wanneer voelde jij je kindje voor het eerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by roosmeiske, Feb 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

Oct 27, 2012
    139
    0
    0
    Hey

Ik ben bijna 21 weken maar voel het kleintje nog niet. Soms heb ik het gevoel dat ik iets begin te voelen maar dan voel ik weer een paar dagen niets.
    Nu vroeg ik me af wanneer je je kindje begint te voelen?

groetjes!

2. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ik dacht in week 17 al iets te voelen, maar door het overlijden van mijn schoonvader niet echt meer opgelet. In week 19 pas echt bewust mijn kindje gevoeld. Het voelt eerst als gerommel in je darmen of plopjes in je buik. Je zult het eerdaags wel gaan voelen denk ik.

3. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Kan trouwens zijn dat je het later voelt door een voorliggende placenta. Ik ken iemand die het kindje helemaal niet voelde, maar het is wel gezond geboren

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik eind van de 14e week. Echt duidelijk werd het pas een paar weken later. En regelmaat zit er pas in sinds een week of 4 a 5, daarvoor kon ik hem ook makkelijk de ene dag heel vaak voelen en dan zo weer een dag niet.

Het kan inderdaad komen omdat je placenta voor ligt.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Rond de 18e week voelde ik de kleine een paar keer, vanaf de 20/21e week voel ik haar dagelijks. De schopjes worden nu ook steeds krachtiger, ik zie vaak mijn buik bewegen :)

6. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik voelde hem bij 19 weken en 2 dagen.

7. Baibey

Baibey Actief lid

Sep 29, 2012
    420
    0
    0
    Met 14 weken al

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    De avond dat ik precies 20 weken was :D

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Voelde met 14 weken een kindje :) En nu voel ik ze regelmatig schoppen. Soms een en soms tegelijk. Meestal maar heel kort hoor en ook nog niet elke dag. Je herkent het gevoel wel, en maak je geen zorgen!

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Met 17 weken, maar echt alleen als ik stil op bed lag, moest me er echt op focussen. Het gevoel wordt steeds duidelijker.
    Fijne zwangerschap nog :)

11. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

Oct 27, 2012
    139
    0
    0
    soms heb ik dit gevoel ook maar ik moet me echt heel goed focussen...maar dan weet ik niet of het het kindje is dat is voel of dat ik het me inbeeld.

12. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Met 16 weken voelde ik haar al, maar ook niet dagelijks..maar nu voel ik haar elke dag wel een paar keer :love:

13. InesTaina

InesTaina Actief lid

Jan 21, 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Met 17weken, maar nu steeds vaker en steeds duidelijker.. Vindt het nog steeds zooo vreemd!!

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Waar ligt je placenta? Misschien hebben ze je dat wel verteld tijdens een echo.
    Mijn placenta ligt aan mijn rugkant. Ik heb veel overgewicht. Vanaf ongeveer 17 weken voelde ik wat, niet echt beweging, maar meer een onrustig gevoel in mn buik.
    Later kreeg ik steeds meer het gevoel alsof er een trillend 'spiertje/zenuw' in mijn buik zat. (dat gevoel wat weleens met bijv een vinger gebeurt, dat het spontaan trilt) Later werden de bewegingen steeds duidelijker.
    Vanaf een week of 28 moet je het elke dag voelen (volgens verloskundige)

15. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik heb ook voorliggende placenta, voel de baby vanaf 15 weken maar echt duidelijk en elke dag pas vanaf 27 weken...
    Dus maak je niet teveel zorgen..tot de 27 weken voelde ik hem 1x in de 3 dagen ongeveer

16. Senna82

Senna82 Bekend lid

Jun 25, 2012
    747
    53
    28
    Ik vanaf 16 weken. Alleen als ik op de bank zat ofzo.
    Nu bijna dagelijks wel.

17. lederi62

lederi62 Actief lid

Dec 10, 2012
    150
    0
    0
    Rond 18 weken, en dat was toen ik in bed lag.

omdat je dan heel ontspannen bent gaat die meestal bewegen dus vader heeft hem ook gelijk gevoeld :D

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

De eerste met 18 weken, de tweede met 16 weken (en ik dacht met 14 weken al wat te voelen maar vanaf 16 weken zeker)

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

maar ik ken ook iemand die het pas met 27 weken voelde, dus het verschilt heel erg per vrouw:)

20. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Vanaf 16/17 weken ging ik het echt herkennen. Nu voel ik haar elke dag wel een paar keer en als ik op mijn rug lig kan ik contact maken door mijn handen op mijn buik te leggen, daar beweegt ze dan tegenaan.

Afgelopen week zag ik voor het eerst één keer mijn buik bewegen, wat een raar gezicht is dat ineens :D

Share This Page