medische indicatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zaterdag, Dec 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    Goedenavond,

ik heb bij mijn eerste bevalling nogal een vervelende bevalling gehad, in het kort; ontsluiting vorderde niet ik kon de rugweeen niet opvangen en eenmaal in het zh kreeg ik geen pijnstilling ivm dippen vd hartslag vd baby.
    zijn hartslag herstelde na iedere perswee minder goed maar was te laat voor spoedkeizersnede dus uiteindelijk is hij er met aardig wat geweld uitgetrokken met de vacuüm.

Nu ben ik net zwanger van de 2e en vroeg ik mij af of zo een vorige bevalling een reden is om in het zh te moeten bevallen.
    Dat wil ik wel sowieso want durf echt niet meer thuis, maar krijg je op basis hiervan een medische indicatie en beval je bij een medische indicatie altijd onder begeleiding van een gyn of kan dit ook met een vk in het zh?

bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Dit is geen reden voor een medische indicatie.
    Bij een plaatsindicatie bijvoorbeeld de vorige keer te veel bloedverlies of een vastzittende placenta moet je in het zkh bevallen en dit is dan met je eigen verloskundige.
    Je kan ook met je eigen verloskundige in het ziekenhuis bevallen, dit noemen we poliklinisch. Check wel altijd wat er vergoed word door je verzekering en anders evt. nog overstappen voor 1 januari.

Bespreek dit ook met je eigen verloskundige.
    Zodat zij weet waar je angsten liggen.

Fijne zwangerschap.

Groetjes Ineke

Share This Page