extreem gekantelde baarmoeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MaaikeS, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Nadat ik hier 2 december een topic had geopend over een vruchtzakje wat niet goed zichtbaar was, nu dus goed nieuws! Het vruchtzakje bleek gevuld te zijn! Vandaag een mooi ukkie met kloppend hartje gezien, wat ook nog is netjes op groei is!! :D

Alleen blijkt nu dat mijn baarmoeder extreem gekanteld is,
    wat betekend dat voor het verloop van mijn zwangerschap ?
    ze hebben echt enorm moeilijk moeten doen om nu inwendige echo te maken, (uitwendig was gewoon helemaal niks te zien)
    moest in een stoel met beugels en maximaal naar beneden liggen..anders kregen ze absoluut geen zicht op mijn baarmoeder.
    Nu heb ik ook een spoedKS gehad, kan dit verband houden met de kanteling ? En hoe lang zal het nu duren voordat er uitwendig gewoon een echo gemaakt kan worden ? En kan deze kanteling nog klachten gaan geven ?

Alvast bedankt weer!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat fijn om te horen!
    Het heeft verder geen enkel gevold dat je baarmoeder zover naar achteren ligt. Dat kan nooit de reden zijn van een keizersnede. Het enige wat lastig is, is om in het begin een echo te maken. naarmate de baarmoeder groeit zal ie meer naar voren en naar boven komen, en dus ook beter in beeld te brengen zijn bij een volgende echo. Verder hoef je ook geen klachten te verwachten van een naar achteren gekantelde baarmoeder. Het is gewoon een variant van het normale.

Mirjam

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Dank je wel voor je super snelle reactie!
    Stelt me echt gerust, was al zo blij dat alles voor de rest goed was,
    dat ik het helemaal vergeten was te vragen bij de controle vanmiddag :)

Share This Page