moet even van me afschrijven hoor. sinds vorige maand pin ik per 4 weken 200 euro dus 50 euro in dde week voor boodschappen. ik kom er aardig mee rond alleen als er ook poedermelk bij moet dan kom ik iets hoger uit en verreken ik met die week erna. nu heeft mijn man dus in het weekend zin in dit zin in dat en haalt dat dan ook. kan praten tot ik een ons weeg. en net ook. schoonouders waren geweest had voor bij de koffie 4 appelflappen, 4 speculaasjes en 4 biscuitjes neer gelegt. sm pakte een speculaasje ik ook en man en sv een appelflap. waren schoonouders weg uur later alles wat nog over was op. terwijl ik het in de koek trommel wou doen voor als we van deweek nog visite kregen onverwachts. nu komt dat er dus van deweek weer bij. pff sorry moest het even kwijt
Hahaha! Mannen! Nou hier heb ik dus de regel ingestelt, wilt hij iets wat niet in huis is, betaalt ie het maar lekker zelf van zijn eigen zakgeld. Zo hou ik in het boodschappen budget, en zo halen we zo nu en dan best wat lekkers. Wilt hij meer is het zelf betalen.
hoeveel hebben jullie als eigen zakgeld? als ik het vragen mag? wij pinnen nu nml alleen het boodschappen geld en de rest wat hij dusextra haalt van onze gezamelijke rekegenin. (we hebben sindsdeze maand alles op 1 rekening)
Als jullie echt niet meer kunnen besteden dan die 50 euro dan zou ik hem erop aanspreken en altijd zelf de boodschappen halen. Ik zou hem een overzicht van de inkomsten en uitgave geven en laat weten wat de gevolgen zijn als hij over het budget gaat. Als jullie meer kunnen besteden maar niet willen vind ik je reactie wel erg overdreven. Je man wil zijn visite goed onthalen en trekt daarvoor het nodige uit de kast. Zo is mijn man ook, zo zijn wij ook en zo worden wij ook (grotendeels) ontvangen. Op een paar koeken niet gekeken... Wij werken hier met 1 rekening, alles komt hierop binnen en alles gaat hier vanaf.
ja dat had ik inderdaad kunnen doen maar ik was even heel druk met mijn zoontje bezig waardoor ik even geen tijd had daarvoor. meneer heeft dus gewoon 4 biscuitjes (die met suiker) 2 speculaasjes en 2 appelflappen op gegeten in die tijd.
Hier hebben wij een gezamelijke rekening daarvan betalen wij: huur, electriciteit, internet, boodschappen, benzine, afbetaling auto, cadeautjes voor familie (verjaardagen, kerst, nieuwjaar) Omdat ik van een ziekteuitkering leef en mijn vriend fulltime werkt zetten wij 70% van ons geld op die rekening, de rest spenderen we zoals we zelf willen (sparen of uitgeven)
Oei, als je (even) op de 'kleintjes' moet of wil letten is dat wel zuur. Tot mijn schaamte moet ik helaas bekennen dat binnen onze relatie ik het gat in de begroting ben... En alles wat er gehaald wordt vreet ik op, de menselijke variant op Rupsje nooit genoeg. Heeft je vriend al spijt van zijn daad van vreetzucht?
Om mijn god sorry hoor maar is dit serieus of als grap? 4 koekjes en 2 speculaasjes heeft ie opgegeten en daar doe je moeilijk om? Kom op zeg, die dingen zijn er toch voor om op te eten?
kom op gun je man ook eens wat zeg! moeten jullie van die 200 rond komen of is het gewoon dat jij niet meer wil uitgeven?
Vind het ook overdreven... Weet natuurlijk niet of jullie zo krap zitten. Maar een paar koekjes...als ik me daar druk om moest maken!
Als jullie samen de afspraak hebben dat je van dat bedrag moet rondkomen en hij weet dat jullie van dat geld per week rond (moeten) komen dan kan ik me best voorstellen dat je er even grr van wordt. Maar misschien moet je hem een tijdje de boodschappen laten doen van dat bedrag, maar je er dan ook niet mee bemoeien. En dan zelf de koekjes opeten
ik zou me er ook niet druk om maken trouwens als ik geen geld had had ik ook maar 1 soort koek en gewoon bij de koffie en klaar maar weinig geld en 3 soorten koek neerleggen tja dat snap ik dus niet en alles word oud