Chocolade voor popcakes

Discussion in 'De lounge' started by 078mama, Nov 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Dames,

Ik maak al een tijdje popcakes en vind het echt super om te doen! Maar ik gebruik er ook graag chocolade voor en kan maar geen goede vinden. Ik heb nu meestal kookchocolade van verkade maar die word niet zo snel hard en dat is lastig want dan gaat het lopen over het stokje. Iemand een goede tip?

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik gebruik momenteel een doosje van Nestlé 'Fondue de Chocolate'.
    Is een potje van250 gr melk chocolade die je kan opwarmen in de magnetron.
    Werkt super, de choco is mooi glanzend, drupt niet, ook hoef ik het nooit te vermengen met crisco of andere plantaardige boters/olieën.
    En het kuipje is mooi diep om je pops in onder te dompelen.

Ik koop het bij de Lidl in Spanje voor 1.69 euro maar weet alleen niet of de Lidl het in NL ook in zijn assortiment heeft.

Heb je wel eens Candymelts van Wilton geprobeerd of de melts van Funcakes?

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb de Candymelts wel in alle kleuren geprobeerd maar niet de chocolade. Die was elke keer uitverkocht! Maar is dat ook echt een goede chocolade smaak?

Ik ga in ieder geval kijken naar die van Nestle! Thanks

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik gebruik de chocolade van de aldi, als je die cakepops er in doet en je zet ze gelijk in de koelkast word het meteen hard.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,812
    9,319
    113
    Gelderland
    Ik gebruik gewoon een chocolade reep eigen huismerk. Donkere chocolade werkt wel wat fijner dan witte maar persoonlijk vind ik witte chocolade lekkerder. Ik draai de chocolade met een leper erop dam krijg je dus een speels effect en hoeft het niet zo strak te zijn.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Dus gewoon normale chocolade? Ik heb een opdracht om er 50 te maken dus het moet wel lekker werken ;)

7. 078mama

078mama Niet meer actief

O en ik ben best benieuwd naar jullie werkjes!

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als je via de zoekfunctie ff zoekt op cakepop creaties dan is er volgens mij een topic met heel veel werkjes van zp leden ;)

9. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

Nov 2, 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Bij de albert heijn verkopen ze zakjes met smeltchocola. Misschien een idee?

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ga eens zoeken zo! Thanks

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Bij de Jumbo verkopen ze ook zakjes smeltchocolade in diverse kleuren.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    bij jumbo hebben ze smeltchocolade. in verschillende kleurtjes en gewoon bruin en wit

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij de Jumbo? Ik zag alleen maar de kleuren die ik zelf ook altijd koop daar. Ze hadden wel iets van smelt chocolade in kleine rondjes maar die werd niet meer hard. Of haal ik nu 2 dingen door elkaar?

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Het wordt daar volgens mij verkocht onder de naam smeltsnoep.
    Nog nooit gebruikt hoor maar zag het on line.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Ja die heb ik ook en zijn echt prima! Maar ik wil zo graag een echte chocoladesmaak meegeven aan die pops en dat krijg je vaak niet met die smeltsnoepjes.

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    ik verkoop in mijn winkel alleen maar callebaut chocolade... dat is echt de beste chocolade..

eigenlijk wil ik je adviseren om alleen die te gebruiken.. :)

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij de Xenos verkopen ze ook van die bakjes chocolade die je opwarmt in de magnetron. Zitten van die druppels in. Wit en melk geloof ik.

18. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Jamin heeft ook van die smeltchocolade. Zijn van die pastilles in een zakje. Bij Xenos heb ik ze ook gezien, maar weet niet of die lekker is.

Tik je wel goed het overschot er af voordat je ze neer zet? dan is er minder over dat kan druipen.

19. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik gebruik de chocoladefondue van de Xenos: supermakkelijk in gebruik en erg lekker!

Share This Page