Jaaaa ik ben zwanger! Zo Blij! Wanneer mag ik bellen?!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by mimi22, Nov 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik had het al gemeld bij kinderwens 'zwangerschapstesten'. Maar ik ben zwanger! Wij zijn zo ontzettend blij en dankbaar. Ik weet het pas sinds vandaag en ben nu 4weken en 4dagen zwanger. Mijn huisarts is op vakantie en daar wil ik naar toe als zij terug is. Dat is volgende week. Maar als ik nu de verloskundige bel, is dat te vroeg? Op de verloskundige site, staat dat je je mag melden als je weet dat je zwanger bent en dat niet eerst de huisarts het moet weten. Uiteraard moet de huisarts wel op de hoogte gebracht worden, maar het hoeft voordat ik de verloskundige bel voor mijn eerste afspraak.

Wanneer maak je je afspraken?

2. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    In principe kun je al wel bellen hoor.
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik eerst naar de dokter gegaan, maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig.
    Bij mijn overige zwangerschappen heb ik eigenlijk rechtstreeks naar het ziekenhuis (gyn) gebeld, om een afspraak te maken.
    En de dokter gebeld om door te geven dat ik zwanger was, zodat zij het in ieder geval ook weten.

3. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Dankjewel! Ik heb al gebeld, hahaha! 29 december intake gesprek en echo! Zo spannend. Dit is ons eerste kindje, alles is zo nieuw en spannend. Jij, gefeliciteerd met je zwangerschap :D

4. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Gefeliciteerd! Spannend jullie eerste kindje!
    Geniet ervan samen deze mooi periode

5. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    @ Marik; Dankjewel! Wij zijn ontzettend blij! Jullie veel geluk deze ronde!

6. Noi

Noi Actief lid

Jan 2, 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Geniet ervan :)

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Al gebeld zie ik?:D

Je kunt inderdaad bellen als je weet dat je zwanger bent. Heb bij m'n eerste zwangerschap met 5 wkn de VK gebeld. Ook toen meteen even telefoontje naar de huisarts dat ik zwanger was.

8. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!!
    Hier meteen gebeld naar vk. Had vrijdagavond getest en maandagochtend gelijk gebeld hihi

9. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Dankjulliewel! Haha, dus ik ben gelukkig niet de enigste die meteen de VK belt. Haha! Ik blijf alleen wel zo onzeker. Me buik is gevoelig en met vlagen ongi krampjes en vaginale afscheiding. Hopelijk hoort dit er allemaal bij. Ik vertrouw erop dat alles goed gaat!

10. Arwen26

Arwen26 Lid

May 23, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Ik had ook voortdurend krampen. Leek veel op ongesteld zijn/worden. Soms was ik bang dat het mis ging, doordat het best duidelijke krampen waren. Dit hield een lange tijd aan. Rond 10/13 weken nam het af. Nu heb ik het nooit meer. En alles is goed met onze kleine :D

11. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    @ Arwen26; Bedankt voor je gemoed rustende woorden. Het is dan blijkbaar normaal dat je de zogenaamde ongi-krampjes voelt. Ik moet zeggen dat het nu meer met vlagen komt. Wanneer ik moe ben of druk bezig ben (werk). Ik probeer dan meteen rustig aan te doen ;) Jij, gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk al 18 weken :D.. Bijna de 20 weken echo. Spannend!

12. Arwen26

Arwen26 Lid

May 23, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    18 weken idd alweer! het gaat zooooo snel! Ik vond de eerste weken langzaam gaan: ook doordat het wat spannend is, maar na 13 weken gaat het echt snel! Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe :)

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Die ongi kraniger heb ik hier ook ;) de ene dag niet en dan weer wel! Vind het ook super spannend :) zie dat we maar een paar dagen schelen!

14. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Hallo Annet1985,

Ja, leuk jij bent net 4 dagen verder dan ik.
    En onze symptomen lijken ook veel op elkaar, leuk :D Ik vind het ook allemaal zo spannend! Dit is ook jou eerste kindje? Ik zie dat je de 27ste naar de VK gaat, ik de 29ste hihi. Spannend he?

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ja vind het echt super spannend! Moet zeggen dat ik nu wel een goed gevoel heb , maar ja je weet het nooit! Ik heb dat ook dat afscheiding meer als anders ;)! Heb de 22 nu een echo we konden de 27e niet ! Hebben jullie het al verteld?

16. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Nog sneller de 22ste, leuk hoor! Echt spannend! Ik heb inderdaad ook veel last van die afscheiding, heb gelezen dat het normaal is. Ik voel me nu ook rustiger, alsof alles goed is. Maar inderdaad, je weet het nooit. Ik heb er gewoon vertrouwen in! Nee, 2 vriendinnen weten het nu. Waarvan 1 eigenlijk nog niet de bedoeling was, maar kan me niet inhouden haha. Wij gaan het met kerst vertellen aan onze ouders. Ik heb tegeltjes besteld met de tekst; een keer in de zoveel tijd, komt je droom uit. En die pakken wij dan in en daarop plakken wij een leuk kerst gedicht, met daarin verwerkt dat wij in de zomer van 2012 een wondertje verwachten ;) Leuk en spannend! Heb jij het al verteld?

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Jaaaa ik heb het al verteld hi hi! Gaan het vanavond aan mijn vader en zijn vriendin vertellen met Sinterklaas! Voor de rest heb ik voor mezelf de stelregel vertel het alleen aan de mensen waar aan ik het ook zou vertellen als het misgaat ! Ben jij er ook zo mee bezig? Moet soms echt even tegen mezelf zeggen kop op het normale leven gaat ook door ;)

18. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Haha, je mond dichthouden is wel moeilijk! Wij willen het alle vrienden met oud en nieuw gaan vertellen en met kerst dan de familie. Het is inderdaad zo, dat wanneer het toch mis gaat je dat ook aan iedereen moet vertellen. Ik merk dat ik er wel veel mee bezig ben, maar denk wel op de normale gezonde manier zeg maar. Ik zoek veel afleiding, zodat ik er niet steeds mee bezig ben.

Share This Page