Indalen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanEL, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Vannacht heb ik bijna niet kunnen slapen van een vreselijk zeurend gevoel in minn liezen, gepaard met buikkrampen en steken daar beneden.
    Kan dit al het indalen zijn? Ik weet dat het kan met bijna 31 weken.
    Ik voel de kleine ook wat minder, reageert wel op mij maar is toch een stuk rustiger al een dag of 2.

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja
    met 31 weken kan dat al zeker
    bij mij begon t indalen al bij week 27/28?
    want toen had ik een controle en toen paar week later weer bij de 32 weken echo was het nog steeds ingedaald
    en het daalt nu steeds verder (momenteel 35 weken)

ik ervaar het vaak als een soort menstruatie pijn
    en krijg soms echt ENOOOORME pijn in mn schaambotje alsof er iemand voor de fun met en mes in staat te steken
    ook als t kindje beweegt wel eens, dan voel ik gewoon gewiebel daaronder t hoofdje alsof het als n schroef erdoor heen drukt kan echt gemeen veel pijn doen....

hoop dat bij jou die pijn niet zo erg word maar goed

jazeker kan het, wees blij :D als t is ingedaald is de kans op stuiters alleen maar kleiner ^^

ze gaan dit ook voelen bij de VK
    als het in t begin zelf indaalt kun je t soms zelf oo voelen op gegeven moment voelde ik onderin een soort bolling links en rechts en dat was dan t koppie

maar VK voelt dit ook dus je hoort bij je afspraak dan wel of t indaalt :)

3. MamavanEL

Heb nog steeds buikpijn maar dat kunnen eerder mijn darmen zijn denk ik, erg veel last van opstipatie.

Steken daar beneden komen en gaan, maar nu niet echt pijnlijk.
    Ben benieuwd wat mijn gynaecoloog zegt de 16e.

Kleine is gelukkig weer wat beweeglijker in de buurt van mijn schaambotje.

Ik hoor vaak dat indalen nog niet kan maar lees op internet veel verhalen dat het rond de 30e week zeker regelmatig voorkomt.

Nu zit er rechtsboven mijn navel een bolling en ik weet dus niet of het nu het hoofdje of de billetjes zijn :D Kleintje ligt bij elke controle weer anders.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hihi een wiebel kleintje

mijne ligt heel de zwangerschap al ondersteboven geloof ik
    en dus al vroeg ingedaald
    toen ze dat zei rond die 27/28e week schrok ik wel
    maar ze riep er meteen achteraan " dit zegt niets over wanneer het komt hoor!!!"

pf gelukkig hihi

dus sindsdien ben ik enkel maar blij dat t ingedaald ligt, geen stuitertje gelukkig!

mijn kindje ligt erg hoog, erg uitgerekt
    heb dus aan mn linkerzijde op de helft van mn zij vaak t kontje of bij t midden van mn buik
    en rechts bij mn ribben de voeten

en het vind het heeeeeerlijk om zo nu en dan ff goed de benen te strekken (mama wat minder :D)

maar het kan dus prima aan t indalen zijn
    maak je niet druk als dit zo is, en mocht t nog niet zo zijn, maak je ook niet druk

las hier laatst zelfs dat sommige kindjes helemaal niet indalen, die gingen indalen bij t persen ofzo

al met al, komen ze er allemaal uit :D

5. MamavanEL

Iedere keer met een controle ligt de kleine weer andersom, eigenwijs ding is het nu al haha, lijkt op mij.
    Maak me niet echt druk hoor maar die pijn vond ik echt niet prettig vannacht en dan nu die aanhoudende buikpijn... het hoort er allemaal bij maar toch.
    En net wat je zegt, de kleine moet er toch uit.
    Heb toch het idee dat de billetjes boven liggen op dit moment.
    Weet jij toevallig vanaf welke week de beeb geen ruimte meer heeft om te draaien?

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    vanaf een week of 35/36 ofzo?
    dan doen ze toch ook vaak de draaiingen in ziekenhuis als t in stuit ligt omdat de kans op terugdraaien dan klein is?
    maar toch presteren kinderen t dan soms weer om te draaien....
    ligt denk ik ook aan de grootte van t kind.... en hoe ze liggen en je eigen lichaam?

Deel Deze Pagina