is testen
Ja en Ja. Nee ben niet bewust gestopt, ik moest wisselen van pil van me gynaecoloog. Jha ik ga van het week-end testen
Jha, van het week-end gaan we het testen. Hoe mijn vried reageert.. heel normaal, heel rustig. Hij zegt zelf, als je het bent, binnen 9maanden zitten we samen. En het kindje is hartstikke welkom, en zal gewoon voor jullie zorgen. Hij zelf 23, en vind het van de ene kant super, ander kant vroeg. Dat vind ik zelf ook, dit was absoluut niet gepland. Zijn ouders, ja dat weet ik niet. Hoe hun zullen reageren, dat is de grootste angst van mij. Mijn vriend zegt zelf dat ze er absoluut niet blij mee zullen zijn, en ook wel boos zullen zijn. Maar zullen het wel uit eindelijk accepteren.. Dus.. Vn het week-end weten we meer! Bedankt voor het reageren
vind je het erg als ik zeg dat het dan niet zo slim is als je 17 bent en niet bewust stopt met de pil, dat je dan onveilig vrijt??????????? ik denk dat je zelf wel had kunnen bedenken dat je daar dan zwanger van kan worden...
tja mocht het wel zo zijn gewoon mee omgaan zo als het is en komt en anders volgende keer als extra bescherming een condoompie omdoen mmm