Buikpijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Sinds gisteravond na het eten kreeg ik vanuit het niets enorme buikpijn, het lokaliseert zich rechts van mijn navel en straalt uit naar mijn onderbuik.
    Ik ben op de bank gaan liggen in de hoop dat het wat af zou zwakken maar helaas, de pijn bleef aanhouden en hoe?!
    Ik werd misselijk, ik was en ben zo beroerd als een hond :(
    Mijn buik voelde aan als een ballon die elk moment op knappen stond, zoveel pijn had ik in tijden niet gehad in mijn buik.
    Ik was alleen thuis met de kinderen, mijn man was werken in Hoevelaken.
    Om 21.15 was ik het zat en ben ik het bed ingekropen, ik hoopte gauw in slaap te vallen maar door de pijn kon ik niet zo gauw de slaap vatten, en rond 23u begon mijn zoontje ineens te spugen in bed waardoor er van slapen weinig is gekomen.
    Nadat ik mijn zoontjes bed verschoond had (met veel pijn en moeite) en hij gelukkig vrij vlot weer is verder gaan slapen viel ik ook in slaap.
    Maar helaas, toen ik vanmorgen wakker werd was de pijn nog steeds daar!

Ik heb de HA gebeld en werd daar vrij direct verwacht, de HA deed haar controle en verdacht me van appendicitis en stuurde me door naar het ZH.
    Ik ben gelijk doorgereden naar het ZH, aldaar kreeg ik onderzoeken van urine, bloed en heb ik een echo gehad.
    Het voelen van de buik was erg pijnlijk, vooral die loslaatpijn!
    Mijn urine was in orde en het bloed blijkt geen waardes te laten zien die verhoogd zijn (CRP, BSE), de echo liet ook voor zover geen verontrustend beeld zien...de blindedarm was weliswaar niet te vinden.
    Het ademhalen doet zelfs pijn, ik probeer oppervlakkig adem te halen want diep ademhalen is te pijnlijk.

Na +/- 3 uurtjes mocht ik weer naar huis, ze konden immers niks vinden maar vonden wel dat ik enorme pijn had. Dat was goed zichtbaar kennelijk.
    Ik krijg de opdracht om voldoende pijnstilling in te nemen en mij morgenochtend om 8.00u weer te melden in het ZH.
    Ze willen dan weer bloed gaan prikken.

Ik ben nu dus een beetje op zoek naar ervaringen!
    Kan het bijv. ook zo zijn dat mijn crp/bse waardes niet voldoende stijgen maar ze vanwege de pijn toch besluiten om een (kijk)operatie te doen?

De pijn is nu dus dankzij medicijnen nog niet minder geworden.
    En ohw ik moest net niezen...damn wat doet dat pijn! :(

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou gewoon weer bellen als je twijfelt, lijkt me niet goed zoveel pijn!!!
    Sterkte

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Misschien een vreemde vraag maar zou het kunnen zijn dat je zwanger bent?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik wil je niet bang maken..
    Maar ik heb jaren geleden veel buikpijn gehad en ben toen ook gecheckt op temp, bloed enzo maar er was niks te zien.
    Een dag later kwam een chirurg kijken en zei; tja dan moeten we toch even vanbinnen kijken.
    En toen bleek mijn blindedarm zwaar ontstoken te zijn en stond op klappen. Mijn buik zat vol viezigheid (vandaar dat hij was opgezwollen)
    Ik had geen dag later moeten zijn..

Hopelijk komen ze er snel achter wat het is.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Is er overigens enkel een echo van je onderbuik gemaakt, of is er ook een foto (buikoverzicht) gemaakt?

Ook al stijgen je infectiewaardes niet, ik verwacht dat ze echt wel verder gaan zoeken naar een oorzaak.
    Als je onvoldoende effect van de pijnmedicatie merkt dan is het wellicht verstandig toch even opnieuw te bellen om even te overleggen.

Veel beterschap!! Ik hou je topic in de gaten!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Weer terug naar het ziekenhuis! Als je zoveel pijn hebt, dat is niet normaal hoor. Ik ken ook genoeg verhalen van mensen waarbij er niets te vinden was in het bloed of op de echo maar waarbij de blindedarm toch flink ontstoken bleek te zijn.
    Desnoods overdrijf je de pijn maar (dat hoeft vast niet;)) maar ik zou er echt niet mee blijven rondlopen.
    Sterkte!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Kleintje88; Mocht ik het niet vertouwen mag ik gelijk bellen, heb het directe nummer mee naar huis gekregen.

@klarinet; Zwanger ben ik zeer zeker niet :)
    Er is geen buikoverzichtsfoto gemaakt, enkel een echo maar wel een uitgebreide.

@Caruli; Oef dat is schrikken zeg!
    Het liefste zou ik dus ook zeggen "kijk aub eens binnen", mijn gevoel zegt ook dat er iets niet juist is :(

@maja82; Ik denk dat ik vanavond of straks toch ook even ga bellen om te overleggen. De medicatie werkt vooralsnog niet.
    Ik heb dus ook vaak van die verhalen gehoord dat men achteraf toch blij is geweest dat men de buik van binnen bekeken heeft!

8. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik zou nu gelijk weer bellen

9. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zulke pijn gehad die jij beschrijft. Ben tot 3x toe met een spuit in me kont naar huis gestuurd want konden ook niks vinden in me bloed en de echo. Ben toen op dag 4 met spoed geopereerd aan een cyste van 15cm die een steeldraai om de eistok had gemaakt. Eierstok en eileider kwijt! wat voelde ik me later pissig omdat ze me niet serieus namen. Zit me nog steeds niet lekker....dus volg echt je gevoel ..ook al heb je geen koorts enz en heb je geen symptomen.(die hun vinden dat je die moet hebben) we zijn niet allemaal hetzelfde.
    Heel veel sterkte ermee:(

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    De sypmtomen die ik nu heb zijn: buikpijn rechts, loslaatpijn, pijn bij niezen en ademhalen, pijn bij beweging (wil het liefste liggen) en misselijk!
    En vanmorgen toen ik in het ZH lag vond ik het erg fijn om mijn rechterbeen wat opgetrokken te laten leunen...ik lees nu dus net dat dat ook een symptoom is.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou echt actie ondernemen... Mijn broer heeft ongeveer hetzelfde gehad (mijn ma is verpleegkundige heeft veel ervaring) en die zei thuis al is je blinde darm (ha zei het ook) ziekenhuis allerlei onderzoeken bleek allemaal niet waar te zijn...
    Thuis gekomen mijn broer had zoveel pijn enz paar uur later zei hij pfff eindelijk het is OVER voel er niks meer van... Mijn ma zei dan gaan we NU naar het ziekenhuis grote kans dat hij geklapt is...
    En jawel hoor mijn broer is met spoed geopereerd en bleek echt wel zijn blinde darm geweest te zijn.

12. Mijn man had ondanks blindedarmonteking nergens last van, tot hij ineens ontzettende erge buikpijn kreeg. Daar nog het hele weekend mee gelopen tot het echt niet meer ging, huisarts gebeld.

Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, een geklapte blindedarm, een week lang kantjeboord gelegen, daarna nog 2 weken om op te knappen.

Hij heeft er 1 ding van geleerd bij hele heftige pijn niet te lang doorlopen!!

Dus ik zou zo snel mogelijk weer contact met de huisartsenpost opnemen of naar de 1e hulp gaan

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik zeg: bellen! Beter teveel, als te weinig en dadelijk wellicht 'te laat' zijn........ Juist ook omdat ze je een direct tel nr hebben gegeven!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Pfff ik schrik toch wel weer van deze berichten :(
    Ik zat me dus net ook te bedenken van 'wat als straks de pijn ineens over is'....Lijkt me idd ook geen goed teken!
    Ik ga toch even het ZH bellen om de situatie te overleggen.

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    sterkte zeg

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Bellen, want de pijnmedicatie werkt niet en ze hebben je blinde darm niet kunnen zien. Dus wie weet is er iets aan de hand.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik hoop dat je gebeld hebt...!!! En dat ze je weer laten komen!!

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jeetje ik zou ook echt bellen net wat je zegt laten ze maar kijken het klinkt niet goed

straks ben je verder van huis en dan ?

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik zou ook bellen hoop dat je gebeld hebt idd , en ze wat kunnen doen .
    Zo kan het niet langer .Wat zegt je mannetje hier van dan? Sterkte

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Veel sterkte, hopelijk dat je weer terug mag komen en dat je wederom goed onderzocht gaat worden! Ik hoop dat je snel weer opknapt! Beterschap!

Deel Deze Pagina