wat kan het zijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toekomstigemam, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    hallo

ik ben een tijdje terug bij fysio geweest voor mijn bekken ik heb een bekkenband gekregen en oefeningen maar doordat mijn houding veranderd heb ik nu last van pijn bij mijn schouderbladen in de buurt
    ook hier heb ik oefeningen voor.
    die pijn is wel iets minder maar belemmerd me werk wel als ik hele dagen werk.
    nu heb ik ook pijn bij mijn ribben aan de rechter zijkant en soms aande voorkant oonder me rechter borst trekt door van de ribben.
    wat kan dit zijn?
    en is het normaal dat ik op 1 plek jeuk heb nml rechts bovenop me buik elke keer op hetzelfde plek als mijn hand erop ligt is het weg.

mijn vk raade me aan om geen hele dagen meer te werken omdat dit te veel is maar me baas ish et hier nog niet mee eens. kan ik me vk bellen voor een schrifelijke verklaring of doen ze dit niet?

ben 24 weken zwanger

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi toekomstigemam,

een verloskundige mag alleen een advies uitgeven voor de werkgever/ARBO-arts; maar de ARBO-arts is diegene die ervoer gaat. Je kunt eventueel wel vragen om een arbeidsdeskundige mee te laten kijken.
    De pijn bij je ribben is een lastige, maar normale klacht. Je borstkas gaat uitzetten om ruimte te maken voor het groeiende kindje.
    Ik denk dat het voor nu ook goed is om niet de hele dag te werken, maar bv iets later te beginnen en iets eerder op de houden bv. Dan is het beter te trekken en kun je langer doorwerken. Anders komt er straks een tijd dat je geheel arbeidsongeschikt raakt. Maar nogmaals, hier moet je echt met je ARBO-arts uitkomen. en de jeuk zal waarschijnlijk zijn van het oprekken van je huid; probeer eens metholgel.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina