Ik zou eerst een onafhankelijk advies vragen bij een (meerdere) hypotheekshops. Dus eerst een orienterend gesprek over je mogelijkheden. Wat kan ik lenen onder welke voorwaarden en wat kost me dat maandelijks..
Nou dit dus... Niet zomaar naar bijvoorbeeld de ing stappen misschien kan bijwijze van de SNS wel veel goedkoper aanbieden...
Ok! We hebben vanmiddag bezichtiging om 3 uur. We gaan er echt helemaal blanco in.. ben in een paar dagen al wel wat wijzer geworden.. maar nog nie helemaal
Weet je uberhaupt al wat je kan lenen dan?! Verstandig is namelijk eerst kijken wat je te besteden hebt om dan pas te gaan bezichtigen voorkomt namelijk heel veel teleurstelling aan beide kanten als ke de financiering niet rond krijgt....
Ja absoluut. Maar nogmaals wij hebben het andersom gedaan eerst hypotheek zoeken en dan pas huis bekijken. Je kan namelijk een optie op een hypotheek nemen kosteloos voor 3 maand geloof ik dan weet je iig wat je kan lenen...
Kijk, dit bedoel ik.. nee weten we niet. We hebben zondag avond besloten om een afspraak te maken om te gaan kijken.. dus zodoende gister gebeld en mochten vandaag al komen! Beetje dom dus.. heb ik nog nie aan gedacht. Dachten gaan eerst kijken en dan kijken of we het rond kunnen krijgen.. weet je misschien hoelang het duurt voordat je weet wat je kunt lenen?
Je kan online ook beetje een indicatie krijgen wat je ongeveer kan lenen. Kijk maar eens op verschillende sites van banken.
Hoi, wij hebben 2,5 jaar geleden ook een huis gekocht en we kwamen uit een huurhuis. Dus wij hadden ook de ballen verstand ervan.. Wij zijn ook naar een hypotheekadviseur gegaan en dat was nodig ook. Dat is echt mn advies. Hun weten zoveel meer en wij zijn echt zo goed geholpen! Succes.
Nou dat ga je niet meer redden voor je bezichtiging... Het nadeel van deze manier is dat ke straks verliefd bent op het huis en dan misschien wel tot de conclusie moet komen dat je de financiering niet rond krijgt. Bezichtig het huis en maak ook even een afspraak met bijvoorbeeld de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn... Het is geen drama maar meer om teleurstellingen te voorkomen. Ik vergelijk het altijd met winkelen. Je gaat ook niet winkelen zonder te weten wat je op de bank hebt staan en wat je bestedingslimiet is.
Mijn man is destijds eerst langs een paar shops geweest en een paar banken om globaal een beeld te krijgen van wat wij konden lenen. Daar zijn wij huizen op gaan zoeken en uiteindelijk de hypotheek aangevraagd via een hypotheekadviseur.
Heel riskant... Wij konden volgens sommige websites namelijk ruim 150.000 euro meer lenen dan daadwerkelijk verantwoord was. Laten berekenen door een hypotheek adviseur en die kwam met hele andere bedragen.
Ik ben zelf erkend hypotheekadviseur en adviseer je om naar een onafhankelijk tussenpersoon te gaan. Die biedt meer opties dan één bank en kan je bovendien goed adviseren bij alles rondom het kopen en financieren van een huis. Succes!
Online een hypotheek afsluiten kán maar zou ik zeker niet adviseren als het je eerste hypotheek is en je er geen verstand van hebt. Het is een flinke verplichting die je voor lange tijd aangaat dus verdiep je er goed in.
Is niet heel betrouwbaar, in die zin dat er geen rekening wordt gehouden met een persoonlijke situatie en er wordt gewerkt met een gemiddelde rente. Die verschilt per hypotheekverstrekker. Wij hebben bij ons huidige huis dus ook eerst gekeken wat we konden lenen. Nu staat het te koop (kopen? ) en wij hebben nu al wel eerst een huis bezichtigd. Maar dat was meer om te kijken of wij in zo'n soort huis in die buurt wilden zitten. We gaan binnenkort weer even langs de hypotheekshop om een ongeveer-plaatje te schetsen. Want ja, we moeten toch eerst verkopen om te zien hoeveel we straks precies te besteden hebben.
Lieve dames, ik heb net met de Hypotheker in Tilburg gebeld, mn verhaal uitgelegd. En ik kan daar pas maandag ochtend zijn voor een gesprek. Nu vertelde ik dat mijn bezichtiging vanmiddag was. Heb meteen gevraagd van wat als we verliefd zijn op het huis, wat moeten we dan doen? Ze zei dat ik dan haar terug moest bellen en me doorverbind met een adviseur die dan meteen een berekening maakt van wat we wel en niet kunnen! Ze vond me zo lief aan de telefoon! Dan weten we in ieder geval wel wat we wel en niet kunnen! Of we wel of geen bod uit kunnen brengen. Moet er trouwens bij zeggen dat het huis gekocht kan worden met koopgarant! Dus als wij dr ooit uitgaan of iets.. dan word het altijd binnen 3 maanden teruggekocht door de wonining coöperatie!
Das heel fijn, maar zegt niks over hoeveel je kan lenen helaas. Ik hoop voor je, dat als je verliefd wordt op het huis, je ook een bod kan uitbrengen. Succes en veel plezier bij de bezichtiging!
O haha bij ons klopte het namelijk wel Maar wij hebben eer we een huis hadden bekeken natuurlijk wel een afspraak gemaakt bij de hypotheker en daar kwam hetzelfde bedrag uit vandaar.