Dames, Ik maak al een tijdje popcakes en vind het echt super om te doen! Maar ik gebruik er ook graag chocolade voor en kan maar geen goede vinden. Ik heb nu meestal kookchocolade van verkade maar die word niet zo snel hard en dat is lastig want dan gaat het lopen over het stokje. Iemand een goede tip?
Ik gebruik momenteel een doosje van Nestlé 'Fondue de Chocolate'. Is een potje van250 gr melk chocolade die je kan opwarmen in de magnetron. Werkt super, de choco is mooi glanzend, drupt niet, ook hoef ik het nooit te vermengen met crisco of andere plantaardige boters/olieën. En het kuipje is mooi diep om je pops in onder te dompelen. Ik koop het bij de Lidl in Spanje voor 1.69 euro maar weet alleen niet of de Lidl het in NL ook in zijn assortiment heeft. Heb je wel eens Candymelts van Wilton geprobeerd of de melts van Funcakes?
Ik heb de Candymelts wel in alle kleuren geprobeerd maar niet de chocolade. Die was elke keer uitverkocht! Maar is dat ook echt een goede chocolade smaak? Ik ga in ieder geval kijken naar die van Nestle! Thanks
ik gebruik de chocolade van de aldi, als je die cakepops er in doet en je zet ze gelijk in de koelkast word het meteen hard.
Ik gebruik gewoon een chocolade reep eigen huismerk. Donkere chocolade werkt wel wat fijner dan witte maar persoonlijk vind ik witte chocolade lekkerder. Ik draai de chocolade met een leper erop dam krijg je dus een speels effect en hoeft het niet zo strak te zijn.
Als je via de zoekfunctie ff zoekt op cakepop creaties dan is er volgens mij een topic met heel veel werkjes van zp leden
Bij de Jumbo? Ik zag alleen maar de kleuren die ik zelf ook altijd koop daar. Ze hadden wel iets van smelt chocolade in kleine rondjes maar die werd niet meer hard. Of haal ik nu 2 dingen door elkaar?
Het wordt daar volgens mij verkocht onder de naam smeltsnoep. Nog nooit gebruikt hoor maar zag het on line.
Ja die heb ik ook en zijn echt prima! Maar ik wil zo graag een echte chocoladesmaak meegeven aan die pops en dat krijg je vaak niet met die smeltsnoepjes.
ik verkoop in mijn winkel alleen maar callebaut chocolade... dat is echt de beste chocolade.. eigenlijk wil ik je adviseren om alleen die te gebruiken..
Bij de Xenos verkopen ze ook van die bakjes chocolade die je opwarmt in de magnetron. Zitten van die druppels in. Wit en melk geloof ik.
Jamin heeft ook van die smeltchocolade. Zijn van die pastilles in een zakje. Bij Xenos heb ik ze ook gezien, maar weet niet of die lekker is. Tik je wel goed het overschot er af voordat je ze neer zet? dan is er minder over dat kan druipen.