buikpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hendrikje, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hendrikje

Hendrikje Actief lid

Nov 11, 2006
    134
    0
    0
    Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen maar ik probeer het toch!
    Binnen een half jaar tijd heb ik 2 keer een mk gehad. De 2e was op 7 maart met 7 weken. Mijn menstruatie kreeg ik netjes na 29 dagen. Na mijn eerste mk kreeg ik buikpijn rond mijn eisprong. Ongeveer 3 weken geleden had ik ineens pijn ter hoogte van mijn linker eierstok. Ben toen naar de ha geweest die een inwendig onderzoekje gedaan heeft. Mijn eierstok bleek iets vergroot. Maar omdat ik op 16 april nog een echo had gehad die goed was moest ik afwachten tot ik mijn eisprong had gehad. De pijn is toen even weggeweest maar afgelopen zondag begon het weer. Het is een vage buikpijn met een krampjes bij diezelfde eierstok. Nu heb ik ook wat stress omdat mijn schoonvader darmkanker heeft met uitzaaiingen. Kan dit er mee te maken hebben of komt het gewoon vaker voor dat je na een mk wat lichamelijke klachten houd?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Hendrikje,

je kunt inderdaad na een miskraam wat lichamelijke ongemakjes hebben. Je lichaam is weer bezig 'zichzelf' te worden. Soms zie je dat dit gebeurt door hevigere menstruaties. Maar ook kan het zijn dat je cyclus in zijn geheel een beetje is veranderd. Dus je kunt ineens een iets langere of kortere cyclus hebben. Ook kun je dus wat meer last hebben van je eisprong. De precieze oorzaak weet ik daarvan ook niet, maar we horen het dus wel eens vaker. De huisarts heeft gevoeld dat je eierstok iegts vergroot is, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, met name inderdaad niet omdat de echo van een tijdje terug goed was. Wacht het maar rustig af, want ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je van de vervelende toestand momenteel ook wat lichamelijke klachten kunt hebben. Wanneer de pijn vaker komt of erger wordt, kun je altijd weer even contact opnemen met je huisarts.
    Sterkte.

Groetjes Brigitte

Share This Page