Heb je duspatal (mebeverine) gekregen? Bij mij werkte dat in eerste instantie direct, na 2 weken minder, maar moest ze wel blijven gebruiken. Inmiddels slik ik ze 1x per dag, want dat maakt geen verschil met 2x. Voor t geval je het nog niet wist.. Mijn HA kende het gebruik niet bij PDS en veel MDL artsen ook niet (moest op mijn kop gaan staan). Maar antidepressiva in lage doseringen schijnen bij sommige mensen erg goed te werken. En dan met name amitryptiline. Overigens heb ik ze nog niet gebruikt, want het is natuurlijk wel heftig spul. Maar heb t recept wel achter de hand. Lage doseringen van antidepressiva kunnen een gunstige werking hebben op sommige klachten bij PDS. Bepaalde antidepressiva verminderen namelijk de gevoeligheid van de darm voor pijnprikkels. Deze medicijnen worden alleen voorgeschreven bij hevige klachten, of als andere behandelingen geen effect hebben. Nou ja, ik noem het maar even.. Sterkte!
Ik heb idd duspatal gekregen, de werking van amitryptilline voor PDS was mij nog niet bekend. Ben verder wel bekend met het medicijn. Bedankt voor je info!
Dees@ Ik vind het maar vreemd dat er geen duidelijkheid is , en mijn idee dat ze maar wat gissen om maar van je gezeur af te komen. Er moet wat zijn hoop echt dat er wat uitkomt . en dat roesje is heerlijk hoor geloof me hihi.
Sterkte met de coloscopie. Ik heb ook een gastro gehad zonder roesje, vreselijk! De volgende met roesje, kan ik me gelukkig helemaal niets van herinneren. De coloscopie wel, maar met roesje ook wel goed te doen.