Strippen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lotte1986, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    #1 Lotte1986, Jul 15, 2013
    Last edited: Jul 15, 2013
    Hoi,

Ik heb vandaag weer controle gehad bij mijn VK. Alles was goed. Bloeddruk was wel iets hoger als anders maar dat was geen probleem gezien ik op het eind loop.

Ik heb zelf niet echt een prettige zwangerschap tot nu toe. BI, Liesbreuk hele ZW overgeven en noem maar op.

Nu bood mijn verloskundige aan om mij volgende week ( 37+4) te strippen. Indien dat dan mogelijk is.

Maar hoeveel kans heb ik dat het werkt, en hoe snel zou er een bevalling moeten beginnen als het ook echt gewerkt heeft? En kan ik na het strippen zelf ook nog iets doen om het misschien te stimuleren.

En een vriendin van me zei dat ze ook wel eens gel inbrengen met het strippen om alles week te krijgen, ik dacht dat ze dit alleen in het Ziekenhuis deden. Klopt dit?

Groetjes Susanne

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Strippen is het meest effectief vanaf 41 weken. Bij een eerste kindje heb je dan ongeveer 40% kans dat het werkt. Als je het eerder doet dan 41 weken is de kans kleiner, maar het kan wel werken. Zeker als de baarmoeder mond gunstig aan voelt. Die gel is inderdaad alleen beschikbaar via het ziekenhuis en wordt alleen gebruikt als voorstadium van een inleiding. Dit kan echt alleen met een medische reden voor de 41 weken.

Groeten Evelien

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ok bedankt voor je reactie;)

Share This Page